פסח והסתירה לנצרות

שף ויתיב

משתמש רגיל
הנה הנוצרים ימ''ש קדשו לעצמם את חג הפסח ויכנוהו פסחא והם טוענים כי בו היתה סעודתו האחרונה של אותו האיש ימשו''ז
ושמעתי ממו''ר הגר''י שוורץ דבר נפלא - שהנה בחז''ל אנו מוצאים (סנהדרין מג ב' - בהשמטות הש''ס) ''והתניא בערב הפסח תלאוהו ליש''ו וכו' ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב פסח'' הרי שחז''ל מדגישים היטב שהיה בערב פסח - לומר כי הוא בן נכר כמו שדרשו מי שנתנכרו מעשיו לאביו שבשמים - ואין לו חלק ונחלה בפסח! ותם וכלה כוחו בערב הפסח - זמן ביעור ושריפת הרע!
 

שף ויתיב

משתמש רגיל
פותח הנושא
וכן זמן שחיטת הפסח הוא לקראת בין הערבים זמן שקיעת השמש - שהנצרות סוגדת לשמש ולוח השנה שלה הוא לפי השמש.
 

מבקש אמת

משתמש ותיק
שף ויתיב אמר:
הנה הנוצרים ימ''ש קדשו לעצמם את חג הפסח ויכנוהו פסחא והם טוענים כי בו היתה סעודתו האחרונה של אותו האיש ימשו''ז
ושמעתי ממו''ר הגר''י שוורץ דבר נפלא - שהנה בחז''ל אנו מוצאים (סנהדרין מג ב' - בהשמטות הש''ס) ''והתניא בערב הפסח תלאוהו ליש''ו וכו' ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב פסח'' הרי שחז''ל מדגישים היטב שהיה בערב פסח - לומר כי הוא בן נכר כמו שדרשו מי שנתנכרו מעשיו לאביו שבשמים - ואין לו חלק ונחלה בפסח! ותם וכלה כוחו בערב הפסח - זמן ביעור ושריפת הרע!

לא ברור כלל וכלל שיש"ו של הנוצרים הוא אותו יש"ו המוזכר בגמ', משום שיש"ו המוזכר בגמ' הוא תלמידו של רבי יהושע בן פרחיה שחי כ200 שנה לפני חורבן הבית, ואילו ישו הנוצרי לפי ספירת הנוצרים חי כ70 שנה קודם החורבן. כמו כן יש"ו הנוצרי נהרג ע"י הרומאים ומיתתו היתה בצליבה, ואילו יש"ו המוזכר בגמ' נהרג ע"י הסנהדרין ומיתתו היתה בסקילה (כיון שהיה מסית ומדיח ומכשף וענשם של אלו בסקילה). ומכאן הוכיחו כמה ראשונים שמדובר בשני אנשים שונים.

(אמנם הווארט של הגר"י שוורץ עדיין נכון ואין זה קשור בהכרח ליש"ו הנוצרי דווקא)
 

שמעיה

משתמש ותיק
שף ויתיב אמר:
שמעיה אמר:
שף ויתיב אמר:
שהנצרות סוגדת לשמש

?
כוונת הדברים שהשמש מרכזית ודומיננטית אצלם, חישוב הלוח שלהם הוא לפי השמש.

לא קשור כלל לנצרות. אומות העולם עובדי האלילים באירופה חשבו את זמניהם לפי השמש, והנוצרים סך הכל המשיכו את מה שנהגו הפגאנים לפני שקבלו עליהם את הדת החדשה.
 

גבריאל זלמן

משתמש ותיק
הנה הנוצרים ימ''ש קדשו לעצמם את חג הפסח ויכנוהו פסחא והם טוענים כי בו היתה סעודתו האחרונה של אותו האיש ימשו''ז
ושמעתי ממו''ר הגר''י שוורץ דבר נפלא - שהנה בחז''ל אנו מוצאים (סנהדרין מג ב' - בהשמטות הש''ס) ''והתניא בערב הפסח תלאוהו ליש''ו וכו' ולא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב פסח'' הרי שחז''ל מדגישים היטב שהיה בערב פסח - לומר כי הוא בן נכר כמו שדרשו מי שנתנכרו מעשיו לאביו שבשמים - ואין לו חלק ונחלה בפסח! ותם וכלה כוחו בערב הפסח - זמן ביעור ושריפת הרע!
איזה הגר"י שורץ מע"כ מתכוון?
 

אביי ורבא

משתמש ותיק
לא מצאו לו זכות ותלאוהו בערב פסח'' הרי שחז''ל מדגישים היטב שהיה בערב פסח
כך גם דעתם של הנוצרים היוונים אורתודוקסים בניגוד לקתולים
ומכאן הוכיחו כמה ראשונים שמדובר בשני אנשים שונים.
או שהיו שני אנשים או שכלל לא היה אותו ישו הנוצרי [וכך דעת חוקרים רבים, במיוחד לאחר גילוי מגילת ים המלח]
 
חלק עליון תַחתִית