כתב בשלמת חיים אבה"ע סי' מו
"אם הסתכלות בערוה הוי יהרג ואל יעבור
בדברי הרוקח, שכתב תשובת המשקל על דברים שונים, יש לדון שהו"ל לכתוב תשובת המשקל על הנאה מקול זמר של ערוה, ויש להרגיש בסנהדרין (ע"ה ע"א) דצריך למסור נפשו ולא תעמוד לפניו ערומה גם לא לספר עמה אחורי הגדר [כנראה שהגדר מפסיק ביניהם], וא"כ מוכח דעוון זה לכוין ליהנות בשמיעת קולה הוי בכלל יהרג ואל יעבור ואסור להתרפאות בהנאה זו משום דהוי אביזרייהו דג"ע, ולומר משום דהתם בעומדת ערומה כנראה דאין זה אלא דברי נביאות כיון דהטעם הוא דהנאה ע"י הסתכלות בערוה הוי אביזרייהו ואחד המרבה ואחד הממעיט.
תשובה: שם מבואר שלא יהיו בנות ישראל הפקר לדברים כאלו. "
אשמח שמישהו יבאר לי תשובתו הקצרה של הרב זצ"ל
"אם הסתכלות בערוה הוי יהרג ואל יעבור
בדברי הרוקח, שכתב תשובת המשקל על דברים שונים, יש לדון שהו"ל לכתוב תשובת המשקל על הנאה מקול זמר של ערוה, ויש להרגיש בסנהדרין (ע"ה ע"א) דצריך למסור נפשו ולא תעמוד לפניו ערומה גם לא לספר עמה אחורי הגדר [כנראה שהגדר מפסיק ביניהם], וא"כ מוכח דעוון זה לכוין ליהנות בשמיעת קולה הוי בכלל יהרג ואל יעבור ואסור להתרפאות בהנאה זו משום דהוי אביזרייהו דג"ע, ולומר משום דהתם בעומדת ערומה כנראה דאין זה אלא דברי נביאות כיון דהטעם הוא דהנאה ע"י הסתכלות בערוה הוי אביזרייהו ואחד המרבה ואחד הממעיט.
תשובה: שם מבואר שלא יהיו בנות ישראל הפקר לדברים כאלו. "
אשמח שמישהו יבאר לי תשובתו הקצרה של הרב זצ"ל