צדיק, אתה שלא מטיל תכלת בציצית, למה לא בעצם?

במידה ואינך מטיל תכלת בציצית, מה טעמך?

  • לא עיינתי בנושא מעודי אז אני לא רואה מחוייבות לזה

    קולות: 3 4.5%
  • לא ראיתי אף אדם רציני מטיל תכלת, אז כנראה זה לא רציני

    קולות: 2 3.0%
  • רוב האנשים הרציניים שאני מכיר לא הולכים עם זה, ואני הולך אחרי הרוב

    קולות: 4 6.1%
  • גדולי ישראל לא אוחזים מזה

    קולות: 18 27.3%
  • הרב/הרבנים שלי לא אוחז/ים מזה/ אוסרים את זה

    קולות: 15 22.7%
  • לא נעים לי/מפחד להיות שונה

    קולות: 4 6.1%
  • עיינתי בנושא והוברר לי שאין ראיה מספקת שזו התכלת

    קולות: 12 18.2%
  • עיינתי בנושא והוברר לי שזו לא התכלת האמתית

    קולות: 4 6.1%
  • לדעתי אסור ללכת עם תכלת

    קולות: 4 6.1%

  • סה"כ בוחרים
    66
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

אייל גלבוע

משתמש ותיק
חסרה האפשרות לדעת רבותי אין לשים תכלת (סוג של "אסור".)
וכן הרב שלי אוסר לשים.
 

בֶּן תּוֹרָה

משתמש רשום
מה יתן לך ומה יוסיף לך לפתוח אשכול על הנושא הנידוש ביותר בפורום מזה עידן ועידנים?
וכי סבור הנך שמהאשכול הזה תצא לך בהירות רבה יותר בסוגיא הזו מאשר באשכול "הגר"ד לנדא כעת באמצע בדיקה יסודית על התכלת" ושאר האשכולות בענין?
אתמהה.
 

מיכה

משתמש ותיק
פותח הנושא
אייל גלבוע אמר:
חסרה האפשרות לדעת רבותי אין לשים תכלת (סוג של "אסור".)
וכן הרב שלי אוסר לשים.


צודק
יש אפשרות לערוך את הסקר?
 
 

מיכה

משתמש ותיק
פותח הנושא
בֶּן תּוֹרָה אמר:
מה יתן לך ומה יוסיף לך לפתוח אשכול על הנושא הנידוש ביותר בפורום מזה עידן ועידנים?
וכי סבור הנך שמהאשכול הזה תצא לך בהירות רבה יותר בסוגיא הזו מאשר באשכול "הגר"ד לנדא כעת באמצע בדיקה יסודית על התכלת" ושאר האשכולות בענין?
אתמהה.

אתמהה
אתה לא רואה שלא באתי לדון בגופו של עניין? 
 

אבי חי

משתמש ותיק
ארבע קושיות...
א. צ"ל למה אתה לא מטיל את הפתילים הנמכרים כיום בשם תכלת.
ב. למה אפשר לבחור רק אפשרות אחת?
ג. ולמה אין אפשרות של - עיינתי בנושא והזיהוי אינו מקובל עלי / סומך על מי שעשה כנ"ל ?
ד. ולמה האפשרות השניה מנוסחת בצורה מוגזמת? צ"ל: רוב גדול של האנשים הרציניים שאני מכיר לא הולכים עם תכלת.

אני הצבעתי 'הרב[נים] שלי', כי למרות שהרבה מהאפשרויות האחרות נכונות אצלי, מספיק שאפשרות זו תשתנה כדי שאטיל בל"נ.
 

ועוד לקרא

משתמש ותיק
סולם אמר:
אני חושב שאולי כדאי להציע למנהלים של הפורום להחליף את השם מפרום לתורה, לפרום לתכלת.
למה ככה?
בעמוד הראשי יש עכשיו סה"כ אשכול אחד על תכלת
 

ובכן

משתמש ותיק
סולם אמר:
אני חושב שאולי כדאי להציע למנהלים של הפורום להחליף את השם מפרום לתורה, לפרום לתכלת.
מסתפק במועט אמר:
ע"ז אפי' קורח לא חשב
בית שכולו תכלת :)
לא יודע, אבל אצלי תצוגת הפורום היא כבר מזמן בצבע תכלת.
 
 

אייל גלבוע

משתמש ותיק
ובכן אמר:
סולם אמר:
אני חושב שאולי כדאי להציע למנהלים של הפורום להחליף את השם מפרום לתורה, לפרום לתכלת.
מסתפק במועט אמר:
ע"ז אפי' קורח לא חשב
בית שכולו תכלת :)
לא יודע, אבל אצלי תצוגת הפורום היא כבר מזמן בצבע תכלת.
כתמונת הניק שלך....
גם מגן דוד, וגם תכלת...
 

קרסטירר

משתמש רגיל
אני לא יכול להשתתף בסקר כי אני מטיל תכלת.
אבל אני לא מבין למה יש כל כך מעט הצבעות. לא רק שמפחדים מהתכלת מפחדים גם לענות על סקר בנושא התכלת?
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
ועוד לקרא אמר:
סולם אמר:
אני חושב שאולי כדאי להציע למנהלים של הפורום להחליף את השם מפרום לתורה, לפרום לתכלת.
למה ככה?
בעמוד הראשי יש עכשיו סה"כ אשכול אחד על תכלת
 ​
 ​
 ​
 ​
 ​
 ​
 ​
 ​


https://tora-forum.co.il/viewtopic.php?f=36&t=23434

ועוד ועוד ועוד ועוד כהנה וכהנה....​
 

הפשוט

משתמש ותיק
קרסטירר אמר:
אני לא יכול להשתתף בסקר כי אני מטיל תכלת.
אבל אני לא מבין למה יש כל כך מעט הצבעות. לא רק שמפחדים מהתכלת מפחדים גם לענות על סקר בנושא התכלת?
קרסטירר אמר:
אני לא יכול להשתתף בסקר כי אני מטיל תכלת.
אבל אני לא מבין למה יש כל כך מעט הצבעות. לא רק שמפחדים מהתכלת מפחדים גם לענות על סקר בנושא התכלת?


פשוט מרוב אופציות כבר לא יודעים מה להצביע וחוץ מזה שכחו לעשות "אחר" נ"ל שאני לא בדיוק מתחבר לשם שורה.
 

nls

משתמש ותיק
קרסטירר אמר:
אבל אני לא מבין למה יש כל כך מעט הצבעות. לא רק שמפחדים מהתכלת מפחדים גם לענות על סקר בנושא התכלת?


מאוד מפחדים
קשה להרדם
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
nls אמר:
קרסטירר אמר:
אבל אני לא מבין למה יש כל כך מעט הצבעות. לא רק שמפחדים מהתכלת מפחדים גם לענות על סקר בנושא התכלת?


מאוד מפחדים
קשה להרדם
לא קשור לפחד, כבר אין חשק לציבור להתעסק שוב ושוב ושוב ושוב באותו נושא שכבר דשו בו כל כך הרבה פעמים.
 
 
מיכה אמר:
מפחד להיות שונה

אני מרגיש שזה כתב אישום חמור עלי. זאת אומרת - מאד ברור לי שאם כלל ישראל באופן כללי היה הולך עם תכלת, גם אם כל תלמידי החכמים שאומרים היום לא ללכת עם תכלת היו אומרים את אותו הדבר בדיוק, הייתי הולך עם תכלת (ואני מרשה לעצמי לחשוב, די בבטחון, שגם אלו שהצביעו בסקר 'לא ראיתי אף אדם רציני' 'גדולי ישראל' 'הרב שלי', כן היו הולכים על תכלת במצב שתיארתי, והתשובה שהשיבו איננה נכונה).

ואתה, הרב @מיכה, מעניק לזה פרשנות של 'מפחד', וזה לא כל כך נעים. אבל השאלה האם אתה באמת צודק.

למה 'לא להיות שונה' - כלשונך - זה בהכרח ענין של 'מפחד'?

אם אני זוכר נכון, אז בימי המלכים, כשהיה מלך עובד ה' - כל העם עבד את ה', וכשהיה מלך עובד הבעל - כל העם עבדו את הבעל. זה ענין חיצוני ומלאכותי של 'פחד'?

לי נראה, שיש הרבה דברים שהמקום של האדם בהם הוא לא כפרט אלא כחלק מהכלל, והשיפוט העצמאי שלו לא קובע בהם לא לטוב ולא למוטב. ומאד מסתבר לי שנושא כה 'גלובלי' כמו תכלת, מצוה שנעקרה מכל כלל ישראל בכל מקומות מושבותיהם, ואפילו שולחן ערוך לא נכתב עליה, גם החזרה שלה היא ענין שהכלל צריך לקבל בו החלטה ולא הפרט.

נכון שהיום אין לנו לא מלך ולא סנהדרין שיקבלו החלטות מערכתיות כאלו בבת אחת, ולכן אולי הדרך שבפועל דברים כאלו קורים (אני כותב בהנחה שהארגמון המדובר הוא אכן התכלת, ודעתי האישית כתבתי באשכול המקביל שדי בידיעה היסודית שדם בעל חי מימי מפיק צבע תכלת כדי להטיל את חובת הראיה דוקא על השלילה) זה דרך אאוטסיידרים שיתכן שנוהגים דוקא לא כפי מה שהיה מוטל עליהם לעשות מלכתחילה, אבל בכל אופן האדם המצוי שלא חש את הראיות בעד התכלת כריחים לצוארו בהחלט ראוי לו לשבת במקום הטבעי שלו יחד עם כל ישראל ו'לא להיות שונה'.
 

הלל קול

משתמש ותיק
אייל גלבוע אמר:
כי הצפיות הם של לובשי התכלת הצופים כל כמה דקות....
אך להצביע אינם יכולים.
אגב שתי צפיות מאותו מחשב לא נחשב תבדוק את זה ובאמת לא ברור למה מספר הצפיות והתשובות לא תואם אולי זה בגלל שישנם אנשים שלא מתחברים לאף אחת מהאופציות
 

מיכה

משתמש ותיק
פותח הנושא
יהודי אמר:
הרדיפה האובססיבית של לובשי התכלת אחר הלגיטימציה הציבורית היא דבר מעניין, ומובן.



לא הבנתי מה הקשר לרדיפה אחרי לגיטימיציה ציבורית.
דוקא אני כמטיל תכלת ותיק ממש לא צריך את הלגיטימציה הזו (לא מזמן הזדמן לי להחליף מילה במקרה עם מישהו בשכונה שגר יחסית רחוק ממני ואינני יודע את שמו, והוברר לי שהוא דיבר עלי בעבר עם מכר משותף מיוזמתו, כששאלתיו מהיכן הוא מכירני ענה לי: נו, אתה זה "ההוא עם התכלת". רק אז נזכרתי - לאחר זמן רב - שבעצם יש בי משהו חריג).
למה ביצעתי את הסקר אני לא מפרט, ואתה רק יכול לנחש. אבל נראה לי שיש בו משהו מעניין באופן כללי על הלך הרוח והערכים בחברה שלנו, בלי שום קשר לגוף הנושא של התכלת.
 
 

הצעיר שבחבורה

משתמש ותיק
יושב בשבת תחכמוני אמר:
אם אני זוכר נכון, אז בימי המלכים, כשהיה מלך עובד ה' - כל העם עבד את ה', וכשהיה מלך עובד הבעל - כל העם עבדו את הבעל. זה ענין חיצוני ומלאכותי של 'פחד'?
לא כי.
אלא...
כשהיה מלך עובד ה', היו עובדי ה' ב'מרכז'.
וכשהיה מלך עובד לבעל, היו עובדי הבעל משתררים ביד רמה, ועובדי ה' נאלמו.
 
הצעיר שבחבורה אמר:
יושב בשבת תחכמוני אמר:
אם אני זוכר נכון, אז בימי המלכים, כשהיה מלך עובד ה' - כל העם עבד את ה', וכשהיה מלך עובד הבעל - כל העם עבדו את הבעל. זה ענין חיצוני ומלאכותי של 'פחד'?
לא כי.
אלא...
כשהיה מלך עובד ה', היו עובדי ה' ב'מרכז'.
וכשהיה מלך עובד לבעל, היו עובדי הבעל משתררים ביד רמה, ועובדי ה' נאלמו.

כתבת בהחלטיות, וקשה לי להתמודד מול החלטיות.

לי זכור באופן כללי שיחס הנביאים לעם כעם עובדי השם או כ'גוי חוטא' משתנה מעת לעת לפי מלכם שבראשם, אבל אין הדברים עומדים כעת מול עיני וגם איני בטוח בהם, ואולי מרא דאתרא הרב @מיכה שכמדומה ידיו רב לו בכ"ד ספרים יחכימנו.

בכל אופן - אם יש בזה איזה נידון ושני צדדים אולי אפשר לפתוח על זה אשכול נפרד.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית