איש ווילנא
משתמש ותיק
אחד מן הגולה אמר:וא"כ הרמב"ן הרשב"א והריטב"א הם אשכנזים על אף שהתגוררו בדרום צרפת ובצפון ספרד,
לא חשוב איך לקרוא להם
העיקר שבבית מדרש של הרמב"ן [מלכות קטלוניה וארגון]
הם חיברו חיבורים אך ורק על המסכתות הנוגעות להלכה
לגבי מש"כ שהם לא חיברו חיבורים בהלכה פסוקה זה גם לא נכון
כי גם הם חיברו כמה וכמה חיבורים גדולים בהלכה
הרמב"ן חיבר השלמה להלכות הרי"ף הלכות נדרים והלכות בכורות וכן הלכות חלה
כמו כן חיבר הרמב"ן פסקי חול המועד. תורת האדם שזה הלכות אבילות
הרשב"א חיבר תורת הבית הארוך והקצר על כל הלכות שחיטה ותערובות
עבודת הקודש על הלכות עירובין ויום טוב
פסקי חלה
שער המים על הלכות מקוואות
כמובן שגם הרבה מחיבורי הר"ן רבנו יונה ועוד הם סביב הרי"ף
כמובן שגם הספרים על סדר הש"ס המגמה היא בירור ההלכה
אלא שבירור ההלכה נעשה דרך לימוד הש"ס
ואילו אצל הספרדים חיברו חבורים נפרדים
כמובן שבישיבות אוהבים להגיד את המשפטים שאמרת מכמה וכמה סיבות [בינייהם שהרבה מהתורות שאומרים בישיבות אינם מוכרחים להלכה]
וזה נכון במידה כזו או אחרת
אבל עדיין וודאי שבסופו של ענין חשוב בירור ההלכה המעשית בפועל
אלא שהדרך הישרה היא לעשות זאת דרך לימוד הסוגיא בעיון עד ההלכה