הוראת מרן החזון איש זצ"ל לגבי עלייה למירון בל"ג לעומר

יציר

משתמש רגיל
ונחנו מה אמר:
יציר אמר:
ידוע הסיפור על בחור שהלך לראש ישיבה ואמר לו שרוצה ליסע למירון לג בעומר והתחיל הר"י לצעוק נגד כולם "ביטול תיירה" ואיך עלה על דעתך. א"ל הבחור לא הבנת את בקשתי רציתי ליסע לכינרת לשחות עם בגדי ים ורק אגב כך גם לתפוס מירון א"ל הר"י אם כך הם פני הדברים הנחת את דעתי שהרי ביטולה זהו קיומה... סע ותהנה ותעזה מה שאתה רוצה והמבין יבין וישפוט

הר"י צודק, אם לבחור אין כח ללמוד שילך לים ולא למירון, כי לים הוא יודע שהיצר הרע לוקח אותו, אבל למירון הוא חושב שהיצר טוב לוקח אותו, ואז חוזר משם עם תחושת סיפוק, וכך חדר לנו ערך חדש, ועוד שנתיים הוא כבר יעלה לכתחילה למירון וכו' וכו'.
אני כמובן מדבר מנקודת המבט הליטאית, שמסופקני אם חסידים מסוגלים לעכל אותה
מענין מאוד שהר"י מחזקים  כ"כ את ענין בין הזמנים בכל שנה ושנה וליסע לפוש ולהסתובב בטיילות עם בגדי ים כאילו זה המצוה הכי גדולה ולא נראה שסבורים שהיצה"ר לוקח אותם וכך חודר לנו ערך חדש... אך למירון מאן דכר שמיה? אסור בתחלית האיסור דאין לך ביטול תיירה גדול מזה
 
 

יציר

משתמש רגיל
E. W אמר:
יציר אמר:
נראה לי שאין כלל קשר בזה מן הליטאים והחסידים כמו שרואים אצל הליטאים הירושלמים ואין זה אלא המצאה חדשה של הרב שך ומי שרוצה ישמע בקולו וילך לו

חמוד אתה.... כך נראה דוגמא של חסיד מתוק שמנסה להסביר לליטאים את השקפתם.... 

אגב אני ליטאי ירושלמי ואכפת לי שמכפישים את שמם של הליטאים והגר"אניקס האמיתיים
 

E. W

משתמש ותיק
יציר אמר:
ונחנו מה אמר:
יציר אמר:
ידוע הסיפור על בחור שהלך לראש ישיבה ואמר לו שרוצה ליסע למירון לג בעומר והתחיל הר"י לצעוק נגד כולם "ביטול תיירה" ואיך עלה על דעתך. א"ל הבחור לא הבנת את בקשתי רציתי ליסע לכינרת לשחות עם בגדי ים ורק אגב כך גם לתפוס מירון א"ל הר"י אם כך הם פני הדברים הנחת את דעתי שהרי ביטולה זהו קיומה... סע ותהנה ותעזה מה שאתה רוצה והמבין יבין וישפוט

הר"י צודק, אם לבחור אין כח ללמוד שילך לים ולא למירון, כי לים הוא יודע שהיצר הרע לוקח אותו, אבל למירון הוא חושב שהיצר טוב לוקח אותו, ואז חוזר משם עם תחושת סיפוק, וכך חדר לנו ערך חדש, ועוד שנתיים הוא כבר יעלה לכתחילה למירון וכו' וכו'.
אני כמובן מדבר מנקודת המבט הליטאית, שמסופקני אם חסידים מסוגלים לעכל אותה
מענין מאוד שהר"י מחזקים  כ"כ את ענין בין הזמנים בכל שנה ושנה וליסע לפוש ולהסתובב בטיילות עם בגדי ים כאילו זה המצוה הכי גדולה ולא נראה שסבורים שהיצה"ר לוקח אותם וכך חודר לנו ערך חדש... אך למירון מאן דכר שמיה? אסור בתחלית האיסור דאין לך ביטול תיירה גדול מזה
סתם שנאת עמי הארץ לת"ח. 
כן ממש... הראשי ישיבות מחזקים מאוד את הבחורי ישיבות לטייל בטיילת עם בגדי ים בבין הזמנים ... ולא סתם מחזקים אלא ממש הוי כמצוה גדולה.... 
זה בערך כמו שאני יכתוב שהראשי ישיבות שלכם שם במא"ש מחנכים את תלמידיהם לזרוק אבנים על מרן הגרי"ל שטינמן והרב אלישיב זצוק"ל.... ולמצווה גדולה יחשב..... 
ובמחשבה שנייה... הדוגמא הזאת הרבה יותר קרובה לאמת מאשר מה שאתה הוצאת שם רע על עולם הישיבות הליטאי.... 
 
 

יציר

משתמש רגיל
E. W אמר:
יציר אמר:
ונחנו מה אמר:
הר"י צודק, אם לבחור אין כח ללמוד שילך לים ולא למירון, כי לים הוא יודע שהיצר הרע לוקח אותו, אבל למירון הוא חושב שהיצר טוב לוקח אותו, ואז חוזר משם עם תחושת סיפוק, וכך חדר לנו ערך חדש, ועוד שנתיים הוא כבר יעלה לכתחילה למירון וכו' וכו'.
אני כמובן מדבר מנקודת המבט הליטאית, שמסופקני אם חסידים מסוגלים לעכל אותה
מענין מאוד שהר"י מחזקים  כ"כ את ענין בין הזמנים בכל שנה ושנה וליסע לפוש ולהסתובב בטיילות עם בגדי ים כאילו זה המצוה הכי גדולה ולא נראה שסבורים שהיצה"ר לוקח אותם וכך חודר לנו ערך חדש... אך למירון מאן דכר שמיה? אסור בתחלית האיסור דאין לך ביטול תיירה גדול מזה
סתם שנאת עמי הארץ לת"ח. 
כן ממש... הראשי ישיבות מחזקים מאוד את הבחורי ישיבות לטייל בטיילת עם בגדי ים בבין הזמנים ... ולא סתם מחזקים אלא ממש הוי כמצוה גדולה.... 
זה בערך כמו שאני יכתוב שהראשי ישיבות שלכם שם במא"ש מחנכים את תלמידיהם לזרוק אבנים על מרן הגרי"ל שטינמן והרב אלישיב זצוק"ל.... ולמצווה גדולה יחשב..... 
ובמחשבה שנייה... הדוגמא הזאת הרבה יותר קרובה לאמת מאשר מה שאתה הוצאת שם רע על עולם הישיבות הליטאי.... 
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
 
 

E. W

משתמש ותיק
יציר אמר:
E. W אמר:
יציר אמר:
מענין מאוד שהר"י מחזקים  כ"כ את ענין בין הזמנים בכל שנה ושנה וליסע לפוש ולהסתובב בטיילות עם בגדי ים כאילו זה המצוה הכי גדולה ולא נראה שסבורים שהיצה"ר לוקח אותם וכך חודר לנו ערך חדש... אך למירון מאן דכר שמיה? אסור בתחלית האיסור דאין לך ביטול תיירה גדול מזה
סתם שנאת עמי הארץ לת"ח. 
כן ממש... הראשי ישיבות מחזקים מאוד את הבחורי ישיבות לטייל בטיילת עם בגדי ים בבין הזמנים ... ולא סתם מחזקים אלא ממש הוי כמצוה גדולה.... 
זה בערך כמו שאני יכתוב שהראשי ישיבות שלכם שם במא"ש מחנכים את תלמידיהם לזרוק אבנים על מרן הגרי"ל שטינמן והרב אלישיב זצוק"ל.... ולמצווה גדולה יחשב..... 
ובמחשבה שנייה... הדוגמא הזאת הרבה יותר קרובה לאמת מאשר מה שאתה הוצאת שם רע על עולם הישיבות הליטאי.... 
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 
 
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
E. W אמר:
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ).
אולי מספיק עם הטענות האלה??
אי אתה יודע מתן שכרן של מצוות
ויש לשים סוף לזלזול בכל הקדוש והיקר ליהדות גם אם אינך חסיד.
 

E. W

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
E. W אמר:
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ).
אולי מספיק עם הטענות האלה??
אי אתה יודע מתן שכרן של מצוות
ויש לשים סוף לזלזול בכל הקדוש והיקר ליהדות גם אם אינך חסיד.
מבקש סליחה ומחילה על הפגיעה! 
אבל זה באמת ההשקפה של כל גדולי ליטא!  מה לעשות... 
כליטאי הייתי אומר לך, שאתה מזלזל בכל הקדוש והיקר ליהדות ביחס שלך להילולה במירון לעומת היחס שלך לקיום דין השו"ע לגבי זמן תפילה למשל.... 
לדבר על הילולת רשב"י לאנשים עם השגות ברמה שלנו (להבדיל מאנשים כדוגמת האור החיים הקדוש, ​​​​​האר"י וגוריו וכ"ו) כדבר הקדוש והיקר ליהדות.. פשוט מעורר גיחוך אצל כל ליטאי ממוצע.... 
אכן עם אחד אנחנו אבל שונים מאוד מאוד בהשקפה על המון נושאים... מה שאצליך עיקר אצל אחרים טפל מאוד, ומה שאצליך טפל אצל אחרים עיקר גדול מאוד.... ויוכיח הפורום הנחמד הזה.... 
בל"נ לא אוסיף עוד לדבר על עניין זה כי אני ממש לא מעוניין להתחיל שוב אם חסו"מ, די והותר יש פה בפורום.... 
​​​
​​​​
 
 

חיי עולם

משתמש ותיק
חנינא בני אמר:
יושב אוהלים אמר:
חנינא בני אמר:
כל אחד בשנה שהגיע לכאן, חלק הגיעו לפני השואה, חלק אחרי
בגדול הציבור הליטאי לא עלה ולא דגל בזה
שאלתי עד איזה שנה, לא הלכו לא גדולים ולא בינוים ולא קטנים למירון בלג בעומר.
בכמה וכמה שנים האחרונות זה פשוט לא נכון עובדתית.
אני מדבר על הציבור הליטאי
בשנים האחרונות הציבור הזה הולך ונעלם לתוך מסה של כלל חסידי / הונגרי / ירושלמי / קרעסטירי
אבל ראשי ישיבות ליטאים עד היום לא מעודדים ולא מאשרים דבר כזה ליסוע למירון בלג בעומר

מתי היה 'ציבור ליטאי'?
רוב ככל הציבור שם הוא במקורו כלל חסידי / הונגרי / ירושלמי.
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
חיי עולם אמר:
רוב ככל הציבור שם הוא במקורו כלל חסידי / הונגרי / ירושלמי.
לא רק רוב הציבור "שם" אלא רוב הציבור בכלל בדורות שלנו

בדורות, שמא,
בהוויתו וודאי שלא,
וכוונת @חיי עולם פשוטה ואין זו תשובה לומר שכך הוא רוב הציבור בכללותו.
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
אשתף את חברי הפורום בהרהורי דברי,
לאחר שהצלחתי לרכוש כרטיס ביזע רב, עליתי בשעה טובה שעה 14:00 לאוטובוס, אך בשעה 16:50 בערך, מיד לאחר הפריצה לציון, המשטרה החזירה אותנו מיקנעם חזרה לירושלים,
כשאני שבור ורצוץ מכך ששנה שלישית שאנו לא זוכים לשמוח בשמחת רשב"י כהלכתה, שאלתי איש חינוך יקר, על מה ולמה נמנע מאיתנו עונג זה,
הרי אם זה בגלל פריצות, אז ברחוב המצב לא יותר טוב, ואף ידוע שכבר בזמן מרן הבית יוסף חשבו לבטל את ההילולא בגלל התערובת, וראו שרצון רשב"י רב לקיים את ההילולא כסדרה ובשמחתה, ומה גם שכבר בס"ד כמעט שאין היום אוהלים הפרושים ברחבי ההר שהם אלו שגרמו לפריצות בעבר, אז מה בדיוק רוצים מאיתנו משמיים?
כתשובה לדברי הוא אמר לי שהוא שמע על בחורים שהיו בהר יום שלם ועברו מטשולנט לקוגל וחוזר חלילה, אך לא מצאו זמן לעלות לציון ולהתפלל או קצת להגות בתורת רשב"י,
וכמובן שאנחנו לא מזכירים של בורא עולם או של רשב"י, אבל יתכן, כך לדבריו, שמה שרוצים מאיתנו מן שמייא הוא שמי שרוצה להתעלות ולהתפלל, ולשמוח, ברוך הבא, אבל מי שחושב לחפש אטרקציה או עיר מקלט, שיחפש לו מקום אחר...
ושוב, כמובן הכל רק יתכן...
 

פרי הארץ

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
כתשובה לדברי הוא אמר לי שהוא שמע על בחורים שהיו בהר יום שלם ועברו מטשולנט לקוגל וחוזר חלילה, אך לא מצאו זמן לעלות לציון ולהתפלל או קצת להגות בתורת רשב"י,
וכמובן שאנחנו לא מזכירים של בורא עולם או של רשב"י, אבל יתכן, כך לדבריו, שמה שרוצים מאיתנו מן שמייא הוא שמי שרוצה להתעלות ולהתפלל, ולשמוח, ברוך הבא, אבל מי שחושב לחפש אטרקציה או עיר מקלט, שיחפש לו מקום אחר...
מתוך כל הציבור שהי' שם כמה עשו כך?
באמת...
אפשר לדבר על כך שהרבה עולים רק בגלל ה"מסביב" היינו החברה שדורשת את זה וכדו'
אבל למה כך לומר על בחורי ישיבות?
נוסעים חמש שעות כדי לאכול קיגל חינם?
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
השפל באמת אמר:
ישתבח שמו לעד אמר:
כתשובה לדברי הוא אמר לי שהוא שמע על בחורים שהיו בהר יום שלם ועברו מטשולנט לקוגל וחוזר חלילה, אך לא מצאו זמן לעלות לציון ולהתפלל או קצת להגות בתורת רשב"י,
וכמובן שאנחנו לא מזכירים של בורא עולם או של רשב"י, אבל יתכן, כך לדבריו, שמה שרוצים מאיתנו מן שמייא הוא שמי שרוצה להתעלות ולהתפלל, ולשמוח, ברוך הבא, אבל מי שחושב לחפש אטרקציה או עיר מקלט, שיחפש לו מקום אחר...
מתוך כל הציבור שהי' שם כמה עשו כך?
באמת...
אפשר לדבר על כך שהרבה עולים רק בגלל ה"מסביב" היינו החברה שדורשת את זה וכדו'
אבל למה כך לומר על בחורי ישיבות?
נוסעים חמש שעות כדי לאכול קיגל חינם?
שוב, א"א לומר שזו, או רק זו הסיבה, אבל זה לא רק הקוגל, זה מה שמסביב, אקשן וכדו',
ואגב, פעם בעלון "אז נדברו", הביא הרב פולק את ההגדרה הנכונה, וההגדרה היא, אם היה רק אוטובוס אחד, בלי מוזיקה ואוכל במקום, ומנין מתפללים ורוקדים, ומי שנוסע גם בכזה מצב, הרי שאליו מכוונת ההילולא,
 
 

בשלמא

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
וההגדרה היא, אם היה רק אוטובוס אחד, בלי מוזיקה ואוכל במקום, ומנין מתפללים ורוקדים, ומי שנוסע גם בכזה מצב, הרי שאליו מכוונת ההילולא,
ומעתה בפרפרזה לנסיעה לחתונה של חבר מהישיבה:
_____________________________________________________________________________________
 

חיי עולם

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
שוב, א"א לומר שזו, או רק זו הסיבה, אבל זה לא רק הקוגל, זה מה שמסביב, אקשן וכדו',
ואגב, פעם בעלון "אז נדברו", הביא הרב פולק את ההגדרה הנכונה, וההגדרה היא, אם היה רק אוטובוס אחד, בלי מוזיקה ואוכל במקום, ומנין מתפללים ורוקדים, ומי שנוסע גם בכזה מצב, הרי שאליו מכוונת ההילולא,
 

זה המצאה חדשה של 'מפוכחי' דורינו.
מה שיש אצל רשב"י זו 'הילולא', לא אמירת תהילים ולא לימוד זוהר, כל הדברים האלה הם מצויינים, אבל לא זה ל"ג בעומר אצל רשב"י.
 

ישתבח שמו לעד

משתמש ותיק
חיי עולם אמר:
ישתבח שמו לעד אמר:
שוב, א"א לומר שזו, או רק זו הסיבה, אבל זה לא רק הקוגל, זה מה שמסביב, אקשן וכדו',
ואגב, פעם בעלון "אז נדברו", הביא הרב פולק את ההגדרה הנכונה, וההגדרה היא, אם היה רק אוטובוס אחד, בלי מוזיקה ואוכל במקום, ומנין מתפללים ורוקדים, ומי שנוסע גם בכזה מצב, הרי שאליו מכוונת ההילולא,

זה המצאה חדשה של 'מפוכחי' דורינו.
מה שיש אצל רשב"י זו 'הילולא', לא אמירת תהילים ולא לימוד זוהר, כל הדברים האלה הם מצויינים, אבל לא זה ל"ג בעומר אצל רשב"י.
מה ההמצאה? התפילות? אם אתה חושב (כמוני) שהריקודים צריכים להיות ברוב עם, אז בין אם זה כך ובין אם לא, יש עניין לשמוח שם כמה שיותר!!
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
ישתבח שמו לעד אמר:
הרב פולק את ההגדרה הנכונה, וההגדרה היא, אם היה רק אוטובוס אחד, בלי מוזיקה ואוכל במקום, ומנין מתפללים ורוקדים, ומי שנוסע גם בכזה מצב, הרי שאליו מכוונת ההילולא,
יתכן שאכן "אליו מכוונת ההילולא" אבל זה עדיין לא אומר שמי שהולך להתפלל אצל רשב"י ולשמוח בהילולא שלו בגלל שמחלקים שם גם קוגל טעים, עדיף שלא יסע, הרי הוא עושה דבר טוב, ורק מה שמעודד אותו לעשותו הוא ה'שלא לשמה' שמרויח ביחד עמו.
 

יציר

משתמש רגיל
E. W אמר:
יציר אמר:
E. W אמר:
סתם שנאת עמי הארץ לת"ח. 
כן ממש... הראשי ישיבות מחזקים מאוד את הבחורי ישיבות לטייל בטיילת עם בגדי ים בבין הזמנים ... ולא סתם מחזקים אלא ממש הוי כמצוה גדולה.... 
זה בערך כמו שאני יכתוב שהראשי ישיבות שלכם שם במא"ש מחנכים את תלמידיהם לזרוק אבנים על מרן הגרי"ל שטינמן והרב אלישיב זצוק"ל.... ולמצווה גדולה יחשב..... 
ובמחשבה שנייה... הדוגמא הזאת הרבה יותר קרובה לאמת מאשר מה שאתה הוצאת שם רע על עולם הישיבות הליטאי.... 
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 
את סוכות בכלל צריך להוציא מן המפה של עולם התורה הרי זה בתחילת זמן א-ל-ו-ל ובאמצע יש הפרעות של ר"ה יוה"כ וסוכות בדיוק בזמן הכי חזק מפסיקים ומי מדבר על העייזרים בפורים שמפריעים בדיוק ולא פחות מלג בעומר אך זהו בל ימחה אך לג בעומר ששואבים משם יראת שמים צריך לזרוק מכל המדרגות.
ובדרך אגב ליסע לביהמ"ק בזמן שהיה קיים היתה גם באיסור ביטול תיירה? לידיעתך שם רק אכלו ואכלו לפי מבטך ושרפו את הזמן אך לא למדו שם רק פעם בשבע שנים...
 
 

יציר

משתמש רגיל
ישתבח שמו לעד אמר:
אשתף את חברי הפורום בהרהורי דברי,
לאחר שהצלחתי לרכוש כרטיס ביזע רב, עליתי בשעה טובה שעה 14:00 לאוטובוס, אך בשעה 16:50 בערך, מיד לאחר הפריצה לציון, המשטרה החזירה אותנו מיקנעם חזרה לירושלים,
כשאני שבור ורצוץ מכך ששנה שלישית שאנו לא זוכים לשמוח בשמחת רשב"י כהלכתה, שאלתי איש חינוך יקר, על מה ולמה נמנע מאיתנו עונג זה,
הרי אם זה בגלל פריצות, אז ברחוב המצב לא יותר טוב, ואף ידוע שכבר בזמן מרן הבית יוסף חשבו לבטל את ההילולא בגלל התערובת, וראו שרצון רשב"י רב לקיים את ההילולא כסדרה ובשמחתה, ומה גם שכבר בס"ד כמעט שאין היום אוהלים הפרושים ברחבי ההר שהם אלו שגרמו לפריצות בעבר, אז מה בדיוק רוצים מאיתנו משמיים?
כתשובה לדברי הוא אמר לי שהוא שמע על בחורים שהיו בהר יום שלם ועברו מטשולנט לקוגל וחוזר חלילה, אך לא מצאו זמן לעלות לציון ולהתפלל או קצת להגות בתורת רשב"י,
וכמובן שאנחנו לא מזכירים של בורא עולם או של רשב"י, אבל יתכן, כך לדבריו, שמה שרוצים מאיתנו מן שמייא הוא שמי שרוצה להתעלות ולהתפלל, ולשמוח, ברוך הבא, אבל מי שחושב לחפש אטרקציה או עיר מקלט, שיחפש לו מקום אחר...
ושוב, כמובן הכל רק יתכן...
אני רוצה לשתף בהרהורי. שנה שעברה אחרי אסון מירון אמר לי סבא שלי שמובא בשם הגר"א שקודם ביאת המשיח בעת חבלי המשיח יהיו הרבה שאלות באמונה ובראשם יהיה כעין הסיפור של אליהו בהר הכרמל שיהיה מזבח לה' ולע"ז וירד אש אבל בכיון ההפוך מבאליהו שאז ירד לצד הנכון וקודם הגאולה ירד למזבח של הע"ז שיהיה נראה שהקב"ה אינו רוצה בנו וזה יהיה הניסיון הגדול שיצטרכו לעמוד קודם ביאתו ורואים איך שזה מתקיים ממש כמו שאמר וב"ה זכינו שצדיקים אומרים לנו וכך יותר קל לעמוד בניסיונות ומי שרוצה לומר שרואים מזה שאין לעלות שם (דרך אגב אני ממש לא מתכוון לר' ישתבח וכו' רק מצאתי הזדמנות בהרהורי הלבבות) שיערב וניווכח בס"ד בקרוב
 
 

לבי במערב

משתמש ותיק
יציר אמר:
שנה שעברה אחרי אסון מירון אמר לי סבא שלי שמובא בשם הגר"א שקודם ביאת המשיח בעת חבלי המשיח יהיו הרבה שאלות באמונה ובראשם יהיה כעין הסיפור של אליהו בהר הכרמל שיהיה מזבח לה' ולע"ז וירד אש אבל בכיון ההפוך מבאליהו שאז ירד לצד הנכון וקודם הגאולה ירד למזבח של הע"ז שיהיה נראה שהקב"ה אינו רוצה בנו וזה יהיה הניסיון הגדול שיצטרכו לעמוד קודם ביאתו
גם אני הק' שמעתי כן (לא בשם הגר"א, אלא מצדיק וגאון אחר). ויה"ר שבכך נצא י"ח השמועה הנזכרת [לכשלעצמי פירשתי' מכבר על הקמת המדינה], ונזכה לביאת משיח צדקנו בב"א.
 

יציר

משתמש רגיל
E. W אמר:
יציר אמר:
E. W אמר:
סתם שנאת עמי הארץ לת"ח. 
כן ממש... הראשי ישיבות מחזקים מאוד את הבחורי ישיבות לטייל בטיילת עם בגדי ים בבין הזמנים ... ולא סתם מחזקים אלא ממש הוי כמצוה גדולה.... 
זה בערך כמו שאני יכתוב שהראשי ישיבות שלכם שם במא"ש מחנכים את תלמידיהם לזרוק אבנים על מרן הגרי"ל שטינמן והרב אלישיב זצוק"ל.... ולמצווה גדולה יחשב..... 
ובמחשבה שנייה... הדוגמא הזאת הרבה יותר קרובה לאמת מאשר מה שאתה הוצאת שם רע על עולם הישיבות הליטאי.... 
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 

סתם כך אחרי כל השטייגען מר"ח איר עד שבועות שבהם לא יוצאים מהישיבה ואין חוזרים לבית ואף אין ישנים כלל בסוף ברגעי שיא השיאים בשבועות עצמו שבהם צריך ממש ללמוד ללא שום הפסק מה עושים? בעז"ה בשנה זו ניסע יחד לביהמ"ק ומה נעשה שם? נאכל בשר ועוד בשר ועוד ועוד ורק ללמוד שם לא יהיה איפה (אין לימוד בביה"מ) וגם נשיר ונשמח שם. ממש כבין הזמנים של יומים בשיא השיאים... ואולי עוד יצא קפצם של הר"י לאסור ליסע.
ואתה עוד לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים של יומים באמצע הזמן ללג בעומר?? בושה שצריך להסביר דבר כזה ליהודי מתלמידי משה רבנו...
 

מוישה הירש

משתמש ותיק
יציר אמר:
E. W אמר:
יציר אמר:
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 

סתם כך אחרי כל השטייגען מר"ח איר עד שבועות שבהם לא יוצאים מהישיבה ואין חוזרים לבית ואף אין ישנים כלל בסוף ברגעי שיא השיאים בשבועות עצמו שבהם צריך ממש ללמוד ללא שום הפסק מה עושים? בעז"ה בשנה זו ניסע יחד לביהמ"ק ומה נעשה שם? נאכל בשר ועוד בשר ועוד ועוד ורק ללמוד שם לא יהיה איפה (אין לימוד בביה"מ) וגם נשיר ונשמח שם. ממש כבין הזמנים של יומים בשיא השיאים... ואולי עוד יצא קפצם של הר"י לאסור ליסע.
ואתה עוד לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים של יומים באמצע הזמן ללג בעומר?? בושה שצריך להסביר דבר כזה ליהודי מתלמידי משה רבנו...
את השנאה [ע''ה לת''ח] לרה''י גם ירשת מהסבא שלך?
 

חידוד

משתמש ותיק
הזכירו כאן כמה שאצל הירושלמים הפרושים היה ענין של מירון אשמח לקבל מקורות לדבר כזה.

מתייג את הרב @חנינא בני והרב @יציר

הרב @דרופתקי דאורייתא כתב רק שלא שללו את ההליכה לקברים כדמובא בשם הגר"א ולא כתב שהיה אצלם ענין של מירון ול"ג בעומר כעין אצל החסידים ואין תלונתי עליו.

וזאת למודעי ישנה נטיה כזו בכמה עשורים האחרונים אבל אבקש מקור מוקדם יותר וכן שהיה כזה ענין אצל גדוליהם, כי אפי' בעשורים האחרונים לא נ"ל שר' זונדל קרויזר וכדו' היה להם עסק כזה.

ואף אני מבני בניהם של פרושים ולא שמעתי בלתי היום.
 

יציר

משתמש רגיל
מוישה הירש אמר:
יציר אמר:
E. W אמר:
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 

סתם כך אחרי כל השטייגען מר"ח איר עד שבועות שבהם לא יוצאים מהישיבה ואין חוזרים לבית ואף אין ישנים כלל בסוף ברגעי שיא השיאים בשבועות עצמו שבהם צריך ממש ללמוד ללא שום הפסק מה עושים? בעז"ה בשנה זו ניסע יחד לביהמ"ק ומה נעשה שם? נאכל בשר ועוד בשר ועוד ועוד ורק ללמוד שם לא יהיה איפה (אין לימוד בביה"מ) וגם נשיר ונשמח שם. ממש כבין הזמנים של יומים בשיא השיאים... ואולי עוד יצא קפצם של הר"י לאסור ליסע.
ואתה עוד לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים של יומים באמצע הזמן ללג בעומר?? בושה שצריך להסביר דבר כזה ליהודי מתלמידי משה רבנו...
את השנאה [ע''ה לת''ח] לרה''י גם ירשת מהסבא שלך?

אם כזה טיעון אין לי אלא לחזור בי ולהודות
 

שמואל092

משתמש רגיל
לדעתי העניה
לליטאים יש סיבה להתנגד לל"ג בעומר במירון
כי הענין של ההילולא מבוסס על קשר עם הצדיק-התקשרות
וזה בניגוד להשקפה הליטאית שלא מאמינה בקשר עם צדיק
 

חכמה ודעת

משתמש רגיל
שמואל092 אמר:
לדעתי העניה
לליטאים יש סיבה להתנגד לל"ג בעומר במירון
כי הענין של ההילולא מבוסס על קשר עם הצדיק-התקשרות
וזה בניגוד להשקפה הליטאית שלא מאמינה בקשר עם צדיק


אני מסכים בזה ולכן
נהרא נהרא ופשטיה
הסבר - נהרא נהרא ופשטיה הוא ביטוי שבא להעניק לגיטימציה למנהגים שונים בהלכה. הביטוי מגיע מארמית בבלית ותרגומו הוא - "נהר נהר ומסלולו", כלומר כשם שלכל נהר מסלול זרימה משלו ואין בכך הפרעה למסלול זרימתו של הנהר האחר, כך יש מקום לשני מנהגים שונים במקביל, ואין בכך כל פסול.
ולכן למה לנו צטט את מרן החז"א וכ' הרי אם היה מגיע ויזנצ'ר אליו ושואלו וכי לא היה מציע לו לעלות , אין כאן הרואה כללית יש יהודים שמחכים כל השנה ליום הזה לעלות , אז אתה רוצה לסכסך אותם עם מרן החז"א , זה לא הוגן . ליטאי טוב לא נוסע זה פשוט , חסיד טוב נוסע זה גם פשוט ואידך זיל גמור 

 
 

E. W

משתמש ותיק
יציר אמר:
E. W אמר:
יציר אמר:
מוציא מילים מהקשרם. דבר אחד רואים שהסיבה שמאשרים לים אינו משום שהבחורים ידעו שהיצה"ר לוקח וכו וכו אלא שצריך להנות וביטולה זהו קיומה וכו' אך למירון הס מלהזכיר חס ושלום וברט אם יתעלה מחמת זה. ובחשבה שניה זהו ממש שנאת ע"ה לת"ח שחס ושלום לא ינקטו מנהגי החסידים... אף שאין לזה שום קשר לחסידים חוץ מאם נאמר שהאר"י הק' ותלמידיו היו חסידים.
אתה לא מבין לבד את ההבדל בין בין הזמנים לאמצע הזמן?? 
בישיבות יש שטייגן גדול מאוד אצל הבחורים( הטובים עכ"פ) בין ר"ח אייר לשבועות, אצל הרבה מהם יש מושג שלא יוצאים מהישיבה בכלל, לא נוסעים הביתה לשבת, ושקועים בלימוד ובשטייגען.   ובשנים האחרונות נהיה מצב של הפסקה והריסת כל הרציפות בלימוד בגלל אלו הנוסעים למירון, ממש כמו בין הזמנים של יומיים באמצע הזמן...  ועל כך יצא קצפם של הראשי ישיבות שלא מרשים לתלמידי הישיבות ליסןע למירון כדי לא להרוס את השטייגן. 
אל תשכח שמדובר בישיבות ליטאיות שהערך של לימוד של דקה וחצי שווה לעין ערוך ופי אלפי אלפים מהעלייה למירון בלג בעומר...( והרבה יותר מזה....ואכמ"ל ). 
ואתה לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים לנסיעה למירון באמצע הזמן??  בושה שצריך להסביר דבר כזה לליטאי מתלמידי הגר"א.... 

סתם כך אחרי כל השטייגען מר"ח איר עד שבועות שבהם לא יוצאים מהישיבה ואין חוזרים לבית ואף אין ישנים כלל בסוף ברגעי שיא השיאים בשבועות עצמו שבהם צריך ממש ללמוד ללא שום הפסק מה עושים? בעז"ה בשנה זו ניסע יחד לביהמ"ק ומה נעשה שם? נאכל בשר ועוד בשר ועוד ועוד ורק ללמוד שם לא יהיה איפה (אין לימוד בביה"מ) וגם נשיר ונשמח שם. ממש כבין הזמנים של יומים בשיא השיאים... ואולי עוד יצא קפצם של הר"י לאסור ליסע.
ואתה עוד לא מצליח להבין מה ההבדל בין בין הזמנים של יומים באמצע הזמן ללג בעומר?? בושה שצריך להסביר דבר כזה ליהודי מתלמידי משה רבנו...


השנאה שלך ללומדי התורה ניכרת מבעד לריסי מקלדתך, ומעבירה אותך מדעתך, חבל מאוד. 
 
 
חלק עליון תַחתִית