אזהרה - יין מוסקטו של היוצר - בקבוק כחול

לביא

משתמש ותיק
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
 

יהודי

משתמש ותיק
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
ת"ח אינם ערובה להבנה בכשרות
 
 

פראנק

משתמש ותיק
יהודי אמר:
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
מקלדת אינה ערובה להבנה בכשרות

 
 

פראנק

משתמש ותיק
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.

סומכים על כל מוצרי ב"י או מוצר ספציפי שהם עשו בדיקה לבד. 
 

פראנק

משתמש ותיק
יהודי אמר:
לא מכיר ספרדים שמקפידים על בית יוסף, כן מכיר ספרדים רבים שנזהרים לא להכניס לפיהם בית יוסף מחמת חשש טמטום.

אני מכיר ספרדים שמקיימים שניהם ושותים רק מיץ שיש שני הכשרים 
 

לביא

משתמש ותיק
פראנק אמר:
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.

סומכים על כל מוצרי ב"י או מוצר ספציפי שהם עשו בדיקה לבד. 
לא יודע לגבי מוצרים ספציפיים. אני מדבר על כל הנושא של יין ותירוש ש@מנשה52 כתב שספרדים מקפידים על בית יוסף בזה ויצאתם עליו כאילו בא להתיר את השרץ.
בישיבה השתמשנו בתירוש בציר שיש עליו רק כשרות ב״י, והראש ישיבה בעצמו (מי שיודע באיזה ישיבה הייתי, יודע שמדובר בת״ח גדול) היה עושה עליו הבדלה בשביל בחורי הישיבה. (ושותה ממנו כמובן)

בנוגע למוצרים אחרים אני מסכים שלא כל מוצר הוא לכתחילה ב״י.
(ואם ניגע בדוגמא שהבאתי. אצלנו בישיבה כל הבשר היה רק מחפוד)

גילוי נאות:
אצלי בבית אני שותה רק תירוש כרמלי.
אם יוצא שאני קונה תירושים אחרים, אני מערבב עם יין.
 

יהודי

משתמש ותיק
לביא אמר:
גילוי נאות:
אצלי בבית אני שותה רק תירוש כרמלי.
אם יוצא שאני קונה תירושים אחרים, אני מערבב עם יין.
יש עוד סוגי מיץ ענבים ללא תוספת מים לבד מכרמל.
 
 

לביא

משתמש ותיק
יהודי אמר:
לביא אמר:
גילוי נאות:
אצלי בבית אני שותה רק תירוש כרמלי.
אם יוצא שאני קונה תירושים אחרים, אני מערבב עם יין.
יש עוד סוגי מיץ ענבים ללא תוספת מים לבד מכרמל.
 
אני נמנע מלקנות ״מיץ ענבים״, רק ״תירוש״.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
אני מבין היטב את הקושי של אברך ספרדי להשלים עם העובדה שהכשר שבראשו רבנים המקובלים עליו, אינו אלא כתם דיו בעלמא.

ההסבר הוא די פשוט,
לספרדים יש מעלה עצומה ושמה תמימות.
המעלה הזו היא סכנה גדולה כשמדובר בכשרות.

אם אתה רוצה להדר בכשרות כדאי שתפנים את הענין.

מתוך דבריך אתה, ניכר שגם אתה מודע שהעוסקים בכשרות זו אינם בדיוק חרדים ממאכלים שכשרותם מפוקפקת,
אז איזו הוא אמינא יש לאכול מהכשר כזה?

אם אתה רוצה לעסוק בפטריוטיות מזרחית, שיהיה לך לבריאות.

אתה לא תהיה הראשון שכשרות המזון שאתה מכניס לפיך היא עניין מפלגתי, לדאבון לב.
 

לביא

משתמש ותיק
אמונת אומן אמר:
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
אני מבין היטב את הקושי של אברך ספרדי להשלים עם העובדה שהכשר שבראשו רבנים המקובלים עליו, אינו אלא כתם דיו בעלמא.

ההסבר הוא די פשוט,
לספרדים יש מעלה עצומה ושמה תמימות.
המעלה הזו היא סכנה גדולה כשמדובר בכשרות.

אם אתה רוצה להדר בכשרות כדאי שתפנים את הענין.

מתוך דבריך אתה, ניכר שגם אתה מודע שהעוסקים בכשרות זו אינם בדיוק חרדים ממאכלים שכשרותם מפוקפקת,
אז איזו הוא אמינא יש לאכול מהכשר כזה?

אם אתה רוצה לעסוק בפטריוטיות מזרחית, שיהיה לך לבריאות.

אתה לא תהיה הראשון שכשרות המזון שאתה מכניס לפיך היא עניין מפלגתי, לדאבון לב.
חבל שאתה קורא רק הודעה אחת שלי ואז עונה, אחרת היית רואה שאני לא מכניס לביתי מוצרי ב״י. (לרוב, לפחות)

אני מסכים שבד״צ ב״י לא נחשב מהמהודרים, אך אפילו @חייל של הרבי הודה שהם לא חותמת דיו ויש שם השגחה, ובהשגחת מפעלים הם יותר טובים מרבנות. אך עדיין לא טובים ככשרויות האחרות.

נקטתי עובדות. ועוד שדיברתי על מוצר יין ספציפי, לא בכללות.

ואחזור שוב, שלבית שלי אני משתדל לא להכניס מוצרי ב״י. כך שלטעון שכשרות המזון שלי היא עניין מפלגתי, זה לא נכון.
(וכן, אני מצביע ש״ס, לא טעית)

ג״כ, גיליתי לא מעט פעמים אילו מוצרים אני צורך, לא קשה לראות אותם. (בקצרה: בשר - מחפוד או רובין. חלב - עדה״ח)

ואחרון חביב - אהבתי שאתה קורא לי ׳אברך ספרדי׳.
 

חייל של הרבי

משתמש ותיק
בהחלט אני מסכים שזו לא חותמת דיו בעלמא. יש משגיחים, יש מפקחים שמסתובבים בשטח וכו'. אם יעשו משהו שמנוגד בתכלית להוראות שלהם (למשל - יכניסו בשר רבנות וכד'), זה לא יעבור בשקט.
רק לצערי אכן זהו גוף חלש מאוד. אפשר לעבור על רוב רובם על הנהלים בשקט ובבטחה ולדעת שהמשגיח בכלל לא קיבל הנחי' לפקח על זה או שהוא לא ישים לב או שהמפקח יחליק את זה. ועצם הנהלים הם מאוד שטחיים ומתעלמים מהרבה בעיות.

המצב מורכב, מצד אחד כואב לראות שאנשים רציניים סומכים על זה, וכתוצאה מכך קורה שצועקים להם - 'זה לא הכשר כלל'.
מצד שני, המציאות היא שזה עדיף מרבנות, בקצת, ואולי להגזים ולומר שזה לא הכשר, יישמע כשקר מוחלט ואף אחד לא יאמין.
 

מנשה52

משתמש רגיל
אמונת אומן אמר:
ההסבר הוא די פשוט,
לספרדים יש מעלה עצומה ושמה תמימות.
המעלה הזו היא סכנה גדולה כשמדובר בכשרות.
לי נראה שאין זה משום תמימות אלא דיון הלכתי שדעת חכמי הספרדים אם אוכל דבר שהורה החכם שמותר (כמו בדץ בית יוסף שהרב עובדיה ז"ל ובנו הרב יצחק שליט"א ועוד שמתירים והם בעצמם אוכלים) אע"פ שקרה ואכל איסור – כיון שבהיתר אכל לא מטמטם ליבו ולא מטמא נפשו וכמו שמובא בשם האר"י ז"ל שהיה גומע ביצה צלויה ולא היה חושש לסברת המחמירין שלא לגמוע ביצה צלויה (ושמא היה בה דם אלא לא חשש משום טמטום הנפש כיון שהוא ספק ספיקא דרבנן) וכ"כ רבינו הבן איש חי
וז"ל בשו"ת רב פעלים חלק ד' - סוד ישרים סימן ו' שאלה. אדם ששתה משקה והיה בו נמלה או יתוש באופן שלא היה גרמא לזה מעצמו אלא קרה לו הדבר הזה באונס גמור באופן שאין להאשימו ולומר היה לו להשמר ולא נשמר. וכן שוחט מוסמך ויר"ש ששגה לשחוט בסכין פגומה בשוגג לא הרגיש ואכלו הבשר אנשים כשרים. או שוחט מתא אשר נבדק והופקד עפ"י חכמים ומוחזק ליר"ש אך היה רשע בסתר והאכיל לישראל נבילות וטריפות. איך דינם של אלו שאכלו לפי תומם ולא נודע להם הדבר הרע הזה לא בתחלה ולא בסוף אם נטמאה נפשם בטומאה זו דנבלות ושקצים דכתיב בהו ולא תטמאו בהם ונטמאתם בם יורנו מו"צ ושכמ"ה.
תשובה. בריה טמאה וכן בשר נבלה וטריפה אין גופם מטמא נפש האדם ואף על גב דכתיב בהו ונטמאתם בם אין הכוונה לומר שגופם מטמא נפש האדם. אלא כל דבר אסור וטמא שורה עליו כח רוחני של טומאה וכשאדם אוכל אותו שורה אותו כח הטמאה על האדם ונכנס בו ומטמאו אמנם אם הוא אנוס גמור שאינו יודע כלל מן האיסור והטמא וגם אין לו לתלות בו גרמא שהוא גרם לעצמו שיכשל בשגגה או אם אכל אותו דבר האסור והטמא לא ישרה על האדם אותו כח הטומאה של אותו דבר ואין רשות לכח הטומאה ליכנס בו ולא להיות נוגע בו. וכיוצא בזה נאמר על יעל שאמר הקדוש ברוך הוא שמי מעיד עליה שלא נגע בה אותו רשע והדבר יפלא והלא ז' בעילות בעל אך הענין כי בעילות שלו מאחר שהיו באונס גמור לא נגע בה כח הקליפה והרע של הזנות שלו ולא שרתה הקליפה עליה. עכ"ל
ואע"פ שודאי ששייך להדר בכשרות אלא שזה ככל חומרא והידור מצוה וכידוע שהספרדים פחות נוהגים להחמיר כמש"כ החיד"א משם ר' יוסף שמואל קאזיס ממנטובה: הספרדים בחסד, ומשום הכי הם משוררים מעט, ולא עלו לבית ב' שהיה מסוד הגבורה, ומשום הכי בוכים בתשעה באב יותר מכל הק"ק. אבל אשכנזים גבורה, ומשום הכי משוררים הרבה ומפסיקים במדת הגבורות דיש הפסק ביניהם, ומחמירים בדינים כמידת גבורה, והספרדים מקילים כי הם חסד. ויש קטרוג בין ספרדים לאשכנזים שהם הפכיים. והאיטליינים הם תפארת ולכן הם ממוזגים בדינים ובשירות ונוטים אל הספרדים, כי התפארת נוטה לחסד, ומשום הכי אומרים ב' פעמים לעילא בקדיש, שהתפארת עולה למעלה. זת"ד, וברוך היודע
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
חייל של הרבי אמר:
בהחלט אני מסכים שזו לא חותמת דיו בעלמא. יש משגיחים, יש מפקחים שמסתובבים בשטח וכו'. אם יעשו משהו שמנוגד בתכלית להוראות שלהם (למשל - יכניסו בשר רבנות וכד'), זה לא יעבור בשקט.
רק לצערי אכן זהו גוף חלש מאוד. אפשר לעבור על רוב רובם על הנהלים בשקט ובבטחה ולדעת שהמשגיח בכלל לא קיבל הנחי' לפקח על זה או שהוא לא ישים לב או שהמפקח יחליק את זה. ועצם הנהלים הם מאוד שטחיים ומתעלמים מהרבה בעיות.

המצב מורכב, מצד אחד כואב לראות שאנשים רציניים סומכים על זה, וכתוצאה מכך קורה שצועקים להם - 'זה לא הכשר כלל'.
מצד שני, המציאות היא שזה עדיף מרבנות, בקצת, ואולי להגזים ולומר שזה לא הכשר, יישמע כשקר מוחלט ואף אחד לא יאמין.
את הכינוי 'כתם דיו' לא המצאתי בעצמי, זהו הכינוי שלהם אצל העד"ח, שכידוע הם לא המתחרים שלהם כלל, ובחלק מהמקרים, שמעתי מכלי ראשון שההגדרה הזו מדויקת לגמרי.

גם אם הם מעסיקים משגיחים ומפקחים, חלקם מחללי שבת בעצמם, זה עדיין לא משנה את ההגדרה שלהם מ'כתם דיו' - למערכת כשרות.

מי שהתואר 'קצת יותר טוב מרבנות' נותן לו הווא אמינא להכניס את המוצר לביתו, מומלץ בחום לשרבט את הגיגיו באתרים המתאימים... לא בפורום לתורה.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
לביא אמר:
אמונת אומן אמר:
לביא אמר:
אני מסכים שבד״צ ב״י היא לא ברמה גבוהה, אבל אני חושב שכמות הקצף שיצא על ב״י עבר פה את הגבול.

לא יודע לגבי היין הנ״ל, אך אני מכיר ת״ח גדולים שסומכים לכתחילה על תירוש ׳בציר׳ שיש עליו רק חותמת ב״י.
אני מבין היטב את הקושי של אברך ספרדי להשלים עם העובדה שהכשר שבראשו רבנים המקובלים עליו, אינו אלא כתם דיו בעלמא.

ההסבר הוא די פשוט,
לספרדים יש מעלה עצומה ושמה תמימות.
המעלה הזו היא סכנה גדולה כשמדובר בכשרות.

אם אתה רוצה להדר בכשרות כדאי שתפנים את הענין.

מתוך דבריך אתה, ניכר שגם אתה מודע שהעוסקים בכשרות זו אינם בדיוק חרדים ממאכלים שכשרותם מפוקפקת,
אז איזו הוא אמינא יש לאכול מהכשר כזה?

אם אתה רוצה לעסוק בפטריוטיות מזרחית, שיהיה לך לבריאות.

אתה לא תהיה הראשון שכשרות המזון שאתה מכניס לפיך היא עניין מפלגתי, לדאבון לב.
חבל שאתה קורא רק הודעה אחת שלי ואז עונה, אחרת היית רואה שאני לא מכניס לביתי מוצרי ב״י. (לרוב, לפחות)

אני מסכים שבד״צ ב״י לא נחשב מהמהודרים, אך אפילו @חייל של הרבי הודה שהם לא חותמת דיו ויש שם השגחה, ובהשגחת מפעלים הם יותר טובים מרבנות. אך עדיין לא טובים ככשרויות האחרות.

נקטתי עובדות. ועוד שדיברתי על מוצר יין ספציפי, לא בכללות.

ואחזור שוב, שלבית שלי אני משתדל לא להכניס מוצרי ב״י. כך שלטעון שכשרות המזון שלי היא עניין מפלגתי, זה לא נכון.
(וכן, אני מצביע ש״ס, לא טעית)

ג״כ, גיליתי לא מעט פעמים אילו מוצרים אני צורך, לא קשה לראות אותם. (בקצרה: בשר - מחפוד או רובין. חלב - עדה״ח)

ואחרון חביב - אהבתי שאתה קורא לי ׳אברך ספרדי׳.
חלילה לא ניסיתי להטיל דופי בך אישית, והיותך מצביע ש"ס היא נקודת זכות ולא להיפך.
היא כן תגרום לי פחות להסתמך עליך בשעת הצורך, בגלל התמימות שדיברתי עליה.

אם אתה מעדיף שאכנה אותך 'רב ספרדי' אעשה את זה בשמחה,
התייחסתי אך ורק לניסיון לסנגר על המערכת הזו, שאין לי מושג איך ראשיה חושבים להגיע ליום הדין הגדול והנורא.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
מנשה52 אמר:
לי נראה שאין זה משום תמימות אלא דיון הלכתי שדעת חכמי הספרדים אם אוכל דבר שהורה החכם שמותר (כמו בדץ בית יוסף שהרב עובדיה ז"ל ובנו הרב יצחק שליט"א ועוד שמתירים והם בעצמם אוכלים)
חכם נכבד,
כל הדיון הזה לא נוגע למי שיודע שהוא מכניס לפה מאכל שאף אחד לא פיקח עליו, אין כאן הסתמכות על קולות, אלא עצימת עיניים מהמציאות בשאלה שנוגעת לאכילת נו''ט כפשוטו.
 

יהודי

משתמש ותיק
לביא אמר:
יהודי אמר:
לביא אמר:
גילוי נאות:
אצלי בבית אני שותה רק תירוש כרמלי.
אם יוצא שאני קונה תירושים אחרים, אני מערבב עם יין.
יש עוד סוגי מיץ ענבים ללא תוספת מים לבד מכרמל.
אני נמנע מלקנות ״מיץ ענבים״, רק ״תירוש״.
מה הכונה?
 
 

אור זרוע

משתמש ותיק
מנשה52 אמר:
ואע"פ שודאי ששייך להדר בכשרות אלא שזה ככל חומרא והידור מצוה וכידוע שהספרדים פחות נוהגים להחמיר

המאמרים המובאים בהודעת כבודו עוסקים ב'נטיה' נעלמת מצד שורש הנשמה להקל או להחמיר בהכרעת ההלכה. אבל לא בהנהגה יומיומית מכוונת ויזומה. ק"ו כשמדובר ב'השגחה' ולא בהידורי הלכה, שההסתמכות לכתחילה על השגחה רופפת או העלמת עין בנימוק של הוראת חכם, נובעות ממקור אחר לגמרי...
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
עצם הצגת הנושא כשאלה של חומרה או קולא הוא בעיני מקומם וחמור ביותר,
ואינני מתייחס חלילה למישהו אישית שקרוב לוודאי אינו מכיר את העובדות,
אלא לנושא עצמו לגופו של עניין.

אין כאן ענין עדתי, ואותם הדברים מיועדים ביתר שאת להונגרים שהמציאו את השקר המבחיל שנקרא חוג חת"ס פ"ת.


עד שאנו מהפכים את העולם בגלל רפורמות של צר בממשלה שעלול לגרום לחילוניים ומסורתיים להיכשל במאכלות אסורות,
לענ"ד היה צריך לעשות עצרת המיליון בלי גוזמה, למחות נגד עצם קיום מערכות כשרות כאלו שכל קיומם גורם ליותר יהודים להכשל במאכלות אסורות כפשוטו.

הרבנות,
ככל שהיא חלשה רופפת ונרפית, תפקידה בעולם הוא להוות חסם מינימלי למנוע נו''ט מיהודים שבלעדיה היו אוכלים ללא השגחה כלל,
וכאן אנו נכנסים לשאלה,
עד כמה היא ממלאת את תפקידה הלזה.

משא"כ ''הכשרים'' אלו,
שכל הורתם ולידתם וקריית שמם מכוונת ומיוסדת להטעות יהודים יראים ושלמים כאילו הם מהדרין מן המהדרין, והכל לשם בצע ושלמונים בלבד, טוב ביטולם מקיומם, והם מהווים כתם בל יימחה על הציבוריות החרדית שעוברת על כך בשתיקה.

במדינה מתוקנת,
רבניהם ומנהליהם היו אמורים להנתן מאחורי סורג ובריח!
 

מנשה52

משתמש רגיל
אומר את האמת אינני בקי בענייני הבדצי"ם למיניהם
אבל לומר שבדץ בית יוסף אי אפשר לסמוך עליו והרבנים הספרדים ("המיינסטרים של הרבנים הספרדים" בלע"ז) שסומכים ואוכלים לא מבינים או לא יודעים קשה מאוד ואפילו ארגון כושרות שלא כל כך מחזיק ממנו ולא הכניס אותו לכלל של רשימת הבדצים המומלצים אבל בפירוט לענין עוף עטרה וכן בשר עטרה המיובא מחו"ל ועוד המליץ עליו
ואם באמת כדבריכם שאי אפשר לסמוך עליו למה לא שמענו על איזה רב מוכר שמודיע לרבים להיזהר שלא יכשלו או איזה קונטרס או לפחות מודעה
 

לביא

משתמש ותיק
@אמונת אומן, דרך החשיבה שלי אולי שונה משלך, אבל זה לא עושה אותי פחות ירא שמיים.
זה לא שאני מסנגר על הכשרות הנ״ל, אלא רוצה להעמיד דברים על דיוקם ואמיתותם. לומר שאותו גוף כשרות מאכיל מאכלות אסורות וגורם טמטום לאנשים זה מרחיק לכת לענ״ד. אפשר לומר בפשיטות - זה לא מערכת כשרות מהודרת, בן תורה עדיף שלא יאכל אותו. אבל לבוא ולומר שמי שאוכל מזה אוכל מאכלות אסורות אולי יש בזה גדר הוצאש״ר.
אני לא מסכים עם @מנשה52 לגבי כל דבריו. אבל כן הרבנים הספרדיים מורים לאכול מהכשרות הנ״ל. ובעצם טענתך אתה אומר שאותם רבנים - שאת שמם אתה מכיר בהחלט - מכשילים את הציבור ביד רמה. לית מאן דכר שמיה לומר כדבר הזה? אולי אתה אך אני לפחות לא מגיע למעט מזעיר שיפולי גלימתם.
אני מסכים שלפי הראיות בשטח זה לא בד״צ שאני אכניס לבית או אוכל במסעדות. אך צריך להזהר שלא להגזים.
וכמאמר חז״ל חכמים היזהרו בדבריכם.
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
לביא אמר:
@אמונת אומן, דרך החשיבה שלי אולי שונה משלך, אבל זה לא עושה אותי פחות ירא שמיים.
זה לא שאני מסנגר על הכשרות הנ״ל, אלא רוצה להעמיד דברים על דיוקם ואמיתותם. לומר שאותו גוף כשרות מאכיל מאכלות אסורות וגורם טמטום לאנשים זה מרחיק לכת לענ״ד. אפשר לומר בפשיטות - זה לא מערכת כשרות מהודרת, בן תורה עדיף שלא יאכל אותו. אבל לבוא ולומר שמי שאוכל מזה אוכל מאכלות אסורות אולי יש בזה גדר הוצאש״ר.
אני לא מסכים עם @מנשה52 לגבי כל דבריו. אבל כן הרבנים הספרדיים מורים לאכול מהכשרות הנ״ל. ובעצם טענתך אתה אומר שאותם רבנים - שאת שמם אתה מכיר בהחלט - מכשילים את הציבור ביד רמה. לית מאן דכר שמיה לומר כדבר הזה? אולי אתה אך אני לפחות לא מגיע למעט מזעיר שיפולי גלימתם.
אני מסכים שלפי הראיות בשטח זה לא בד״צ שאני אכניס לבית או אוכל במסעדות. אך צריך להזהר שלא להגזים.
וכמאמר חז״ל חכמים היזהרו בדבריכם.
אם ללמד זכות על הרבנים - לחיי.
אם להכניס לפה, חס ליה לזרעא דאברהם יצחק ויעקב!
 
 

דוד ה.

משתמש ותיק
בנוגע למיץ ענבים, מיץ ענבים של העדה החרדית מכיל לפחות 70% מיץ (בעקבות ורק בעקבות הגר"ע זצ"ל) מיץ ענבים בית יוסף מכיל לפחות 51% מיץ ע"פ הוראת הגר"ע, כך שמצד זה עדיף העדה החרדית.
למקפידים על 100% צריך להיות כתוב על הבקבוק שהוא 100% ולא תירוש ענבים.
 

לביא

משתמש ותיק
דוד ה. אמר:
למקפידים על 100% צריך להיות כתוב על הבקבוק שהוא 100% ולא תירוש ענבים.
100% ענבים או 100% מיץ ענבים? זה משנה מאד.
צריך לשים לב לזה.
 

ידידיה

משתמש ותיק
דוד ה. אמר:
בנוגע למיץ ענבים, מיץ ענבים של העדה החרדית מכיל לפחות 70% מיץ (בעקבות ורק בעקבות הגר"ע זצ"ל) מיץ ענבים בית יוסף מכיל לפחות 51% מיץ ע"פ הוראת הגר"ע, כך שמצד זה עדיף העדה החרדית.
הנהגת הבד"ץ אינה בעקבות הגר"ע, לגבי מיץ ענבים זה מוסכם שצריך רוב מיץ.
וגם ביין יש מספיק סיבות טובות [הלכתיות וכלכליות] להעלאת אחוז היין עוד לפני הגר"ע.
 

שניאור

משתמש ותיק
לביא אמר:
דוד ה. אמר:
למקפידים על 100% צריך להיות כתוב על הבקבוק שהוא 100% ולא תירוש ענבים.
100% ענבים או 100% מיץ ענבים? זה משנה מאד.
צריך לשים לב לזה.
במיץ של העדה"ח אם כתוב 100% ולא משנה התוספת [100% מיץ או 100% טבעי] זה מיץ ענבים בלבד.
 
 

אמונת אומן

משתמש ותיק
פותח הנושא
ידידיה אמר:
דוד ה. אמר:
בנוגע למיץ ענבים, מיץ ענבים של העדה החרדית מכיל לפחות 70% מיץ (בעקבות ורק בעקבות הגר"ע זצ"ל) מיץ ענבים בית יוסף מכיל לפחות 51% מיץ ע"פ הוראת הגר"ע, כך שמצד זה עדיף העדה החרדית.
הנהגת הבד"ץ אינה בעקבות הגר"ע, לגבי מיץ ענבים זה מוסכם שצריך רוב מיץ.
וגם ביין יש מספיק סיבות טובות [הלכתיות וכלכליות] להעלאת אחוז היין עוד לפני הגר"ע.
אין שום סיבה להאמין שב''י מקפידים על הוראות הגר''ע... כשאין השגחה לא מקפידים על שום דבר.

אמנם מיץ ענבים שאין בו 51% נ"ל שטעמו לא יהיה של מיץ ענבים כלל.

כיום כשכתוב על מיץ 100% מיץ ענבים( לא 100% טבעי, גם מים זה טבעי! ) זה ללא שום חשש.

מיץ רגיל שלא כתוב עליו כנ"ל,
של העד"ח, יש בו 70% מיץ ענבים.
 

דוד ה.

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
הנהגת הבד"ץ אינה בעקבות הגר"ע, לגבי מיץ ענבים זה מוסכם שצריך רוב מיץ.
וגם ביין יש מספיק סיבות טובות [הלכתיות וכלכליות] להעלאת אחוז היין עוד לפני הגר"ע.
יתכן שיש סיבות, למעשה העלו את זה כגדר מחייב אחרי דברי הגר"ע כשכמובן רשמית זה לא קשור אליו כלל...
 

ידידיה

משתמש ותיק
דוד ה. אמר:
ידידיה אמר:
הנהגת הבד"ץ אינה בעקבות הגר"ע, לגבי מיץ ענבים זה מוסכם שצריך רוב מיץ.
וגם ביין יש מספיק סיבות טובות [הלכתיות וכלכליות] להעלאת אחוז היין עוד לפני הגר"ע.
יתכן שיש סיבות, למעשה העלו את זה כגדר מחייב אחרי דברי הגר"ע כשכמובן רשמית זה לא קשור אליו כלל...
במקום להודות שטעית לגבי המיץ אתה עובר לדבר על היין...
הגר"ע לא חידש שום דבר לגבי יין, [גם בלעדיו ידוע שיש שיטות שמחמירות בזה] חוץ מהטענה המופרכת כאילו זו מחלוקת אשכנזים וספרדים, וגם אם היה מחדש, מגוחך להניח שהעד"ח יתייחסו לשיטתו [המקסימום שאפשר לצפות מהם ביחס לחומרה שהם לא אוחזים ממנה הוא לצפות הוא שיציינו איזה יין הוא רובו יין, אבל אין סיבה שיחמירו בכל היינות שלהם],
הסיבה שהתחילו להחמיר היא פשוט משום שלא הקילו בתחילה אלא משום שעת הדחק והיום המציאות השתנתה.
 

לביא

משתמש ותיק
ידידיה אמר:
דוד ה. אמר:
בנוגע למיץ ענבים, מיץ ענבים של העדה החרדית מכיל לפחות 70% מיץ (בעקבות ורק בעקבות הגר"ע זצ"ל) מיץ ענבים בית יוסף מכיל לפחות 51% מיץ ע"פ הוראת הגר"ע, כך שמצד זה עדיף העדה החרדית.
הנהגת הבד"ץ אינה בעקבות הגר"ע, לגבי מיץ ענבים זה מוסכם שצריך רוב מיץ.
וגם ביין יש מספיק סיבות טובות [הלכתיות וכלכליות] להעלאת אחוז היין עוד לפני הגר"ע.
לא מבין מה הבעיה שהבד״צ ישנו בגלל הוראת הגר״ע, הרב יצחק וייס זצ״ל שהיה ראש העדה״ח כידוע, חזר בו שכלי פלסטיק צריכים טבילה בעקבות מה שהגר״ע כתב ביבי״א.
 
חלק עליון תַחתִית