בספר אורחות רבינו ח"ג סי' עח כותב בשם הסטייפלר זצ"ל שהחרם שלא ללמוד שפות זרות בירושלים חל רק אלו שזקניהם היו בירושלים באותו זמן, אבל אינו חל על ילדיהם של אלו שעלו לאחמ"כ.
והדברים תמוהים שכן המקור שחרם/קבלת הרבים חל גם על הנולדים לאחמ"כ הוא בשו"ע יור"ד סימן ריד. ושם גופא נתבאר שחל גם על הבאים מחוץ לעיר, וז"ל השו"ע: קבלת הרבים חלה עליהם ועל זרעם, ואפילו בדברים שלא קבלו עליהם בני העיר בהסכמה אלא שנוהגים כן מעצמם לעשות גדר וסייג לתורה, וכן הבאים מחוץ לעיר לדור שם הרי הם כאנשי העיר וחייבים לעשות כתקנתן. וצ"ע
והדברים תמוהים שכן המקור שחרם/קבלת הרבים חל גם על הנולדים לאחמ"כ הוא בשו"ע יור"ד סימן ריד. ושם גופא נתבאר שחל גם על הבאים מחוץ לעיר, וז"ל השו"ע: קבלת הרבים חלה עליהם ועל זרעם, ואפילו בדברים שלא קבלו עליהם בני העיר בהסכמה אלא שנוהגים כן מעצמם לעשות גדר וסייג לתורה, וכן הבאים מחוץ לעיר לדור שם הרי הם כאנשי העיר וחייבים לעשות כתקנתן. וצ"ע