חשמל לשבת - מי שלא נזהר בזה הוא פסול לכתוב ס"ת

פרי הארץ

משתמש ותיק
huo yuc יום טוב אמר:
עפר ואפר אמר:
צר לי לאכזב - אין עשרות שאלות ותשובות ומו"מ מפוסקי דורינו להתיר חשמל בשבת
בטח לא על הבסיס הרעוע של פיקו"נ ובתי חולים וכו'
אז על בסיס מה מתירים ?

אשכול זה לא קשור לעצם האיסור בשורשו ע"כ נשתברו קולמוסים רבים באשכולות אחרים ולדוגמה:
Re: מעשה שבת - שימוש בתשתיות שחוללה שבת בבנייתם
גנרטור בשבת
ועוד רבות כאן.
הנידון לדעתי אמור להיות האם מי שעושה מלאכה שלדעת רבנים אחרים גובלת באיסור שבת -דרבנן/דאו'/גזירה/אחר אזי ס"ת שלו פסול.
ומהראוי שפותח האשכול או כל מי שמיצה את כל השיטות והדעות העיקריות שהובאו כאן יעשה סיכום קצר לתועלת הרבים.
בתודה מראש.
 

שייגניסט

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
שייגניסט אמר:
שוב רוב הקהילות בעולם לא רק בבני ברק (וגם בב”ב) נוהגים היתר בשימוש חשמל בשבת אז על מי אתה מתכוין שתימה
ועל שאלתך אכן סוברים שבחשמל יש היתר פיקוח נפש חולים בתי חולים תינוקות וכו’ וכו’ מה שנזכר בעשרות שאלות ותשובות ומ”מ בדברי פוסקי דורינו וזה לא שייך כלפי אותם אתרים ועסקים 

צר לי לאכזב - אין עשרות שאלות ותשובות ומו"מ מפוסקי דורינו להתיר חשמל בשבת
בטח לא על הבסיס הרעוע של פיקו"נ ובתי חולים וכו'
צר לי לאכזבך אבל יש, בלי הרבה חיפוש זה מהמעט שמצאתי:
שו”ת הר צבי (חאו’ח סי’ קפ), אגרות משה (חאו’ח ח’ד סי’ סד) ושכן נוהגין רובא דאינשי אף מיראי ה’ ורוב הת”ח בארץ הקודש וכן נוהגין בישיבות ובביה”כ ע”ש, יביע אומר ח”א (סי’ כ ) ושכ”ה מהרי”ץ דושינסקיא, יבי”א ח”ב (סי’ יז), חזון עובדיה ח”ו עמ’ קנח, שמירת שבת כהלכתה (לב הערה קפב), מקוה המים (ח”ג סי’ מג), ברוך שאמר (הל’ יו”ט) בשם  גרב”צ אבא שאול, באר משה ח”ז (סי’ יב), עי’ בס’ החשמל בהלכה ח”ב, ילקוט יוסף ח”ג (עמ’ לו), שו”ת יחוה דעת חזן (ח”א סי’ ל), שערי עזרא ח”א סי’ יט, מנחת יהודה סי’ לד, עולת יצחק סי’ נה, 
וכמובן שתשים לב שמהפוסקים הנ”ל יש מהספרדים ליטאים חסידים תימני כך שלא תאמר זה סגנון...
וכמובן שמלבד כל הנ”ל הרי פוק חזי מאי עמא דבר ובכללם רוב בני תורה ות”ח ומורי הוראה שזה לכשעצמו כלל בהלכה בלי שותי”ם.
וכמובן שלא חיפשתי עוד ואידך זיל גמור...
רק פעם הבאה תחפש לפני כן וכמובן לכל חברינו כאן לבוא עם מטרה לשמה ולא עם מגמתיות מסויימת וד”ל
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
שניאור אמר:
כי הם חיינו אמר:
והיתר של פיקוח נפש וחולים מתיר אכן את המעשה שבת, אבל הוא לא פותר את הענין של חילול השם שודאי שנגרם בכך שיהודי חרדים לא איכפת להם שיהודים עובדי חברת חשמל מחללים עבורם את השבת,
אם ליהודים האלה מותר לעשות את מה שהם עושים מה איכפת לי מה הם חושבים על זה.
היית עובד בחברת חשמל בשבת??
 
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
שייגניסט אמר:
עפר ואפר אמר:
שייגניסט אמר:
שוב רוב הקהילות בעולם לא רק בבני ברק (וגם בב”ב) נוהגים היתר בשימוש חשמל בשבת אז על מי אתה מתכוין שתימה
ועל שאלתך אכן סוברים שבחשמל יש היתר פיקוח נפש חולים בתי חולים תינוקות וכו’ וכו’ מה שנזכר בעשרות שאלות ותשובות ומ”מ בדברי פוסקי דורינו וזה לא שייך כלפי אותם אתרים ועסקים 

צר לי לאכזב - אין עשרות שאלות ותשובות ומו"מ מפוסקי דורינו להתיר חשמל בשבת
בטח לא על הבסיס הרעוע של פיקו"נ ובתי חולים וכו'
צר לי לאכזבך אבל יש, בלי הרבה חיפוש זה מהמעט שמצאתי:
שו”ת הר צבי (חאו’ח סי’ קפ), אגרות משה (חאו’ח ח’ד סי’ סד) ושכן נוהגין רובא דאינשי אף מיראי ה’ ורוב הת”ח בארץ הקודש וכן נוהגין בישיבות ובביה”כ ע”ש, יביע אומר ח”א (סי’ כ ) ושכ”ה מהרי”ץ דושינסקיא, יבי”א ח”ב (סי’ יז), חזון עובדיה ח”ו עמ’ קנח, שמירת שבת כהלכתה (לב הערה קפב), מקוה המים (ח”ג סי’ מג), ברוך שאמר (הל’ יו”ט) בשם  גרב”צ אבא שאול, באר משה ח”ז (סי’ יב), עי’ בס’ החשמל בהלכה ח”ב, ילקוט יוסף ח”ג (עמ’ לו), שו”ת יחוה דעת חזן (ח”א סי’ ל), שערי עזרא ח”א סי’ יט, מנחת יהודה סי’ לד, עולת יצחק סי’ נה, 
וכמובן שתשים לב שמהפוסקים הנ”ל יש מהספרדים ליטאים חסידים תימני כך שלא תאמר זה סגנון...
וכמובן שמלבד כל הנ”ל הרי פוק חזי מאי עמא דבר ובכללם רוב בני תורה ות”ח ומורי הוראה שזה לכשעצמו כלל בהלכה בלי שותי”ם.
וכמובן שלא חיפשתי עוד ואידך זיל גמור...
רק פעם הבאה תחפש לפני כן וכמובן לכל חברינו כאן לבוא עם מטרה לשמה ולא עם מגמתיות מסויימת וד”ל

יפה מאוד מה שהבאת מהאג"מ זה דוגמא טובה, הוא כותב שאין שייך ההיתר שכותב שם בישראלים העושים, אבל הנח להם לישראל. לא לזה התכוונתי "תשובות להיתר".

הגרשז"א למשל כותב במפורש שאם תהיה המציאות כמו היום יהיה אסור.

כמעט ואין תשובות של מישהו שפתח באמת את הנושא של חשמל בשבת כפי המציאות היום וסיים את זה בהיתר.

רק השבתי, אבל לפי שאין האשכול כאן עוסק בזה אני שם קנצי למילי
 

בן אבנר

משתמש ותיק
עפר ואפר אמר:
בכלל צריך לדעת שיש הרבה מאוד אטרקציות שאפשר להשפיע עליהם יחסית בקלות, כגון ג'יפים סירות בכינרת וכה"ג, כי זה עסק שצריך אותך כי יש תחרות מרובה (כמובן שהוא צריך גם את החילונים)

ויש כאלו שיותר קשה להשפיע כגון למשל השייט בגני יהושע, שהוא יודע שאין לך מקום אחר ללכת. 

צריך לפרסם שהשייט בפארק הירקון (כ15 דק' הליכה מגני יהושע לכיון רידינג) שומר שבת, ואם כל החרדים ילכו רק אליו אולי זה יגרום גם לשייט בגני יהושע לשמור שבת.
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
בן אבנר אמר:
עפר ואפר אמר:
בכלל צריך לדעת שיש הרבה מאוד אטרקציות שאפשר להשפיע עליהם יחסית בקלות, כגון ג'יפים סירות בכינרת וכה"ג, כי זה עסק שצריך אותך כי יש תחרות מרובה (כמובן שהוא צריך גם את החילונים)

ויש כאלו שיותר קשה להשפיע כגון למשל השייט בגני יהושע, שהוא יודע שאין לך מקום אחר ללכת. 

צריך לפרסם שהשייט בפארק הירקון (כ15 דק' הליכה מגני יהושע לכיון רידינג) שומר שבת, ואם כל החרדים ילכו רק אליו אולי זה יגרום גם לשייט בגני יהושע לשמור שבת.

ככה.. באמת לא ידעתי
 

עפר ואפר

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
כמדומה שהכל תחת אותה בעלות, ובשבת מעבירים הסירות לתחנות אחרות. עכ"פ יש מה לברר בזה.

לכאו' כן נראה באתר
http://www.parkfun.co.il/index.php?dir=site&page=content&cs=5072
יש בצד לשונית של הירקון ולשונית של גני יהושע
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
אבי חי אמר:
כמדומה שהכל תחת אותה בעלות, ובשבת מעבירים הסירות לתחנות אחרות. עכ"פ יש מה לברר בזה.
 
עפר ואפר אמר:
אבי חי אמר:
כמדומה שהכל תחת אותה בעלות, ובשבת מעבירים הסירות לתחנות אחרות. עכ"פ יש מה לברר בזה.

לכאו' כן נראה באתר
http://www.parkfun.co.il/index.php?dir=site&page=content&cs=5072
יש בצד לשונית של הירקון ולשונית של גני יהושע
רק להבהיר...
יש יותר משייט אחד בנחל הירקון, וסמוכים הם זה לזה, האחד שומר שבת והשני לא, כך שאין ראיה כלל מן האתר
 
 
חלק עליון תַחתִית