ומדוע לספור את מי שאינו ת"ח?כמעיין המתגבר אמר:היות שאנשי הפורום רובם ככולם ת''ח, אדרבה הרי זו דרך טובה להסיר מנהגים שאינם נכונים מעם ישראל.
המציאות מוכיחה שאלה שסותמים את הפה לדעות פסולות, זה אותם אלה שתחת טענות אלו ואחרות, ככבוד התורה, דעת רבותינו, השקפה וכו' וכו', סותמים את הפה לכל מעביר ביקורת. זה אותם אלה שמעדיפים את שלטון העסקנים, ולא תסור להצביע בעירייה החרדית דווקא למפלגה הנכונה (ומשום מה את איסור דאורייתא של לקיחת שוחד אינם מכירים...).מתאהב על ידך אמר:מעשים שבכל עת שנוצרות בעיות רבות מנתינת במה לדעה פסולה.
הבעיה האמיתית היא חדירת תרבות המערב לתוכנו המסממת כל שכל ישר בטענה תקיפה של "חופש הביטוי" כאילו יש גזיה"כ על זה שהקב"ה איננו המלך על פיו של האי ברנש ועל האוזן של שומעיו.
וכמעט כולם נבהלים היום מהאיסור המזוייף שהמציאו על ה'עוון החמור' לסתום פיות.
(מלבד כמה היתרים הידועים רק לממציאי ומשווקי האיסור החדש הזה... ).
ויישר כוחם של כמה מהחברים שמודעים לכך ונאבקים בזה כפי כוחם.
זה לא הנושא.יראתי בפצותי אמר:המציאות מוכיחה שאלה שסותמים את הפה לדעות פסולות, זה אותם אלה שתחת טענות אלו ואחרות, ככבוד התורה, דעת רבותינו, השקפה וכו' וכו', סותמים את הפה לכל מעביר ביקורת. זה אותם אלה שמעדיפים את שלטון העסקנים, ולא תסור להצביע בעירייה החרדית דווקא למפלגה הנכונה (ומשום מה את איסור דאורייתא של לקיחת שוחד אינם מכירים...).מתאהב על ידך אמר:מעשים שבכל עת שנוצרות בעיות רבות מנתינת במה לדעה פסולה.
הבעיה האמיתית היא חדירת תרבות המערב לתוכנו המסממת כל שכל ישר בטענה תקיפה של "חופש הביטוי" כאילו יש גזיה"כ על זה שהקב"ה איננו המלך על פיו של האי ברנש ועל האוזן של שומעיו.
וכמעט כולם נבהלים היום מהאיסור המזוייף שהמציאו על ה'עוון החמור' לסתום פיות.
(מלבד כמה היתרים הידועים רק לממציאי ומשווקי האיסור החדש הזה... ).
ויישר כוחם של כמה מהחברים שמודעים לכך ונאבקים בזה כפי כוחם.
לא לכל דעה אמורה להינתן במה, אך צריך סיבה מספיק מוצדקת בכדי למנוע השמעת דעה. חופש הביטוי אינו עיקרון מקודש, אך כשסותמים את הפה, הדרך לדיקטטורה, ריקבון שחיתות, פשע וכל תועבה, פתוחה.
איני רוצה להכנס לאיפה שכולם לא רוצים..יראתי בפצותי אמר:ומשום מה את איסור דאורייתא של לקיחת שוחד אינם מכירים...).
משה הלוי זוכמיר אמר:האם יצירת סקרים בעניני מנהג עלול להביא ריפיון כשיראו שהרוב מקילים
אין ספק שחופש הביטוי אמור להיות מוגבל, ולא לחינם שם הקב"ה שתי חומות סביב הלשון. אבל אם אתה תומך בחסימת חופש הביטוי ע"י אחרים, קח בחשבון שהם עלולים לחסום אותך. יכול להיות שזה כדאי לך, אבל עכ"פ קח זאת בחשבון.מתאהב על ידך אמר:מעשים שבכל עת שנוצרות בעיות רבות מנתינת במה לדעה פסולה.
הבעיה האמיתית היא חדירת תרבות המערב לתוכנו המסממת כל שכל ישר בטענה תקיפה של "חופש הביטוי" כאילו יש גזיה"כ על זה שהקב"ה איננו המלך על פיו של האי ברנש ועל האוזן של שומעיו.
וכמעט כולם נבהלים היום מהאיסור המזוייף שהמציאו על ה'עוון החמור' לסתום פיות.
(מלבד כמה היתרים הידועים רק לממציאי ומשווקי האיסור החדש הזה... ).
ויישר כוחם של כמה מהחברים שמודעים לכך ונאבקים בזה כפי כוחם.
מה זה?חוזר ומגיד אמר:פחמע"ד.
מקדש שביעי כל שביעי אמר:משה הלוי זוכמיר אמר:האם יצירת סקרים בעניני מנהג עלול להביא ריפיון כשיראו שהרוב מקילים
זה אולי יגרום למחמירים להקל, אבל למה אתה חושב שזה ריפיון?
פוק חזי מאי עמא דבר (כך היא רגילות הגרח"ק להשיב, מאהבת הקיצור).כמעיין המתגבר אמר:מה זה?
תלוי מה הסקר.אמונת אומן אמר:מגוחך לעשות סקר בין אנשים שהמכנה משותף שלהם רחב כ"כ.
חלק כהרמ"א וחלק נוהגים כב''י, חלק חסידים וחלק ליטאים, חלקם הר' מרדכי אליהו להם עטרה לראשם וחלקם יביע אומר ,
אחד טוען שמצות מכונה זה מה שאכלו שמאי והלל, ואצל רעהו זה חמץ גמור...
נהרא נהרא ופשטיה.
כל עוד זה לא מחולק לפי קהילות זה פשוט לא רלוונטי.
חוזר ומגיד אמר:פחמע"ד.
בוא נניח לצורך הענין שהנידון הוא כאשר אני מייצג את התורה והם מייצגים את היצה"ר המודרני.מבקש אמת אמר:אין ספק שחופש הביטוי אמור להיות מוגבל, ולא לחינם שם הקב"ה שתי חומות סביב הלשון. אבל אם אתה תומך בחסימת חופש הביטוי ע"י אחרים, קח בחשבון שהם עלולים לחסום אותך. יכול להיות שזה כדאי לך, אבל עכ"פ קח זאת בחשבון.מתאהב על ידך אמר:מעשים שבכל עת שנוצרות בעיות רבות מנתינת במה לדעה פסולה.
הבעיה האמיתית היא חדירת תרבות המערב לתוכנו המסממת כל שכל ישר בטענה תקיפה של "חופש הביטוי" כאילו יש גזיה"כ על זה שהקב"ה איננו המלך על פיו של האי ברנש ועל האוזן של שומעיו.
וכמעט כולם נבהלים היום מהאיסור המזוייף שהמציאו על ה'עוון החמור' לסתום פיות.
(מלבד כמה היתרים הידועים רק לממציאי ומשווקי האיסור החדש הזה... ).
ויישר כוחם של כמה מהחברים שמודעים לכך ונאבקים בזה כפי כוחם.
ברור. הבעיה היא שבאופן קבוע המחלוקת ניטשת על הנחה זו גופא - האם אתה מייצג את התורה והם את היצר הרע, או שמא להיפך. ומאחר ובאורח פלא כל אחד משוכנע תמיד שהוא המייצג של התורה, הרי שהנהגה כזו תביא בהכרח לסתימת פיות קולקטיבית משני צידי המתרס, מה שמוביל לא רק להשלכות בלתי נעימות בכל הנוגע ליחסים בין אדם לחבירו, אלא גם לחוסר יכולת לברר את האמת, מאחר וכמעט אף פעם אין האמת מצויה כולה אצל צד אחד. לאמת יש נטיה מעניינת להיות מחולקת בין אנשים שונים ובין קהלים שונים.מתאהב על ידך אמר:בוא נניח לצורך הענין שהנידון הוא כאשר אני מייצג את התורה והם מייצגים את היצה"ר המודרני.מבקש אמת אמר:אין ספק שחופש הביטוי אמור להיות מוגבל, ולא לחינם שם הקב"ה שתי חומות סביב הלשון. אבל אם אתה תומך בחסימת חופש הביטוי ע"י אחרים, קח בחשבון שהם עלולים לחסום אותך. יכול להיות שזה כדאי לך, אבל עכ"פ קח זאת בחשבון.מתאהב על ידך אמר:מעשים שבכל עת שנוצרות בעיות רבות מנתינת במה לדעה פסולה.
הבעיה האמיתית היא חדירת תרבות המערב לתוכנו המסממת כל שכל ישר בטענה תקיפה של "חופש הביטוי" כאילו יש גזיה"כ על זה שהקב"ה איננו המלך על פיו של האי ברנש ועל האוזן של שומעיו.
וכמעט כולם נבהלים היום מהאיסור המזוייף שהמציאו על ה'עוון החמור' לסתום פיות.
(מלבד כמה היתרים הידועים רק לממציאי ומשווקי האיסור החדש הזה... ).
ויישר כוחם של כמה מהחברים שמודעים לכך ונאבקים בזה כפי כוחם.
ובכן, כשהם יחסמו אותי = זהו חטא שלהם, ורק שלהם.
ואילו כאשר אני לא חוסם אותם = החטא הוא שלי והבעיה אצלי!
משה הלוי זוכמיר אמר:איני רוצה להכנס לאיפה שכולם לא רוצים..יראתי בפצותי אמר:ומשום מה את איסור דאורייתא של לקיחת שוחד אינם מכירים...).
ואם זה יגרר צריך לנעול את הנושא.
אבל כזה שוחד (לא קשור לדיינים) מותר לכתחילה.