דרופתקי דאורייתא אמר:
חנינא בני אמר:
אכן תלמידי הגר"א שהגיעו לארץ פיתחו יחס אחר לענינים אלו
אבל הציבור הליטאי, לא בהכרח בהקשר של הגר"א דוקא, לא היה אצלו את הענין הזה
https://www.tv2000.co.il/article/22604
מרן רה"י הגרי"ג אדלשטיין: "יש כאלה שנוסעים למירון, אנחנו לא נוהגים ככה"
תודה רבה
לא ידעתי, חשבתי שבדרך כלל הציבור הליטאי הולך לאור הגר"א ותלמידו, מהם שושלת הישיבות הקדושות ורוממות עסק התורה יותר מכל ענין אחר חשוב ככל שיהיה וכו'. עכשיו, אני לומד שאלו שני ציבורים שונים... לא ידעתי.
דברי הגריג"א שליט"א שדן בה משום ביטול תורה, צל"ע מדוע הוא דווקא בל"ג לעומר ולא בין תשעה באב לזמן אלול המקודש, או בכל הזמנים המיוחדים בישיבות וכו', ויש ליישב דאיירי כלפי תלמידי הישיבה שלא נהגו בזה וכדו', אבל כל שיש בזה צורך ומוסיף יר"ש, אדרבא, תדע לך, שהרי הביא ראיה מהחזו"א שלא נהג כן, וכבר הבאנו דעת החזו"א בזה בבירור כמבואר
הוא לא דן משום ביטול תורה, הוא כותב שלא נהגו אצלינו, וממילא מי שרוצה לעשות את זה הוי ביטול תורה
וזו בדיוק היתה דעת החזו"א, אלא שלא רצה לקבוע שאסור כי אמר שיש אנשים שמקבלים שם ירא"ש, והרי הרבה חסידים ואנשי מעשה מקהילות הספרדים והפרושים היו מרקדים שם לפני ה' עד כלות הנפש, ושיהיה להם לבריאות, אבל הליטאים לא חלמו על רעיון כזה
וכמו שתשאל רב סטנדרטי היום, אם מותר להיות באומן בר"ה, והוא יגיד שאם זה מוסיף לך ביראת שמים לבריאות, ברור שאין זה ממנהגו ולא עלה על דעתו, אלא שמשיב כך כי יודע שיש כאלו שעושים את זה
אבל אם תשאל רב מהמיעוט הליטאי הנכחד מה דעתו על זה, הוא יסובב באצבע על הרקה...