איך יוצאים מחובות?

וישכון

משתמש ותיק
לכולנו יש פה ושם חובות, חלקם חובות קטנים וחלקם חובות גדולים. 
שאלתי היא, איך ניתן לצאת מחובות רגילים של כמה אלפים. [מובן שלצאת מחובות של מאות אלפים וכל שכן יותר - שצריך נס!].

א. מהי הדרך לצאת מהם? 
ב. ובעיקר מה עשיתם כדי לצאת מחובות (רגילים)?
ג. עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר? 
ד. מכירים אנשים שיצאו מחובות? אם כן, איך עם עשו את זה והצליחו לצאת מהחובות??
ה. עד כמה מחויבים להתמסר להחזיר חוב? האם חייב לבטל תורה ותפילה בציבור בשביל זה? 

וכמו כן נשמח לשמוע על כל מיני עצות יפות ומחכימות איך לצמצם חובות ואף איך לצאת מהם!? מניסיונכם. 


נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 


עריכה: הוספתי עוד כמה שאלות נוספת. שאלות: ג ד ה. 
 
זה קצת תלוי באופי של אנשים
יש כאלו שמתאים להם לחסוך 10 שקלים ביום [החסכון יוצר סכום שאפשר לצאת איתו לנופש מכובד בקיץ...]
יש כאלו שיגדילו הכנסה בצורה של שיעורים פרטיים או חברותות עם ילדים בחיידר וכדו'
יש הרבה דוגמאות
אבל כל אחד צריך לחשוב מה מתאים לו.
 

משבט הכהונא

משתמש ותיק
הדבר הראשון לא ללוות עוד
הבעיה היא כשאברך יש לו חוב של אלף ש"ח
אז הוא לווה אלף ומאתיים גם כדי לחסות את העשרים לחודש
וככה זה לא נגמר ונערם חבילות חבילות עד שבאמת צריך נס
 

הוי כל צמא

משתמש ותיק
כלל בסיסי הוא לצמצם את החובות לחוב אחד,
דהיינו כשבנ"א חייב ל10 אנשים אלף ש"ח ילווה מאדם אחד 10.000 ש"ח ויחזיר לעשר אנשים את חובם,
ועם החוב שנשאר יגיע להסדר מסודר על הפירעון.
כך שלא כל היום יהיה עסוק מלקחת מפלוני ולהחזיר לאלמוני וחוזר חלילה, כך שהוא מאבד כל חשבון ובושה מלקיחת הלוואות שהיא שורש כל חטאת.
 

אלף בית גימל

משתמש ותיק
וישכון אמר:
לכולנו יש פה ושם חובות, חלקם חובות קטנים וחלקם חובות גדולים. 
שאלתי היא, איך ניתן לצאת מחובות רגילים של כמה אלפים. [מובן שלצאת מחובות של מאות אלפים וכל שכן יותר - שצריך נס!].

א. מהי הדרך לצאת מהם? 
ב. ובעיקר מה עשיתם כדי לצאת מחובות (רגילים)?

וכמו כן נשמח לשמוע על כל מיני עצות יפות ומחכימות איך לצמצם חובות ואף איך לצאת מהם!? מניסיונכם. 


נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 
השלב הראשון הבנת הבעיה 
רישום מדוקדק של הכנסות הוצאות כמה חודשים ואז רואים היכן הבעיה מה המאזן כל חודש האם מינוס או פלוס . 
צמצום דברים לא הכרחיים או מציאת אלטרנטיבות יותר זולות 
דבר אחרון הגדלת הכנסות במידה ואפשר . 
כי אם הבור של המינוס גודל כל חודש לא יעזור שום דבר . צריך להכנס למאזן חיובי כל חודש לפני שמתחילים לצמצם חובות 
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
וישכון אמר:
נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 

האם אתם מוכנים לנסות להגדיל הכנסות ורק רוצים פירוט כיצד?
או שאינכם מעוניינים להתמקד בהגדלת הכנסות כלל ועיקר?
 

הוי כל צמא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
וישכון אמר:
נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 

האם אתם מוכנים לנסות להגדיל הכנסות ורק רוצים פירוט כיצד?
או שאינכם מעוניינים להתמקד בהגדלת הכנסות כלל ועיקר?
רוב החובות אינם נובעים כלל ממיעוט ההכנסות, וריבוי הכנסות בשל חובות הוא כמו בניית בית חולים מתחת לגשר ההרוס,
הנידון כאן למיטב הבנתי הוא לעזור לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם בצורה מבוקרת.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
הוי כל צמא אמר:
חייל של הרבי אמר:
רוב החובות אינם נובעים כלל ממיעוט ההכנסות, וריבוי הכנסות בשל חובות הוא כמו בניית בית חולים מתחת לגשר ההרוס,
הנידון כאן למיטב הבנתי הוא לעזור לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם בצורה מבוקרת.
כל חוב בהיסטורי' האנושית נגרם ממיעוט הכנסות.
החיים לא נעשים זולים יותר עם הזמן. אם אדם עד היום הי' צריך ללוות כסף לצרכיו, הרי שאם הכנסותיו לא יגדלו, הוא ימשיך ללוות גם בעתיד, בכמות גדולה יותר.


 
 

הוי כל צמא

משתמש ותיק
חייל של הרבי אמר:
הוי כל צמא אמר:
חייל של הרבי אמר:
רוב החובות אינם נובעים כלל ממיעוט ההכנסות, וריבוי הכנסות בשל חובות הוא כמו בניית בית חולים מתחת לגשר ההרוס,
הנידון כאן למיטב הבנתי הוא לעזור לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם בצורה מבוקרת.
כל חוב בהיסטורי' האנושית נגרם ממיעוט הכנסות.
החיים לא נעשים זולים יותר עם הזמן. אם אדם עד היום הי' צריך ללוות כסף לצרכיו, הרי שאם הכנסותיו לא יגדלו, הוא ימשיך ללוות גם בעתיד, בכמות גדולה יותר.
אני חולק,
חובות נוצרים על ידי זה שלא יודעים לתכלל נכון את ההוצאות וההכנסות.

יכול להיות אדם עם הכנסות גבוהות במיוחד אך עם חובות למעלה ראש,
ויכול להיות אדם עם הכנסה קטנה וצנועה וללא חובות כלל,
הכל עניין של לחיות עם חשבון ושימת לב.
 
 

אקשן דקדושה

משתמש ותיק
אולי לא זה מה שאתה מחפש, אבל יועיל לרבים.
מרן הגרש"ז אויערבאך זצ"ל היה מייעץ לבעלי חובות (כסגולה ליציאה מהן)
לקחת 'ספר מכורך' או פנקס.
ולרשום את חסדי ה' בהשגת הלוואות או במקרים שה' חסך ממך את הצורך בהלוואה.
ומדי פעם לקרוא בזה ולהתבונן בחסדי ה' ולהודות לו.
 

וישכון

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
וישכון אמר:
נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 

האם אתם מוכנים לנסות להגדיל הכנסות ורק רוצים פירוט כיצד?
או שאינכם מעוניינים להתמקד בהגדלת הכנסות כלל ועיקר?
לא תמיד התשובה הנכונה לכל מקרה הוא להגדיל הכנסות. לדוגמא: יש אנשים שכאשר יפסיקו להשתמש ברכב בכך יצליחו לסגור את חובם. רצוני לומר, שיש צורך להסתכל על כמה הביטים, ועל הניסיון הקיים בשוק. וראה עוד שכעת הוספתי שאלה נוספת (בהודעתי הראשונה) להרחבת הבנת העניין. 

השאלה שנוספה: 
"עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר? "
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
הוי כל צמא אמר:
חייל של הרבי אמר:
הוי כל צמא אמר:
רוב החובות אינם נובעים כלל ממיעוט ההכנסות, וריבוי הכנסות בשל חובות הוא כמו בניית בית חולים מתחת לגשר ההרוס,
הנידון כאן למיטב הבנתי הוא לעזור לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם בצורה מבוקרת.
כל חוב בהיסטורי' האנושית נגרם ממיעוט הכנסות.
החיים לא נעשים זולים יותר עם הזמן. אם אדם עד היום הי' צריך ללוות כסף לצרכיו, הרי שאם הכנסותיו לא יגדלו, הוא ימשיך ללוות גם בעתיד, בכמות גדולה יותר.
אני חולק,
חובות נוצרים על ידי זה שלא יודעים לתכלל נכון את ההוצאות וההכנסות.

יכול להיות אדם עם הכנסות גבוהות במיוחד אך עם חובות למעלה ראש,
ויכול להיות אדם עם הכנסה קטנה וצנועה וללא חובות כלל,
הכל עניין של לחיות עם חשבון ושימת לב.


נכון. כוונתי היא שאף מי שמתוכנן היטב וקונה רק מה שהוא חייב, אם אין לו מספיק הכנסות, הוא יהי' חייב להיכנס לחובות למילוי צרכיו הבסיסיים ביותר.
 
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
וישכון אמר:
חייל של הרבי אמר:
וישכון אמר:
נ.ב. נא לא להשתמש בתשובות כלליות (כמו הגדלת הכנסות), אלא להשיב תשובה מפורטת (איך ומה בדיוק עושים?). 

האם אתם מוכנים לנסות להגדיל הכנסות ורק רוצים פירוט כיצד?
או שאינכם מעוניינים להתמקד בהגדלת הכנסות כלל ועיקר?
לא תמיד התשובה הנכונה לכל מקרה הוא להגדיל הכנסות. לדוגמא: יש אנשים שכאשר יפסיקו להשתמש ברכב בכך יצליחו לסגור את חובם. רצוני לומר, שיש צורך להסתכל על כמה הביטים, ועל הניסיון הקיים בשוק. וראה עוד שכעת הוספתי שאלה נוספת (בהודעתי הראשונה) להרחבת הבנת העניין. 

השאלה שנוספה: 
"עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר? "


איני חושב שזו תמיד התשובה. רק אני מעוניין לדעת אם זה בא בחשבון אצלכם כדי שאדע אילו דברים להציע (גם לגבי חיסכון יש לי קצת מה לומר)
 
 

הוי כל צמא

משתמש ותיק
וישכון אמר:
ג. עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר?
לא הבנתי את שאלתך
אתה רוצה להכלל בכלל לווה רשע ולא ישלם?
אתה חייב לפלוני כסף ואתה אומר שלום עלי נפשי וחוזר לבית מדרש כאילו לא ארע דבר!
 

וישכון

משתמש ותיק
פותח הנושא
הוי כל צמא אמר:
חייל של הרבי אמר:
הוי כל צמא אמר:
רוב החובות אינם נובעים כלל ממיעוט ההכנסות, וריבוי הכנסות בשל חובות הוא כמו בניית בית חולים מתחת לגשר ההרוס,
הנידון כאן למיטב הבנתי הוא לעזור לאדם שנקלע לחובות לצאת מהם בצורה מבוקרת.
כל חוב בהיסטורי' האנושית נגרם ממיעוט הכנסות.
החיים לא נעשים זולים יותר עם הזמן. אם אדם עד היום הי' צריך ללוות כסף לצרכיו, הרי שאם הכנסותיו לא יגדלו, הוא ימשיך ללוות גם בעתיד, בכמות גדולה יותר.
אני חולק,
חובות נוצרים על ידי זה שלא יודעים לתכלל נכון את ההוצאות וההכנסות.

יכול להיות אדם עם הכנסות גבוהות במיוחד אך עם חובות למעלה ראש,
ויכול להיות אדם עם הכנסה קטנה וצנועה וללא חובות כלל,
הכל עניין של לחיות עם חשבון ושימת לב.
ואני חולק על שניכם:
הסיבה לחובות היא מגוונת, ופעמים לא צפויה כלל. דוגמאות: למשל, הוצאות הלוואה להצלת חיים. או למשל, הלוואה קטנה למניעת נזק/הפסד גדול מאוד מאוד. או למשל, לקח הלוואה קטנה כי למחר וודאי במאה אחוז יכנס כסף מהעבודה. והלה משך את הכסף כדי להחזיר! אך בדרך בהשגחה עליונה איבד את כספו או נגנב ממנו. או למשל, גבאי צדקה שנגנב מרשותו כספי צדקה (באופנים שמתחייב בהם) ונעשה בעל חוב. וכן הלא והלאה, האפשרויות להיכנס למינוס הם רבות.... 

כעת מתעסקים איך יוצאים מאותה הצרה - החוב! [שכבר ממילא נוצרה בדרך לא דרך].

 
 

וישכון

משתמש ותיק
פותח הנושא
הוי כל צמא אמר:
וישכון אמר:
ג. עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר?
לא הבנתי את שאלתך
אתה רוצה להכלל בכלל לווה רשע ולא ישלם?
אתה חייב לפלוני כסף ואתה אומר שלום עלי נפשי וחוזר לבית מדרש כאילו לא ארע דבר!
אף אחד לא חושב לחיות כמשוגע.... אלא מהו גדר ההשתדלות הצריכה/החייבת בזה? 
 
 

וישכון

משתמש ותיק
פותח הנושא
הוי כל צמא אמר:
וישכון אמר:
ג. עד כמה צריך להשקיע בלצאת מחובות? האם חייבים/צריך לבטל תורה ימים ולילות רק כדי לצאת מהחובות?? או שדווקא ההפך, להרבות בלימוד תורה, כדי שזכות התורה תהיה לעזר?
לא הבנתי את שאלתך
אתה רוצה להכלל בכלל לווה רשע ולא ישלם?
אתה חייב לפלוני כסף ואתה אומר שלום עלי נפשי וחוזר לבית מדרש כאילו לא ארע דבר!
האם לדבריך, האדם חייב לבטל תורה לגמרי - רק כדי להחזיר את חובותיו? האם אינו חייב גם כן בלימוד תורה בדיוק כמו שחייב בלהחזיר חובותיו???
 

מדלג על ההרים

משתמש חדש
הרי כל אחד עושה מה שביכלתו בשביל פרנסה.

ייתכן וכל אחד גם יכול להגדיל הכנסות, אך לא זאת היתה השאלה.

מניח, שהשואל גם מבין שלקחת חובות זה לא פתרון.. הוא מחפש הרי לצאת..

אלא מה לתפוס אומנות אבותינו, שי מנהיג לבירה

יש משהו שמעבר להשתדלות צריך ס"ד, להתפלל בכל שמונה עשרה ולבקש מה' בסבלנות מידי יום על זה, פרשת המן וכפי שהובא בפוסקים. ואמונה בהשגחה פרטית
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
וישכון אמר:
האם האדם חייב לבטל תורה לגמרי - רק כדי להחזיר את חובותיו? האם אינו חייב גם כן בלימוד תורה בדיוק כמו שחייב בלהחזיר חובותיו???
שלא להכריע על עצם השאלה, רק להשיב על תמיהתך, יש כלל שמצוה שא"א לקיימה על ידי אחרים מבטלין תורה בשביל לעשותה.ו
כמו שאתה מבין שלא שואלים "האם האדם חייב לבטל תורה לגמרי - רק כדי להניח תפילין, או ליטול לולב, או לאכול מצה, והאם אינו חייב גם כן בלימוד תורה בדיוק כמו שחייב בלהניח תפילין, או ליטול לולב, או לאכול מצה,???".
 

וישכון

משתמש ותיק
פותח הנושא
יושב אוהלים אמר:
וישכון אמר:
האם האדם חייב לבטל תורה לגמרי - רק כדי להחזיר את חובותיו? האם אינו חייב גם כן בלימוד תורה בדיוק כמו שחייב בלהחזיר חובותיו???
שלא להכריע על עצם השאלה, רק להשיב על תמיהתך, יש כלל שמצוה שא"א לקיימה על ידי אחרים מבטלין תורה בשביל לעשותה.ו
כמו שאתה מבין שלא שואלים "האם האדם חייב לבטל תורה לגמרי - רק כדי להניח תפילין, או ליטול לולב, או לאכול מצה, והאם אינו חייב גם כן בלימוד תורה בדיוק כמו שחייב בלהניח תפילין, או ליטול לולב, או לאכול מצה,???".
זה לא ממש דומה. כי אפשר לקבוע מועד/זמן כלשהו. ועד אז מי יימר שעליו להקדים הכל רק כדי להחזיר? ועוד, אם עושה כל אשר לאל ידו, מי יימר לן שמחוייב להשתדל עוד ועוד, היכן הגבול? (האדם הוא לא מכונה!).
 
 

יושב אוהלים

משתמש ותיק
וישכון אמר:
ועוד, אם עושה כל אשר לאל ידו, מי יימר לן שמחוייב להשתדל עוד ועוד, היכן הגבול? (האדם הוא לא מכונה!).
אז זה לא קשור לשאלת ביטול תורה, אלא לעצם השאלה כמה הוא מחוייב להשקיע כדי לפרוע חובותיו.
 

דניאלי

משתמש ותיק
האמת היא כנראה כמו תמיד באמצע
אין שום איסור להיות בחובות ואפשר להמשיך/ להתחזק וללמוד,
אך צריך להזהר שלא יהיה בכלל לוה רשע ולא ישלם
א"כ כל עוד הוא מצליח לגלגל אין פה שום איסור
אבל אם לוה שלא על דעת להחזיר כלל הרי זה רשע
מלבד שלפעמים הוא טרוד כ"כ מחמת כן עד שנאבד צלמו (שלפעמים הפתרון לזה הוא חיזוק באמונה ובטחון)
 

לומד מכל אדם

משתמש ותיק
להלן תוכנית שנראה לי שיש בה תועלת, מסתמא יודעים חלק מהדברים אבל כמדומה שכדאי לנסות
א. לערוך טבלה ברורה - מאזן של הכנסות מול הוצאות, ולבדוק את הפער החודשי, אם רואים על פני כמה חודשים שהפער נמשך, הרי שאין דרך לצאת מזה, ללא הקטנת הוצאות או הגדלת הכנסות, והחוב רק יכפיל את עצמו מדי חודש.
ב. לבדוק בדקדוק רב היכן אפשר לחסוך בהוצאות, אפי' קטנות ממש של כמה שקלים בחודש, כמובן שלא לצמצם בדברים הבסיסיים, רק מה שבאמת מתבזבז סתם, כגון חשבון טלפון שסתם עולה יקר כי אין כח לעבור חברה וכדו'.
ג. לתכנן את הקניות של המזון וכדו' לבית בצורה יותר חסכונית, כגון לקנות מוצרי בסיס שלא מתבזבזים יותר כשיש מהם הרבה, כגון טיטולים אבקת כביסה וכו', לטווח ארוך יותר במקומות זולים יותר. ועוד ע"ז הדרך.
ד. לנסות להגדיל הכנסות כגון להוסיף כמה דקות עבודה ביום (למי שעובד, האיש או האישה).
ה. לבדוק את המעשרות, ולהפריש הכל מיד.
ו. אחרי כל זה לנסות להניח בתחילת החודש סכום קטן הגיוני בצד, ולא לשמור אותו אלא מיד לפרוע איתו חוב או להניח במקום שמור.
ז. אם זה עובד, להמשיך כך עוד חודש ועוד חודש, ובס"ד רואים ישועות.
נ.ב. תדאג לכסף הקטן, הכסף הגדול כבר ידאג לעצמו.
תחסוך כשיש לך, אל תחכה לסוף חודש.
 

דניאלי

משתמש ותיק
יושב אוהלים אמר:
דניאלי אמר:
(שלפעמים הפתרון לזה הוא חיזוק באמונה ובטחון)
לא רק 'לפעמים'
תמיד צריך להתחזק בזה, אלא דלפעמים גם בדרך הטבע אין מה לעשות אלא להרגיע את הלחץ.
איך אמר לי יהודי שחיתן רוב ילדיו: טרוד זה רק בראש...
 
חלק עליון תַחתִית