הגמרא אומרת שאם הם מעידים על מנה שבשטר אז אינו יכול להעיד על כתב חברו משום דלא הוה חצי דבר דלגבי חתימתו הוא מקיים בלבד משום דהוה עדות על מנה שבשטר ואין צריך את חברו שמעיד עמו ולגבי עדות חברו אז הוא חצי מהעדות ויוצא שהוא מעיד עשלוש רבעים מהעדות ולכן צריך שעל עדות חברו יעידו שנים אחרים, וקשה דאחרי שלא מאמינים לו משום דלא הוה חצי דבר ממילא שגם לגבי עדותו יהיה עדות על כתב ידו דהרי אינו נאמן לגבי מנה שבשטר ואע"פ שתו'ס אומרשהוא לא יכול לומר אני מתכוין להעיד רק על כתב ידי ולא על מנה שבשטר זה אחרי שמאמינים לו לגבי מנה שבשטר אבל אם לא מאמינים לו לגבי מנה שבשטר משום דלא הוה חצי דבר שנאמין לו כאחד שבשוק לגבי כתב ידו ויהיה חצי דבר