אם נקח אדם שילמד את השו"ע, ולא מכיר שום פסיקה בעניין, הרי שיהיה ברור לו שכל צבע שיכול באיזה שהוא דמיון להיראות כאדום / שחור אסור, וכבר הביאו את דברי הב"ח שהותר הירוק והלבן שאין אדם טועה בהם, ואעפ"כ רוב הפוסקים כבר לפני דורות רבים כתבו להיתר במראות שונים, כך בזהב, כך פוסקים רבים כתבו בגווני החום, ועוד. ואמנם מטעם זה החמיר הגר"מ בראנדסופר בכל המראות כמעט, אך כבר גדולי האחרונים שדנו במראה הזהב והכשירו (או החמירו רק בהפס"ט, מוכח מהם שלא כדבריו, וה' יאיר עיני.
למעשה, יש בזה כמה שיטות בין פוסקי זמננו, ומקובל להכשיר מראה זהב, ויש מחמירים בהפס"ט, כמו כן מקובל להכשיר במראות חום הבהירים, ועיקר המחלוקת והשינויים הם בגווני חום כהים, האם אסור כי קרוב לאדום או שחור, או שגם זה מותר, ובבהירים שיש בהם ורדרדות מסויימת, ואינני מאמין שעל גווני חום בהיר אמר הגריש"א שלא ראה שאינו נוטה לאדום, ואם אמר דבר זה מסתמא אמרו על חום כהה או נוטה לכהה.
מה שכתבו שלאחר זמן דם משתנה לחום זה אמת, אך לצבעים כהים, וצריך תערובת דלילה מאוד כדי שיהיה בהיר, ובזה קיים אף צהוב וזהב, שלמעשה מוסכם בכל הפוסקים להיתר.