אברך
משתמש ותיק
מה הקשר לסיפור?עבד ה' אמר:שאביו היה לידו
מה הקשר לסיפור?עבד ה' אמר:שאביו היה לידו
אבל אם שמע מהמספר, למאי נפ"מ אם היה שם אביו.לבי במערב אמר:כנראה - אביו של המספר, שממנו שמע זה.
היחיד ששהה שם היה אביו, שסיפר לבנו, שסיפר לחבירו, שסיפר לנו וזיכנו.אברך אמר:אבל אם שמע מהמספר, למאי נפ"מ אם היה שם אביו.לבי במערב אמר:כנראה - אביו של המספר, שממנו שמע זה.
אני מרגיש קצת טרחן בדיון הזה, אבל זה קצת צרם לי מבחינה לשונית...
אני חשבתי ש'אביו היה לידו', היינו ליד המספר, ו'היה לעיניהם' היינו המספר ואביו....עבד ה' אמר:סיפר לי מישהו שאביו היה לידו והיה לעיניהם מראה שאינו צנוע והגר"ש ממש בכה.
אברך אמר:אוקיי. תפסתי את הטעות שלי.
אני חשבתי ש'אביו היה לידו', היינו ליד המספר, ו'היה לעיניהם' היינו המספר ואביו....עבד ה' אמר:סיפר לי מישהו שאביו היה לידו והיה לעיניהם מראה שאינו צנוע והגר"ש ממש בכה.
במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.זך הרעיון אמר:הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
כנים הדברים, אשריכם תלמידי חכמים אם בדברי מדקדקים אתם כל כך כל שכן שאתם מכוונים לאמיתה של תורה בדברי הראשונים.לבי במערב אמר:המספר שמע מאביו, שעמד לצד הגרש"א.
ר' '@סנגורן של ישראל' הקדימני בשעה קלה...
קדושים תהיו קדש עצמך במותר לך,נבשר אמר:במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.זך הרעיון אמר:הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
בגלל שהוא 'מקום פריצות', אבל כאן אין מדובר במקום פריצות.זך הרעיון אמר:קדושים תהיו קדש עצמך במותר לך,נבשר אמר:במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.זך הרעיון אמר:הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
עניני קדושה הכל כפי מדריגת האדם,
ונודע בשם המשגיח ציס"ע מפוניבז' זי"ע שלו מזיק לעבור במכונית סגורה במקום פריצות אף שאין רואה כלום.
בלדד השוחי אמר:בגלל שהוא 'מקום פריצות', אבל כאן אין מדובר במקום פריצות.זך הרעיון אמר:קדושים תהיו קדש עצמך במותר לך,נבשר אמר:במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.
עניני קדושה הכל כפי מדריגת האדם,
ונודע בשם המשגיח ציס"ע מפוניבז' זי"ע שלו מזיק לעבור במכונית סגורה במקום פריצות אף שאין רואה כלום.
"שלא בדעת וללא שום תכלית" ?זך הרעיון אמר:בלדד השוחי אמר:בגלל שהוא 'מקום פריצות', אבל כאן אין מדובר במקום פריצות.זך הרעיון אמר:קדושים תהיו קדש עצמך במותר לך,
עניני קדושה הכל כפי מדריגת האדם,
ונודע בשם המשגיח ציס"ע מפוניבז' זי"ע שלו מזיק לעבור במכונית סגורה במקום פריצות אף שאין רואה כלום.
כמדומני שחשש נגיעה זה יותר גרוע.
לעתיד לבוא ייתבע אדם על שהיה יכול להנות ולא נהנה,זך הרעיון אמר:קדושים תהיו קדש עצמך במותר לך,
עניני קדושה הכל כפי מדריגת האדם,
ונודע בשם המשגיח ציס"ע מפוניבז' זי"ע שלו מזיק לעבור במכונית סגורה במקום פריצות אף שאין רואה כלום.
ולפ"ז יש לפרש 'אביו היה לידו' היינו אביו של הגר"ש, דהיינו הגרשז"א.זך הרעיון אמר:אברך אמר:אוקיי. תפסתי את הטעות שלי.
אני חשבתי ש'אביו היה לידו', היינו ליד המספר, ו'היה לעיניהם' היינו המספר ואביו....עבד ה' אמר:סיפר לי מישהו שאביו היה לידו והיה לעיניהם מראה שאינו צנוע והגר"ש ממש בכה.
הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
להבנתי, זה הרגשות נעלות וטהורות של קדושה, שאינן שייכות לכל אדם.נבשר אמר:במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.זך הרעיון אמר:הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
אני מקבל את זה, אבל כל מעשה של חז"ל בד"כ בא ללמד אותנו ולהגביה אותנו איך לחיות ואיך להסתכל על הדברים ביותר גובה ורוממות, מלבד קבלה ועניינים שזה לא בתחום של בנ"א רגילים שהיו עושים מעשים משונים מדעת בנ"א וכוונותיהם עמהם, עכ"פ בסיפור זה אני לא מבין ולא מצליח להתרומם.אברך אמר:להבנתי, זה הרגשות נעלות וטהורות של קדושה, שאינן שייכות לכל אדם.
זמ מלמד אותך שיש לך עוד הרבה להיכן לשאוף.נבשר אמר:אני מקבל את זה, אבל כל מעשה של חז"ל בד"כ בא ללמד אותנו ולהגביה אותנו איך לחיות ואיך להסתכל על הדברים ביותר גובה ורוממות, מלבד קבלה ועניינים שזה לא בתחום של בנ"א רגילים שהיו עושים מעשים משונים מדעת בנ"א וכוונותיהם עמהם, עכ"פ בסיפור זה אני לא מבין ולא מצליח להתרומם.אברך אמר:להבנתי, זה הרגשות נעלות וטהורות של קדושה, שאינן שייכות לכל אדם.
פעם קראתי אם אני זוכר שיש נהגו בירושלים שנגעו בטעות באשתם נדה היו משפשפים ידיהם. אולי כעין זה.
ראה הקב"ה שצדיקים מועטין עמד ושתלן בכל דור ודור (יומא ל"ח:)ההוא טייעא אמר:נכון, לא דייקתי אבל זה ממילא לא משנה כי גם אם יש צדיקים בזמן הזה ידועים לגבי צדיק גוזר וכו' מאן יימר דאיתא?יושב אוהלים אמר:זה טעות רווחת, יש מקומות מסויימים שכתוב שגדר ת"ח שנאמר במקומות מסויימים אין היום, אבל לומר שכל דבר שאמרו בקשר לתלמיד חכם נמחק לגמרי היום כי היום אין תלמידי חכמים זה ממש לא נכון.ההוא טייעא אמר:הרי לגבי תלמיד חכם כתוב שאין בזמן הזה
אכן דבריך נובעים מנמיכות קומה וחוסר השגה בקדושתו של רבי שמואל לאנשים כמונו זה נראה לא נורא אך לצדיקים ושרפים זה סיבה למרר בבכינבשר אמר:במחילה מנמיכות קומתי, מה יש למרר בבכי על שהיה איזו שהיא נגיעה, שלא בדעת וללא שום תכלית.זך הרעיון אמר:הסיפור היה כך,
הגר"ש השתתף בשמחה משפחתית בה נכח גם אביו הגרש"ז, ובעיצומו של השמחה חלפה אישה ליד הגר"ש והיה נדמה לו שהיה מגע ביניהם, והגר"ש פרש לחדר צדדי כשהוא מרר בבכי, ועד שאביו הגרש"ז לא נכנס והעיד בפניו שהוא בעיניו ראה שלא היתה שום נגיעה לא נרגע הגר"ש.
בעת שבאתי לקנות את דירתי, נכתב בחוזה שאם אני לא משלם את התשלום עד תאריך מסויים יחייבו אותי בקנס גדול מאוד. בזמן חתימת החוזה לא היה בידי את כל הסכום ונכנסתי קמי מרן שה"ת הגרח"ק שליט"א להתייעץ אתו ולשאול אם אם אני יכול לחתום על החוזה על סמך "ביטחון" שהתכנית יצליח ויהיה לי את הכסף לשלם עד התאריך ההוא, ולא אתחייב בקנס גדול, אמר לי הגרח"ק שאשאל את הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.ההוא טייעא אמר:נכון, לא דייקתי אבל זה ממילא לא משנה כי גם אם יש צדיקים בזמן הזה ידועים לגבי צדיק גוזר וכו' מאן יימר דאיתא?יושב אוהלים אמר:זה טעות רווחת, יש מקומות מסויימים שכתוב שגדר ת"ח שנאמר במקומות מסויימים אין היום, אבל לומר שכל דבר שאמרו בקשר לתלמיד חכם נמחק לגמרי היום כי היום אין תלמידי חכמים זה ממש לא נכון.ההוא טייעא אמר:הרי לגבי תלמיד חכם כתוב שאין בזמן הזה
התייחסותו של הרב שטיינמן לנושא של צדיק גוזר (מדקה 23 בסרטון)יושב אוהלים אמר:בעת שבאתי לקנות את דירתי, נכתב בחוזה שאם אני לא משלם את התשלום עד תאריך מסויים יחייבו אותי בקנס גדול מאוד. בזמן חתימת החוזה לא היה בידי את כל הסכום ונכנסתי קמי מרן שה"ת הגרח"ק שליט"א להתייעץ אתו ולשאול אם אם אני יכול לחתום על החוזה על סמך "ביטחון" שהתכנית יצליח ויהיה לי את הכסף לשלם עד התאריך ההוא, ולא אתחייב בקנס גדול, אמר לי הגרח"ק שאשאל את הגראי"ל שטיינמן זצוק"ל.ההוא טייעא אמר:נכון, לא דייקתי אבל זה ממילא לא משנה כי גם אם יש צדיקים בזמן הזה ידועים לגבי צדיק גוזר וכו' מאן יימר דאיתא?יושב אוהלים אמר:זה טעות רווחת, יש מקומות מסויימים שכתוב שגדר ת"ח שנאמר במקומות מסויימים אין היום, אבל לומר שכל דבר שאמרו בקשר לתלמיד חכם נמחק לגמרי היום כי היום אין תלמידי חכמים זה ממש לא נכון.
כששאלתי את הגראי"ל אמר לי "אם אתה צריך את הכסף עד אותו יום, אז הקב"ה ישלח לך את הכסף עד אותו יום" ואכן כך היה שחתמתי על החוזה, ובבוקרו של תאריך האחרון לתשלום ללא קנס, נכנס הכסף לחשבוני.
לימים כשבא עת כלולות אחד מילדי, ודובר שאתחייב סכום מסויים, (הגראי"ל זצוק"ל כבר לא היה אז בחיים חיותו), נכנסתי שוב להגרח"ק שיבדלחט"א והזכרתי לו את מה ששאלתי אז לגבי לסמוך על ביטחון , וששלחני להגראי"ל זצ"ל, וסיפרתי לו מה אמר הגראי"ל, ומה קרה לבסוף, ועכשיו אני שואלו אם גם כעת אני יכול לחתום על הזכרון דברים עם המחותן להתחייב לתת סכום כסף על סמך ביטחון.
אמר לי הגרח"ק זצוק"ל, אז הצליח הדבר משום ש"צדיק גוזר והקב"ה מקיים", וכיון שהצדיק הגראי"ל אמר שיהיה לך את הכסף בזמן, אז כך קיים הקב"ה, אבל כעת הצדיק כבר איננו איתנו. אז כבר אי אפשר להשוות למקרה ההוא. ע"כ הנוגע לענייננו.
[אבל אמר הגרח"ק שבענין זיווגים כבר הורה החזו"א שאפשר להתחייב על סמך ביטחון כי בין כך הרי כל ענין הזיווגים מתנהל שלא על פי דרך הטבע].
הרי שהורה מרן הגרח"ק שליט"א שגם בזה"ז (לכה"פ עד תקופת הגראי"ל זצ"ל) עדיין יש צדיקים שלגביהם תקף הכלל של "צדיק גוזר והקב"ה מקיים".
יוטיוב חסום בנטפרי ובעוד כמה תוכנות פילטר טובים.בלדד השוחי אמר:https://www.youtube.com/watch?v=evJebA1Etokיושב אוהלים אמר:ההוא טייעא אמר:
אצלי נפתח סרטון זה בנטפרי.יושב אוהלים אמר:יוטיוב חסום בנטפרי ובעוד כמה תוכנות פילטר טובים.בלדד השוחי אמר:https://www.youtube.com/watch?v=evJebA1Etok
ברוכים הבאים.איסתרא בליגנא אמר:אכן דבריך נובעים מנמיכות קומה וחוסר השגה בקדושתו של רבי שמואל לאנשים כמונו זה נראה לא נורא אך לצדיקים ושרפים זה סיבה למרר בבכי
אותי זה מלמד איך צריכה להיות הרגשה אחרי שנכשלים במשהו - כ''א איפה שהוא אוחזזך הרעיון אמר:זמ מלמד אותך שיש לך עוד הרבה להיכן לשאוף.נבשר אמר:אני מקבל את זה, אבל כל מעשה של חז"ל בד"כ בא ללמד אותנו ולהגביה אותנו איך לחיות ואיך להסתכל על הדברים ביותר גובה ורוממות, מלבד קבלה ועניינים שזה לא בתחום של בנ"א רגילים שהיו עושים מעשים משונים מדעת בנ"א וכוונותיהם עמהם, עכ"פ בסיפור זה אני לא מבין ולא מצליח להתרומם.אברך אמר:להבנתי, זה הרגשות נעלות וטהורות של קדושה, שאינן שייכות לכל אדם.
פעם קראתי אם אני זוכר שיש נהגו בירושלים שנגעו בטעות באשתם נדה היו משפשפים ידיהם. אולי כעין זה.
מ אלישע אמר:מסתפק במועט אמר:סליחה שאני נכנס לענין שהוא לא הכי קשור ,אבל מאוד מסקרן אותי.
האם לגר"ש זצ"ל היה קשר לרבי מאמשינוב ?וא"כ מה טיבו ? וכל המרבה ה"ז משובח
לימד אצלו בישיבה