יראתי בפצותי אמר:כן גם לזמנו כובעו היה סמרטוט, ולא החליפו מחתונתו. לא צריך בגד שהוא ילבש לפגישה עם מלך, אלא שדרך ללבשו וכמבואר ברמב"ם שהביאו כאן.
הוא לא הורה כן!
בפרט שמדברי הרמב"ם כפי שגם אתה מסכים נפסק אחרת
מה הפשט באמת בהנהגת החזון איש?
יראתי בפצותי אמר:כן גם לזמנו כובעו היה סמרטוט, ולא החליפו מחתונתו. לא צריך בגד שהוא ילבש לפגישה עם מלך, אלא שדרך ללבשו וכמבואר ברמב"ם שהביאו כאן.
יראתי בפצותי אמר:הנה לדעתי דוגמא טובה לכך שסברות אפשר לומר כרצונך אך המנהג טוב יותר, כיון שאם כולם נוהגים לא על חינם הונהג. כתב המהרי"ל שאם יש חתונה קודם יו"ט, יש לחדש הבגד לחתונה ולא ליו"ט. כך שיפה לכתוב סברות, אך העולם שלא ידע על מה סמך, צודק, שכן כך כתוב במהרי"ל, והסומך על סברתו, נמצא חולק על ראשונים. ולדעתי זה דבר שיצא מן הכלל ללמד על הכלל כולו. ולא לחינם נוהג עם ישראל את מנהגיו.חלק א׳ ממעל אמר:לא קשור לכאן אבל הזכרת לי את זה שהגרנ"ק לא הי׳ לובש בגדי שבת לחתונות כי זה כבר לא יהי׳ בגד שמיוחד לשבת
לגבי תפילה בכובע ישן, הסברא נותנת שאין זה ראוי, אך מה אעשה שהחזו"א נהג למעשה לא כן.
כפי זכרוני, פשטות דברי הרמ''א משמעם שילבשו בשבת בגדים המיוחדים לשבת, ולא את אותם בגדים שלובשים בחול רק במצב יותר טוב.הכהן אמר:אני לא חובש כובע של שבת בתפילה כי אז זה לא יהיה כובע של שבת. כוונתי היא שכשהכובע אינו ראוי לפגישה, אינו ראוי גם לתפילה ואז קונים כמקובל כובע חדש לשבת...
ומה יפה מנהג החסידים שלבוש השבת שלהם מיוחד באמת רק לשבת (ולחתונות של קרובים בדרגה ראשונה)חלק א׳ ממעל אמר:לא קשור לכאן אבל הזכרת לי את זה שהגרנ"ק לא הי׳ לובש בגדי שבת לחתונות כי זה כבר לא יהי׳ בגד שמיוחד לשבת
דבר מעניין בנידון הצג קובץ מצורף ערוך השלחן .pdfאמונת אומן אמר:כפי זכרוני, פשטות דברי הרמ''א משמעם שילבשו בשבת בגדים המיוחדים לשבת, ולא את אותם בגדים שלובשים בחול רק במצב יותר טוב.
לאדמו"ר שליט"א יש כובע מיוחד לתפילהאאא אמר:הרה"ק רבי אהרן מבעלזא זיע"א היה לובש חליפה [-בעקיטשע] מיוחד לתפילה.
כנראה.מאן דהו אמר:גם בשבת היה לו בגד מיוחד לתפילה?
התשובה פשוטה מאדאיש ווילנא אמר:בשבת דף י א. אמר רב אשי חזינא ליה לרב כהנא כי איכא צערא בעלמא שדי גלימיה אמר כעבדא קמי מרא. ומפרש רש"י שהשליך אדרתו מעליו שלא יראה חשוב, ולכאורה הרי לפני מלך עומדים עם אדרת ורק עבד לפני אדון פשוט לא עומד עם אדרת. ונראה שיש ללמוד מהגמרא כאן שכעומד לפני מלך אין זה הכלל היחיד שקובע. ויבואו חברי האשכול וירחיבו הדברים
לא!ינון אמר:אחד מאנ''ש שתהיה לו פגישה בארץ עם מלך מרוקו הוא ילך עם כובע וחליפה!תיובתא אמר:שיש מנהג כללי להולכים לפני המלכות, ויש את מנהג (דרך) החכמים. במקרה שלנו ללבוש כובע ככל שידוע לי, בימינו זו אינה הדרך שבה עומדים לפני המלך, אך אולי זהו מנהג החכמים.
התמונה כאן היא מלפני מה שכתוב בשורה האחרונה של הערךתיובתא אמר:מצא את ההבדלים:
הלוואי שזה היה המצב אצלינו החסידים, אני שמעתי מאדם חשוב אחד שהוא עוד זוכר כששטריימל היה מלבוש של שבת ונשמת היה תפילה של שבת וקוגל היה מאכל של שבת...הכהן אמר:ומה יפה מנהג החסידים שלבוש השבת שלהם מיוחד באמת רק לשבת (ולחתונות של קרובים בדרגה ראשונה)
אתה בטוח?יראתי בפצותי אמר:המהרי"ל דיבר על שאר הנוכחים, שהם אפילו לא שלישי בשלישי לחתן.
חלק א׳ ממעל אמר:המ"ב מביא את ב׳ השיטות אם להתנדנד בתפילה אבל המנהג שכן גם אצל רוב הגדולים
בגלל שהוא היה משתחווה הרבה בתחנונים שאחרי התפילהברוךווייס אמר:חלק א׳ ממעל אמר:המ"ב מביא את ב׳ השיטות אם להתנדנד בתפילה אבל המנהג שכן גם אצל רוב הגדולים
כתוב בגמ' שר"ע היה מתחיל שמו"ע בצד אחד של החדר ומסיים בצד השני