שקוף- מידע ענייני

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
יוסל'ה אמר:
תמלול של הרצאה וכו'

זה שיעור נורמלי בליקוטי מוהר"ן תורה ע'. לא קראתי הכל, אבל מלמעלה -- בא נאמר שלא מצאתי פה מילה שלא שמעתי אותה קודם מרבנים ת"ח בברסלב.

וע"ז נאמר "צדיקים ילכו בם ופושעים יכשלו בם".

וכן, ע"פ תורת ברסלב הנסיעה לצדיק ובפרט בר"ה היא ערך עליון.
מי שיש לו בעיה עם זה - יש לו בעיה עם רביה"ק בעצמו וכל תלמידיו בכל הדורות.

לדעתי הפתרון לכל הסיפור הזה הוא ששקוף יודו בגאווה - כן אנחנו ברסלב. שאף אחד לא יטען שאתם מסתירים את זה.
ככה אף אחד לא יוכל לבוא אליהם בטענות על עצם זה שהם מדריכים בדרך ברסלב...

לגבי שאר הטענות עליהם, אם היו נכונות הייתי מקבל. באמת. (ואם יתבררו כנכונות בעתיד ע"י רבנים מברסלב - אקבל)
אבל מסתבר שבמקרה כזה הראשונים למחות נגדם היו רבני ברסלב.

בכל מקרה לענ"ד לא ראוי להתייחס כלל ל"מערכה" שמפעיל אדם כמו "לובש הפראק" הנקמן הנ"ל. וגם אם חתמו לו רבנים, הרי זה בכלל מחלוקת שבין הצדיקים וראוי לנהוג ע"פ תורה ה'.

לגבי עצם העניין של סדנאות בכלל ושקוף בפרט גם ללא שום שמועות על כך שהן בעייתיות:
יש בברסלב דעות לכאן ולכאן, ולפני שנה וחצי בערך הפולמוס בעניין הגיע ל"לוח של ברסלב".
יש שמתנגדים לעניין, מעצם העובדה שיש לנו את תורת רביה"ק עצמה ושם יש את כל רפואות הנפש ואנו לא צריכים שום דבר יותר מזה, בטח שלא ממקורות זרים.
ויש שחושבים שבשביל הרבה אנשים - זאת הדרך הנכונה ודווקא ע"י סדנא וטיפול יהיה אפשר לתת להם את הכלים של רביה"ק.
קטונתי מלהכריע בויכוח הזה, אבל אני אישית לא אלך לשקוף ודומיה, די לי בתורת רבינו עצמה.
 

סומך נופלים

משתמש חדש
מסיח לפי תומו אמר:
הבעיה העיקרית של שקוף זה לא תורת ברסלב. (יש כאלה שהתנגדו לברסלב וזה רמאות לעשות להם סדנאות ולהסתיר שהדברים הם מתורת ברסלב. לא כל אחד יודע להבחין ולא כל אחד מבין מה הנקודות השונות והבעייתיות אבל יש מושג של "זכות הציבור לדעת", וחובה לידע את המגיעים לקורס ולסדנא שמדובר כאן בברסלב.

א. יש שם בהחלט אלמנטים של כת. הפעלת לחץ פסיכולוגי בצורה מתוחכמת עד שאתה חושף את חולשותיך, סגידה לראש הקבוצה. יש לי חבר שנמצא אצל תומך של שקוף. (הוא לא יודע בכלל מה זה שקוף אבל התומך מופיע באתר של שקוף ומדבר מטעמם) והוא מצטט שם משפטים קצת חשודים כמו "חייבים להיות נאמנים" "מי שלא נאמן יעזוב עכשיו". "כולכם נאמנים לי".


ב. אין פסיכולוג שלא למד פסיכולוגיה. חשיפה ברמה הכי אישית לפני אדם שלא מקצועי ועוד בקבוצה היא מסוכנת. ומי שלא מבין את זה לא יודע נפש מהי.


ג. מתוך כבוד עצום לבעלי תשובה, עדיין, את תורת ברסלב אפשר ללמוד בדרכים יותר מקובלות, אצל רבנים ת"ח מובהקים ובמקום להשתמש בהכשר שלהם אפשר ללמוד אצלם או אצל שכמותם.

ד. פעמים רבות אנשים מרגישים אחרי הסדנאות "גילוי האני" "מי אני" "מה אני רוצה מעצמי". לפעמים זה מגיע מזה שמישהו מקשיב להם וכך הם גם מוצאים את עצמם מדברים לראשונה בגילוי לב ובגילוי עומקים פנימיים. כמה חבל שהם לא יודעים שזה לא חידוש של גידי דבוש ולא של מטפל כזה או אחר. זו חויה שהם היו חווים אצל כל מטפל או פסיכולוג טוב. אפשר ללכת לטיפול פרטני אצל פסיכולוג מקצועי ולעבור את אותה חויה בצורה יותר מבוקרת, ממוקדת, ומקצועית. בלי כל ה"מסביב".

ה. עצם הרעיון של טיפול בקבוצות הוא רעיון ישן שקיים בעולם הרבה שנים. יש דורשים לשבח ויש דורשים לגנאי.


לסיכום. לכל אדם יש זכות וחובה להחליט מה הוא עושה עם החיים שלו ואיך הוא פותר את הבעיות שלו. אבל כדאי לברר בצורה אינטיליגנטית על כל מקום שהולכים אליו.
זמני קצר, ואענה על ראשון ראשון:
א. יש לי חבר שנמצא אצל תומך שאמר לו ש... באמת נשמע מפחיד, כמה חבל שזה לא ממקור ראשון. הרגע, כל זמן שהייתי שם לא שמעתי ולו פעם אחת את המשפטים הללו. יש דרישה מינימלית לתת 'אמון' במטפל, שזה דרישה בסיסית בכל טיפול פסיכולוגי.
ב. פסיכולוג שלא למד פסיכולגיה? למה? וכי מה זה פסיכולוגיה? הלכה למשה מסיני? האם תיאוריותיו הכפרניות והמופרכות של פרויד, מתאימים יותר לנפש היהודית מאשר תורותיו של רבי נחמן, או הגיגיו של הרב דסלר? האדם הזה עוסק למעלה מעשרים שנה ברפואת נפשים של אלפים, והצלחותיו יעידו יגידו על כך.
אגב, למרבה הפלא, דוקא אחרי גל ההתקפות האחרון, התרבו הספסלים במקום, והמקום נעשה הרבה יותר 'חרדי' ומלא באברכים 'ליטאיים'. חשבון נפש למי שרצה אחרת....
ג. מתוך כבוד עצום...... פה טמון הכלב יקירי! מה שכואב להרבה מה'חכמים' שקפצו על העגלה הוא שיש כאן בעל תשובה, פרענק, ברסלבר, שאומר לאברכים מסלתה ושמנה (כן! אין אני יכול למנות מאילו משפחות חשובות נמצאים שם, מקידמת העולם הליטאי והחסידי!) ומדריך אותם בעבודת השם. קשה לעיכול...

ד. יודעים גם יודעים, אני עברתי קורסים אחרים בתורת הנפש, כמותי ישנם שם עוד רבים וטובים שעברו את כל המסלולים הידועים, והם אומרים בפה מלא: זה המקום היחיד שבאמת נוגע בנקודות העיקריות, בפרט ליהודי מאמין. אי אפשר לקחת משהו אחד, או ציטוט של שיחה אחת ולהחליט שאתה כבר יודע מה קורה שם.
בנוסף, תאר לך מקום בו מתקבצים למעלה ממאה וחמישים יהודים, שכל שיגם ושיחם הוא כיצד אני יכול להתקדם בעבודת השם שלי? האם יש להשוות לכל סדנא אחרת? טעמו וראו...
לסיכום, אכן גם אני מסכים שיש לברר בצורה אינטלגנטית על המקום, אגב, הגבתי לך כי סוף סוף ראיתי מישהו שמנסה לדבר לענין, כל השאר פשוט לא אמרו כלום וירדו ישר לפסים אישיים.
 
 

סומך נופלים

משתמש חדש
יהודי אמר:
'עברתי קורסים בתורת הנפש', 'עוד רבים וטובים', 'הכל לפי שו"ע'.
כבר הוחזק שקרן לעיל. הכל שקר וטומאה
צר לי לשמוע שהוחזקתי שקרן, הכיצד? הרי אני כותב את כל אשר על לבי בכנות, מצהיר שהייתי בשקוף ויש לי אינטרס לטהר את שמם, ואילו ה'יהודי' הנכבד רק מכפיש שוב ושוב מבלי לומר מה האינטרס שלו....
ארור מכה רעהו בסתר!!!!
מצו"ב פוסט שנכתב ברשת, כדאי לקרוא:
  • קראתי שוב ושוב את המכתב שהיה ממוען אלי למען הצלתי והצלת ממוני, ותהיתי אם באמת אלי ממוען המכתב?!
ה”דבוש” המוזכר שוב ושוב כשתלתן, רע, מיסטיקן, אכזרי, בעל עברות, ה”מטפל באנשים שאינם סרים למרותו” אינו אותו גידי דבוש שאני מכיר, וה”כת שקוף” המסוכנת אינה המקום שאני מכיר.
 אני מכיר גידי דבוש יקר ואכפתי, ירא שמים ועובד ה’, שעוזר לאנשים להתחבר להקב”ה ולעצמם, לחדול מעבירות ולהציב גבולות בקדושה וביראה, שהציל ומציל משפחות רבות ומשכין שלום בית אמיתי ביניהם- ויעידו על כך מעל אלף משפחות שאכן שינו את חייהם לטובה, והתחברו לבורא בצורה מופלאה מתוך שמחה,
 אני מכיר את שקוף, המקום המדהים שמוסר נפש ממש עבור כל אחד שבא בשעריו, ואם שייך אליהם שם “כת” זה רק כהגדרת רבנו בחיי (כד הקמח): ארבעה כיתות שמקלסים לה’ יתברך ואחת מהם כת בעלי תשובה, כן, כולנו, כל הבאים בשערי המקום: בין חרדים בין חילונים, בין חסידים בין ליטאים וספרדים כולנו שבים בתשובה, רגע רגע כדי להדבק בדרכיו של הבורא.
  
 חיי וחיי רבים השתנו לטובה בזכות המקום הזה- לרבות אי אילו שהיו כאן ויורקים לתוך הבור ששתו ממנו! עובדות לא ישתנו אם יסלפו אותם ויכתבו אותם בוואטספים למיניהם אצל כת מדברי לשון הרע, הללו אכן קרויים כת לרעה, לשון מדברת גדולות.
 אני מרגיש גועל להתייחס למכתב ניבזה ושפל כזה, אולם פטור בלא כלום אי אפשר שמא יאמרו מדשתקו משמע ניחא להו, לא ולא! “ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן”.
 לגופם של דברים: בואו נבין איך מתנהל המכתב. הרי לא יכלו המשמיצים לקחת את הדברים הגלויים לעין כל ולהכחישם, ושקר בלי אמת אינו עומד, לכן כתבו יש “הקרנת חום, אהבה והקשבה בלתי מצויים. גילוי אכפתיות בלתי רגילה” אבל זה לצורך השתלטות, הוא “אוהב אדם” לצורך רמיסתו, הוא “עושה עבודה” כדי לטשטש את כולם, הוא נראה צדיק ובעצם הוא רשע, סוג של, הקשיבו כל אותם מאות אנשים שהיו בשקוף: מה שראיתם –טעות! אנו ניתן לכם פרשנות מחודשת למה שאתם רואים, בעצם נעשה את מה שאנו טוענים ש”דבוש” עושה- רק שאנחנו נעשה זאת מתוך צידקות להציל אתכם ואת ממונכם מידי ה”כת”. אז הקשיבו: זה שהשתניתם לטובה- זה דמיון! זה שטוב לכם בחיים ובזוגיות- זה דמיון! זה שהתקרבתם לבורא- זה דמיון! אנו נסביר לכם כמה שאתם טועים!
 אבל מה נעשה שהמציאות מראה אחרת, ואכן אנשים רבים זכו וראו הרבה אור וטוב, התקרבו לבורא ושינו את חייהם מקצה לקצה.
 לכן הם מנסים במתקפה מכיוון שונה:
 “דעות כפרניות ושיבוש מושגי יסוד בתפישת עולם” וכאן עושים משחק אומנותי באוסף מילים והגדרות פסיכולוגיות שהקורא התמים לא בהכרח מבין אותם, ועושים גזירה שווה- אם כך זה בפסיכולוגיה הוא הדין בתורה ומצוות- “הזהרו מדעות כפרניות” ש”דבוש” לא אמר!! אלא “מקורביו כבר זכו לשמוע רמזים רבים להשקפה זו”- והם הבקיאים בפרשנות מחודשת יותר מדבוש יסבירו לנו את זה!
 ואם בשכל לא עוזר- הם פונים לרגש:
 הזהרו מ”טיפול” שדבוש מעניק ל-כוווווווווווולם וכאן מגיע פירוט של הכולם עם תיאורים נוראים של “עריפת ראשים”, “לתקוע חץ בשור המשתולל” כדי שנבין שמדובר באדם מסוכן וחסר מעצורים שמתעלל, משפיל ומבזה בצורה חסרת תקדים שלא הייתה כמותה מעולם.
 וכדי לרכוש את אימון הציבור שהיו בשקוף וראו שכל הדברים האלה לא היו ולא נבראו מעולם, הם מסבירים שאתם “אנשי אמת שמתקשים מאד להאמין שיתכנו  שקר, רוע ואונאה ברמה כמו של דבוש ולכן אתם קונים הסברים ונותנים בו אמון” דהיינו: אתם טובים “אנשי אמת” אבל כאלה שאפשר למכור אותם בגרוש, כאלה שאין להם מעט שכל בקודקודם, כאלה שיש להם “הערצה עיוורת כאילו מדובר באדם הכי נשגב והכי מתוקן”
 ולהשלמת העניין הם מגלים לכם את “דבוש בחדרי חדרים”, וכאן הם יכולים לספר לכם הכל בכל מכל כל ולמכור לכם שקרים ושטויות לרוב כי יש להם, לכאורה, טענה ניצחת: לא ראיתם, כי זה היה בחדרי חדרים! לכם הוא לא גילה את צפונות ליבו!
 ואם עדיין לא השתכנעתם-
 אז מגיע שלב ההפחדה בדמות “תוצאות שנחוו אצל רבים ממשתפי הסדנא” וכאן מגיעה רשימה ארוכה של תופעות לוואי ל”טיפול” שעוברים בשקוף, עם אוסף נכבד של דברים שירחיקו כל מי שעוד נשאר לו רצון לברר את האמת (אנשי אמת – אמרנו)  ולקינוח מוסיפים עוד נקודת מחץ “וכמובן ירידה מהותית באמונה בתורה, במצוות ובבורא עולם, עד נטישה מוחלטת של היהדות”.
 אבל מה יעשו הכותבים עם כל אותם אנשים שהרגישו הפוך מכל התיאורים, לרבות עליה מהותית באמונה בתורה, במצוות ובבורא עולם, עד חיבור מוחלט אל היהדות?!
 וכאן הם זורקים את הפצצה: “גילוי עריות”! ומספרים לנו כל מיני סיפורים ובדיות שאפילו ילד מבין כמה הם מגוחכות, וזאת כדי לזרוע חרדה בקרב הנשארים… אולם שכחו אותם אנשים שראינו גם ראינו כמה הם שמרו על עיניהם במסעות לאומן ובטיסות, וכמה דבוש שומר על עיניו. אישית עקבתי אחריו בכמה מן המסעות וראיתי את שמירת העיניים שלו וממנו למדתי להתחזק! כשמדברים בשקוף (ורבות) על שמירת העיניים אני יודע שיש לזה כיסוי.
  
 ולסיום הם גם מביאים ניתוח אישיות:
 תחת הכותרת “למה הוא עושה את זה” הם מסבירים לכם שהוא חולה נפש! פשוט חולה נפש! וכדי שלא נערער על האיבחון מגיע פירוט המחלה: “הדבר הכי מסתבר הוא מחלת נפש חמורה (כגון פרוורטי) שמפעילה את האדם לפעול באופן כזה, ובבסיסה עומד הצורך החולני לפגוע בזולת ולהכאיב לו”.
 רק מה, לעיתים מלאך רע עונה אמן בעל כורחו, ובמענה לשאלה למה הוא מצליח? הם בעצם כותבים בתוך הדברים את האמת, ואלו דבריהם: “אנשים נתונים למצוקות נפשיות ומחפשים מוצא. ואז מופיעה אישיות כריזמטית שמתיימרת להיות אדם מתוקן וטהור לב. אדם שאכן ניחן ברגישות גבוהה ויכולת ניתוח נפשי גבוה. ובמסווה של תורת רבי נחמן מציע עזרה. אנשים נפתחים ונחשפים. לעיתים קרובות לראשונה בחייהם נותנים את הדעת למה שעובר עליהם מבחינה נפשית, מגלים דברים חדשים, ולרוב עוברים שינוי נפשי שמאיץ אותם קדימה. בינם לבין עצמם, בינם לבין בני הזוג והילדים, ובינם לבין התורה”. (ושוכחים שלפני כמה שורות כתבו דברים הפוכים)
 אולם לא לשבח באו אלא להזהיר כי “אמנם מהרגע שהם נשבים בקסם, ביחד עם העזרה שמוגשת להם, מוחדרת בהם בצורה גלויה ונסתרת ההכרה המאד ברורה: מי שאשם בכל מה שקורה לי בחיים זה רק אני” (אלא מי??? חשיד קודשא בריך הוא דעביד דינא בלא דינא? )
  
 וכאן עומד הקורא המבולבל ושואל:
 אם הדברים כאלה נוראים- למה לא פניתם לרבנים ודיינים? למה אתם מכים בסתר? איך זה שיש רבנים שמסכימים ומברכים את שקוף?
 וכאן מגיעה לה טענה ישנה אשר קיימת מימי קורח ועדתו, וכך הם מגלים את פרצופם האמיתי וזה לשונם: “למרבית הצער מדובר ברבנים שבוחנים דברים רק על פי אמות המידה החיצוניות של שמירת מצוות ואין להם מושג בנושאים כמו שליטה מנטאלית, גורו או “כת” ולכן לא קשה להפיל אותם בפח” וזה בעצם טענתם של כל הכופרים והמתחדשים למיניהם: שהרבנים מבינים רק בתורה… אבל יניחו לנו במילי דעלמא שאנו מבינים יותר מהם!!!
  
 זהו! זה מה שקורה כאשר אנשים שחשבו שהצליחו לתקן את עצמם, נפגעים מכך ששחררו אותם לדרכם ונפגעה להם הפרנסה (“תומכים בגרוש”- אבל עשו מזה הרבה מאוד כסף בזכות “דבוש”) ואז מתעוררות שלל המידות השפלות, הטוב נשכח, התודה נזנחת, כפיות הטובה חוגגת, והלשון, לשון מדברת גדולות ומתגלגלת בלי מעצורים!
  
 אז למען ה’ הניחו לנו!
חדלו הרע!
אין אנו מתיימרים להציג את גידי כקדוש מעונה, הוא אדם ככל אדם, וכלשונכם, עם שינוי מילה אחת: אדם שאכן ניחן ברגישות גבוהה ויכולת ניתוח נפשי גבוה. ובעזרת תורתו של רבי נחמן מציע עזרה. אנשים נפתחים ונחשפים. לעיתים קרובות לראשונה בחייהם נותנים את הדעת למה שעובר עליהם מבחינה נפשית, מגלים דברים חדשים, ולרוב עוברים שינוי נפשי שמאיץ אותם קדימה. בינם לבין עצמם, בינם לבין בני הזוג והילדים, ובינם לבין התורה”.
 אכן כן. גידי עושה את כל מה שאתם לא עושים, הוא מקרב ואתם מרחקים, הוא מחבר ואתם מפרידים, הוא מוביל לאהבת הבורא ואתם משניאים.
 והאמת, אין בליבנו עליכם כלל, היטיב להגדיר את מצבכם הרב וולבה בסיפרו עלי שור (חלק ב עמוד קפו) כי אדם העובד עבודת המידות בלא חכמה בהכרח ייפול בשני תוצאות האחד התמרדות והשני גאווה, ולצערנו נפלתם בשניהם!! חשבתם כי אחר זמן קצר בשקוף תהיו מושלמים במידות וכנראה שזה עדיין לא,
 אולם אחינו היקרים! אל ייאוש! שובו אל ה’ חדלו הרע, גם אתם יכולים להיות בכת בעלי תשובה!
 החותם בצער ובתקווה
 אביתר טהרני
 

יהודי

משתמש ותיק
מחקתי הודעתי הנ"ל, למרות שאני סבור שהיא נכונה. אתה יכול לערוך הודעתך שוב ולהסיר את מה שכתבתי (את הקללות עלי אתה יכול השאיר, לא מפריע לי).
 
סומך נופלים אמר:
יהודי אמר:
צר לי לשמוע שהוחזקתי שקרן, הכיצד? הרי אני כותב את כל אשר על לבי בכנות, מצהיר שהייתי בשקוף ויש לי אינטרס לטהר את שמם, ואילו ה'יהודי' הנכבד רק מכפיש שוב ושוב מבלי לומר מה האינטרס שלו....
ארור מכה רעהו בסתר!!!!
מצו"ב פוסט שנכתב ברשת, כדאי לקרוא:
  • קראתי שוב ושוב את המכתב שהיה ממוען אלי למען הצלתי והצלת ממוני, ותהיתי אם באמת אלי ממוען המכתב?!
ה”דבוש” המוזכר שוב ושוב כשתלתן, רע, מיסטיקן, אכזרי, בעל עברות, ה”מטפל באנשים שאינם סרים למרותו” אינו אותו גידי דבוש שאני מכיר, וה”כת שקוף” המסוכנת אינה המקום שאני מכיר.
 אני מכיר גידי דבוש יקר ואכפתי, ירא שמים ועובד ה’, שעוזר לאנשים להתחבר להקב”ה ולעצמם, לחדול מעבירות ולהציב גבולות בקדושה וביראה, שהציל ומציל משפחות רבות ומשכין שלום בית אמיתי ביניהם- ויעידו על כך מעל אלף משפחות שאכן שינו את חייהם לטובה, והתחברו לבורא בצורה מופלאה מתוך שמחה,
 אני מכיר את שקוף, המקום המדהים שמוסר נפש ממש עבור כל אחד שבא בשעריו, ואם שייך אליהם שם “כת” זה רק כהגדרת רבנו בחיי (כד הקמח): ארבעה כיתות שמקלסים לה’ יתברך ואחת מהם כת בעלי תשובה, כן, כולנו, כל הבאים בשערי המקום: בין חרדים בין חילונים, בין חסידים בין ליטאים וספרדים כולנו שבים בתשובה, רגע רגע כדי להדבק בדרכיו של הבורא.
  
 חיי וחיי רבים השתנו לטובה בזכות המקום הזה- לרבות אי אילו שהיו כאן ויורקים לתוך הבור ששתו ממנו! עובדות לא ישתנו אם יסלפו אותם ויכתבו אותם בוואטספים למיניהם אצל כת מדברי לשון הרע, הללו אכן קרויים כת לרעה, לשון מדברת גדולות.
 אני מרגיש גועל להתייחס למכתב ניבזה ושפל כזה, אולם פטור בלא כלום אי אפשר שמא יאמרו מדשתקו משמע ניחא להו, לא ולא! “ארור מכה רעהו בסתר ואמר כל העם אמן”.
 לגופם של דברים: בואו נבין איך מתנהל המכתב. הרי לא יכלו המשמיצים לקחת את הדברים הגלויים לעין כל ולהכחישם, ושקר בלי אמת אינו עומד, לכן כתבו יש “הקרנת חום, אהבה והקשבה בלתי מצויים. גילוי אכפתיות בלתי רגילה” אבל זה לצורך השתלטות, הוא “אוהב אדם” לצורך רמיסתו, הוא “עושה עבודה” כדי לטשטש את כולם, הוא נראה צדיק ובעצם הוא רשע, סוג של, הקשיבו כל אותם מאות אנשים שהיו בשקוף: מה שראיתם –טעות! אנו ניתן לכם פרשנות מחודשת למה שאתם רואים, בעצם נעשה את מה שאנו טוענים ש”דבוש” עושה- רק שאנחנו נעשה זאת מתוך צידקות להציל אתכם ואת ממונכם מידי ה”כת”. אז הקשיבו: זה שהשתניתם לטובה- זה דמיון! זה שטוב לכם בחיים ובזוגיות- זה דמיון! זה שהתקרבתם לבורא- זה דמיון! אנו נסביר לכם כמה שאתם טועים!
 אבל מה נעשה שהמציאות מראה אחרת, ואכן אנשים רבים זכו וראו הרבה אור וטוב, התקרבו לבורא ושינו את חייהם מקצה לקצה.
 לכן הם מנסים במתקפה מכיוון שונה:
 “דעות כפרניות ושיבוש מושגי יסוד בתפישת עולם” וכאן עושים משחק אומנותי באוסף מילים והגדרות פסיכולוגיות שהקורא התמים לא בהכרח מבין אותם, ועושים גזירה שווה- אם כך זה בפסיכולוגיה הוא הדין בתורה ומצוות- “הזהרו מדעות כפרניות” ש”דבוש” לא אמר!! אלא “מקורביו כבר זכו לשמוע רמזים רבים להשקפה זו”- והם הבקיאים בפרשנות מחודשת יותר מדבוש יסבירו לנו את זה!
 ואם בשכל לא עוזר- הם פונים לרגש:
 הזהרו מ”טיפול” שדבוש מעניק ל-כוווווווווווולם וכאן מגיע פירוט של הכולם עם תיאורים נוראים של “עריפת ראשים”, “לתקוע חץ בשור המשתולל” כדי שנבין שמדובר באדם מסוכן וחסר מעצורים שמתעלל, משפיל ומבזה בצורה חסרת תקדים שלא הייתה כמותה מעולם.
 וכדי לרכוש את אימון הציבור שהיו בשקוף וראו שכל הדברים האלה לא היו ולא נבראו מעולם, הם מסבירים שאתם “אנשי אמת שמתקשים מאד להאמין שיתכנו  שקר, רוע ואונאה ברמה כמו של דבוש ולכן אתם קונים הסברים ונותנים בו אמון” דהיינו: אתם טובים “אנשי אמת” אבל כאלה שאפשר למכור אותם בגרוש, כאלה שאין להם מעט שכל בקודקודם, כאלה שיש להם “הערצה עיוורת כאילו מדובר באדם הכי נשגב והכי מתוקן”
 ולהשלמת העניין הם מגלים לכם את “דבוש בחדרי חדרים”, וכאן הם יכולים לספר לכם הכל בכל מכל כל ולמכור לכם שקרים ושטויות לרוב כי יש להם, לכאורה, טענה ניצחת: לא ראיתם, כי זה היה בחדרי חדרים! לכם הוא לא גילה את צפונות ליבו!
 ואם עדיין לא השתכנעתם-
 אז מגיע שלב ההפחדה בדמות “תוצאות שנחוו אצל רבים ממשתפי הסדנא” וכאן מגיעה רשימה ארוכה של תופעות לוואי ל”טיפול” שעוברים בשקוף, עם אוסף נכבד של דברים שירחיקו כל מי שעוד נשאר לו רצון לברר את האמת (אנשי אמת – אמרנו)  ולקינוח מוסיפים עוד נקודת מחץ “וכמובן ירידה מהותית באמונה בתורה, במצוות ובבורא עולם, עד נטישה מוחלטת של היהדות”.
 אבל מה יעשו הכותבים עם כל אותם אנשים שהרגישו הפוך מכל התיאורים, לרבות עליה מהותית באמונה בתורה, במצוות ובבורא עולם, עד חיבור מוחלט אל היהדות?!
 וכאן הם זורקים את הפצצה: “גילוי עריות”! ומספרים לנו כל מיני סיפורים ובדיות שאפילו ילד מבין כמה הם מגוחכות, וזאת כדי לזרוע חרדה בקרב הנשארים… אולם שכחו אותם אנשים שראינו גם ראינו כמה הם שמרו על עיניהם במסעות לאומן ובטיסות, וכמה דבוש שומר על עיניו. אישית עקבתי אחריו בכמה מן המסעות וראיתי את שמירת העיניים שלו וממנו למדתי להתחזק! כשמדברים בשקוף (ורבות) על שמירת העיניים אני יודע שיש לזה כיסוי.
  
 ולסיום הם גם מביאים ניתוח אישיות:
 תחת הכותרת “למה הוא עושה את זה” הם מסבירים לכם שהוא חולה נפש! פשוט חולה נפש! וכדי שלא נערער על האיבחון מגיע פירוט המחלה: “הדבר הכי מסתבר הוא מחלת נפש חמורה (כגון פרוורטי) שמפעילה את האדם לפעול באופן כזה, ובבסיסה עומד הצורך החולני לפגוע בזולת ולהכאיב לו”.
 רק מה, לעיתים מלאך רע עונה אמן בעל כורחו, ובמענה לשאלה למה הוא מצליח? הם בעצם כותבים בתוך הדברים את האמת, ואלו דבריהם: “אנשים נתונים למצוקות נפשיות ומחפשים מוצא. ואז מופיעה אישיות כריזמטית שמתיימרת להיות אדם מתוקן וטהור לב. אדם שאכן ניחן ברגישות גבוהה ויכולת ניתוח נפשי גבוה. ובמסווה של תורת רבי נחמן מציע עזרה. אנשים נפתחים ונחשפים. לעיתים קרובות לראשונה בחייהם נותנים את הדעת למה שעובר עליהם מבחינה נפשית, מגלים דברים חדשים, ולרוב עוברים שינוי נפשי שמאיץ אותם קדימה. בינם לבין עצמם, בינם לבין בני הזוג והילדים, ובינם לבין התורה”. (ושוכחים שלפני כמה שורות כתבו דברים הפוכים)
 אולם לא לשבח באו אלא להזהיר כי “אמנם מהרגע שהם נשבים בקסם, ביחד עם העזרה שמוגשת להם, מוחדרת בהם בצורה גלויה ונסתרת ההכרה המאד ברורה: מי שאשם בכל מה שקורה לי בחיים זה רק אני” (אלא מי??? חשיד קודשא בריך הוא דעביד דינא בלא דינא? )
  
 וכאן עומד הקורא המבולבל ושואל:
 אם הדברים כאלה נוראים- למה לא פניתם לרבנים ודיינים? למה אתם מכים בסתר? איך זה שיש רבנים שמסכימים ומברכים את שקוף?
 וכאן מגיעה לה טענה ישנה אשר קיימת מימי קורח ועדתו, וכך הם מגלים את פרצופם האמיתי וזה לשונם: “למרבית הצער מדובר ברבנים שבוחנים דברים רק על פי אמות המידה החיצוניות של שמירת מצוות ואין להם מושג בנושאים כמו שליטה מנטאלית, גורו או “כת” ולכן לא קשה להפיל אותם בפח” וזה בעצם טענתם של כל הכופרים והמתחדשים למיניהם: שהרבנים מבינים רק בתורה… אבל יניחו לנו במילי דעלמא שאנו מבינים יותר מהם!!!
  
 זהו! זה מה שקורה כאשר אנשים שחשבו שהצליחו לתקן את עצמם, נפגעים מכך ששחררו אותם לדרכם ונפגעה להם הפרנסה (“תומכים בגרוש”- אבל עשו מזה הרבה מאוד כסף בזכות “דבוש”) ואז מתעוררות שלל המידות השפלות, הטוב נשכח, התודה נזנחת, כפיות הטובה חוגגת, והלשון, לשון מדברת גדולות ומתגלגלת בלי מעצורים!
  
 אז למען ה’ הניחו לנו!
חדלו הרע!
אין אנו מתיימרים להציג את גידי כקדוש מעונה, הוא אדם ככל אדם, וכלשונכם, עם שינוי מילה אחת: אדם שאכן ניחן ברגישות גבוהה ויכולת ניתוח נפשי גבוה. ובעזרת תורתו של רבי נחמן מציע עזרה. אנשים נפתחים ונחשפים. לעיתים קרובות לראשונה בחייהם נותנים את הדעת למה שעובר עליהם מבחינה נפשית, מגלים דברים חדשים, ולרוב עוברים שינוי נפשי שמאיץ אותם קדימה. בינם לבין עצמם, בינם לבין בני הזוג והילדים, ובינם לבין התורה”.
 אכן כן. גידי עושה את כל מה שאתם לא עושים, הוא מקרב ואתם מרחקים, הוא מחבר ואתם מפרידים, הוא מוביל לאהבת הבורא ואתם משניאים.
 והאמת, אין בליבנו עליכם כלל, היטיב להגדיר את מצבכם הרב וולבה בסיפרו עלי שור (חלק ב עמוד קפו) כי אדם העובד עבודת המידות בלא חכמה בהכרח ייפול בשני תוצאות האחד התמרדות והשני גאווה, ולצערנו נפלתם בשניהם!! חשבתם כי אחר זמן קצר בשקוף תהיו מושלמים במידות וכנראה שזה עדיין לא,
 אולם אחינו היקרים! אל ייאוש! שובו אל ה’ חדלו הרע, גם אתם יכולים להיות בכת בעלי תשובה!
 החותם בצער ובתקווה
 אביתר טהרני

המכתב רצוף בדמגוגיות ולא מתיחס לשום טענה ענינית שהעלו כנגד דבוש וחסידיו השוטים... [כן יש לו כמה כאלה]
 
יוסל'ה אמר:
תמלול של הרצאה של גידי דבוש מילה מילה (נמצא באתר של שקוף)
אומר רבינו תורה ע' כי כל הדברים הם על הארץ כמו שאנו רואים בחוש שהכל גדל מן הארץ, וכל הדברים והבריות הולכים ומונחים על הארץ וא"א שיפסקו והתרחקו מהארץ אם לא ע"י כח המכריח היינו ע"י שיש מי שמכריח הדבר ונוטלו ממקומו מהארץ ומרחיקו ממנה וכפי כח המכריח כן התרחק הדבר מהארץ ואחר כך כשנפסק כח המכריח חוזר הדבר לארץ כגון אם זורק אדם דבר למעלה אזי ע"י כוחו מכריח הדבר ומפסיקו מהארץ וכפי כחו כן מכריח הדבר וזורקו למעלה יותר ואחר כך שנפסק כוחו שהוא כח המכריח חוזר הדבר ונופל להארץ כי הארץ יש לה כח המושך וממשכת כל הדברים לעצמה כי אם לאו לא יכולים להתקיים עליה כי היה ראוי ליפול ממנה מחמת שהיא כדורית וכל בני העולם עומדים סביבה כידוע אבל כשיש לה כח המושך ע"כ כשנפסיק כח המכריח וחוזר הדבר נופל למטה לארץ כל מה שמתקרב למטה הוא פורח ונופל למטה במהירות יותר וזה מחמת שמתקרב לכח המושך של הארץ ע"כ נופל במהירות יותר למטה זה היה שיעור בפיזיקה איך קוראים לזה כח המשיכה רבינו מסביר את זה ומילות קודשו את הדבר הזה שכל הדברים הם על הארץ ורואים את זה בחוש שהכל גדל מהארץ וכל הדברים והבריות הולכים ומונחים על הארץ וא"א שיפסקו ויתרחקו מהארץ אם לא ע"י כח המכריח זאת אומרת שיש כח משיכה לאדמה כדור והענין לזה מושך אותך כל דבר שזה הכל מונח יש כח מכריח אתה יכול להכריח לזרוק משהו למעלה הכרחת אותו ליפסק מהמשיכה רק לזמן קצר אחרי כמה זמן, עכשיו רבינו מסביר והצדיק הוא בחינת עפר הנ"ל כי הצדיק הוא יסוד עולם כמו שכתוב וצדיק יסוד עולם וכל הדברים עומדים עליו ויש לו כח המושך להמשיך כל הדברים אליו כי זה הצדיק הוא רק יחיד בעולם שהוא יסוד עולם שכל הדברים נמשכים ממנו ואפי' כל הצדיקים הם רק ענפים ממנו כל אחד לפי בחינתו יש שהוא בחינת ענף ממנו ויש שהוא בחינת ענף מענף, כי זה הצדיק היחיד בעולם הוא עניו ושפל הוא משים עצמו כעפר בבחינות ואנוכי עפר ואפר וע"כ הוא יסוד עולם היינו בחינת עפר שכל הדברים הם עליו כנ"ל וזה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל.

אז רבינו מסביר יש כזה צדיק שהוא מסוגל לשמוע את הקב"ה אומר תרשום והאיש משה עניו מכל אדם, והוא רושם ומה הוא מרגיש באותו זמן? רגיל לגמרי אותו דבר מה שהוא הרגיש לפני זה כשהוא כתב פרה אדמה לא יודע מה, מה  שה' אמר שאני עניו אני עניו לא עשה לו כלום יש לו השתוות מוחלטת בנפש הנפש שלו הגיעה לתכלית יסוד העפר, מה שאנחנו מבקשים בתפילה שנפשי כעפר לכל תהיה. אומר רבינו האדם שזכה לכזה תכלית של שיפלות של ענוה אז יש לו כח מושך, הוא מושך את כל העולם לקדושה יש לו כזה כח מושך שהוא בעצם מחזיק את כל העולם כי הרי העולם מה שאנחנו רואים זה רק תרגום של העולמות הרוחניים העולנות העליונים העולמות העליונים משתלשלים עד למציאות הגשמית שזה הדבר הכי מצומצם אבל מה מניע את הכל הקדושה היא נותנת את החיות להכל ומי עומד במרכז של כל זה הצדיק הזה שהוא עפר וכל הדברים נמשכים ממנו מה זה הדבר הזה אנחנו מדמינים צדיק סבאל'ה כזה עם זקן לבן כזה חיוך נחמד כל הדברים נמשכים מה זה הדבר הזה? ובפנים יש יסוד. יש שהרבה פעמים נתקלתי שאתה רואה שיש בעל ואשה, והאשה לא אהובה היא בחינת שנואה היא לא אהובה ומרגישה שהיא לא אהובה מרגישה שבאופן בסיסי הוא לא אוהב אותי משהו שם לא יודעת לא זה בחינה של שנואה באמת מה חסר לה כח מושך חסר לה כח מושך שלמשוך אותו אליה זאת אומרת שהוא ירצה שיפתח לו הלב אליה באופן כללי יש כזה דבר זה אחד הקנינים של התורה שנקרא אהוב, זה מקום בנפש  שהוא שנוא. מה צריך לעשות? אומר רבינו וזה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל רוצה לקבל הכל את כל השפע  לא רק שיאהבו אותך כל השפע תזכה להגיע ליסוד הזה של השתוות. זהו הפקר עפר ונפשי כעפר מי שדורך עלי שידרוך לא אכפת לי לא מעניין אותי לא אכפת לי אין לי יותר עניין עם האגו נגמר די לא מעניין אותי כלום. לפחות תרצה את זה לפחות תגיע לזה רגעים ביום תתבודד על זה תחווה את זה מה זה עושה לך? כשאתה עובד על השפלות והענוה שלך אתה עובד על הכח המשיכה שלך זה שאנו מבקשים ונפשי כעפר לכל תהיה היינו שיהיה לה כח המושך להמשיך הכל אליו כעפר כנ"ל וזה הצדיק ממשיך כל ההשפעות לעולם בבחינות ועפרות זהב, שכל ההשפעות נמשכים מבחינות עפר מהצדיק הנ"ל. ועל כן אם נותנים צדקה לזה הצדיק הוא מתברך מיד כי הוא בחינת זריעה לעפר שמצמחת כפל כפלים בחינות זרעו לכם לצדקה וקצרו לפי חסד אבל אם נותן צדקה למי שלא בחינת עפר כלל אינו עושה פירות וזה שקילל ירמיה את אנשי ענתות בעת אפך עשה בהם הכשילם בענייים שאינם הוגנים היינו שאינם בבחינת עפר כלל ועל כן הצדקה שנותנים להם אינה בחינת זריעה כלל פה רבינו מגלה שנותנים צדקה לצדיק אז מתברך מיד וכמובן זה גם בחינת התקשרות לצדיק והנה היה ראוי שימשכו כל בני אדם לזה הצדיק שהוא בחינת עפר שיש לו כח המושך כנ"ל אך על ידי כח המכריח מפסיקין ומרחיקין ממנו היינו שיש בני אדם שע"י דיבורם ומעשיהם הם מכריחים את בני אדם להפסיקם ולהרחיקם מהצדיק הנ"ל ולפי כח המכריח כן מרחיק מהצדיק הנ"ל ואחר כך שיפסיק כח המכריח יחזור וימשיך עצמו ויתקרב לצדיק שהוא בחינת עפר כנ"ל כי כשיפסיק המכריח ישוב לעפר לצדיק הנ"ל שיש לו כח המושך כנ"ל וע"כ יש בני אדם שהם רחוקים מאוד מהצדיק מחמת שהם עדיין בכח המכריח  המרחיק אותם אבל אחר כך כשיפסיק כח המכריח יחזרו ויתקרבו כנ"ל יש דברים שאתה עושה רעיונות שאתה מחזיק בהם התמכרויות שאתה אוחז בהם עדיין זה כח מכריח אתה יודע שזה לא טוב אבל זה מכריח אותך כלל מיני שמעתם פעם שמעתי על קבוצת אנשים שאכפת להם מה יחשבו עליהם הקבוצה אחרת משהו מוזר לגמרי בגלל זה הם מפחדים להתקרב לצדיק שלא יגידו שהם ברסלב מה שהוא מוזר מאוד לא יודע בקיצור ואז הם מה מכריח אותם הדמוי החברתי שלהם זה כח מכריח אז הוא לא יכול להתקרב לצדיק אומר רבינו זה שאנו רואים כשאדם נוסע לצדיק כל מה שמתקרב למקום הצדיק יותר יש לו חשק יותר מחמת שמתקרב יותר להכח המושך כנ"ל רוצה להתקרב לכח המושך לעניין שכל ההשפעות הם ממנו שממשיך כל השפעות לעולם כל העולם רבי נתן אומר כל השפע של כל העולמות עובר דרך הציון הקדוש באומן. רוצה לקבל קצת משהו תסע לאומן סע לאומן שם יש צדיק יש לו שם קונסוליה סע אין לך כסף תבכה לה' שיתן לך כסף שיתן לך חשק ושכל וכסף ותיסע לצדיק רבינו אמר שכל מי שישאר מהאדם זה השיפלות שלו מה הישאר ממך בסוף רק דבר אחד עד כמה הסכמת להודות בזה שאתה אפס אפסים ממש אפס ואתה כלום וה' הוא הכל עד כמה הסכמת לסמוך בזה עד כמה הסכמת לראות את זה עד כמה יכלת להכיל את זה וזה בחינת עפר ועפר זה הברכה של הכל הפוך מהשכל שהשכל שלנו אומר אתה תעבוד להיות גדול תעבוד להיות קטן תעבוד על להסכים להיות בשיפלות כי משם מגיע כח המושך אז יוצא גם שבעצם אנו רואים שבני אדם מחולקים לשני קבוצות סוג אחד שבני אדם שהם כח מכריח מה הם עושים מרחיקים מהצדיק יש הרבה דרכים להרחיק מהצדיק לפעמים מישהו בא מתחיל לדבר כל מיני חכמות הכל מיני זה וואו אם אני ילמד את החכמה הזאת אני יהיה מאושר זה כח מכריח מרחיק אותך מהצדיק ויש את הקבוצה השניה אלו שמדברים מהצדיק ומקרבים לצדיק.

הרב דסלר שואל שאלה על ראש השנה הרי למה יש יומים ראש השנה הרי זה נוהג גם בא"י לא רק בחו"ל למה יש יומים ר"ה מדאורייתא זה יום אחד אז מה הנקודה שחז"ל תיקנו שיש גם יום שני הרי בכל דבר יש בחינה של סוד לא רק בגלל כל מיני סיבות מקומיות שהיו לאותו זמן זה מה שנשאר לדורות זה קודש קודשים יש בזה שורש רוחני אז הוא מסביר בפשטות הרב דסלר הוא אומר ככה ביום הראשון של ראש השנה נשפט על המעשים שלו שכמו שידוע יש מצות ויש עבירות ומי שיש לו יותר מצות מעבירות צלמתק אז עברת את היום של ראש השנה שיחקת אותה זהו הוא כבר יצא טוב ויצא לא טוב אבל מה עם כל אלה שיש כמה שאיך אומרים בדקו לא עובר מה זהו רגע יש רחמנות על עם ישראל אז יש את היום השני מה בודקים ביום השני? ככה אומר הרב דסלר מכתב מאליהו נדמה לי כרך ג', הוא אומר שמה מה יש ביום השני? ביום השני אלה שלא עברו את היום הראשון בודקים אותם רגע אולי הם עוזרים לצדיק אולי הם משרתים את הצדיק נכון הוא מצד עצמו אין לו שום זכות קיום מסכן אבל רגע הוא משרת את הצדיק זה שעבר ביום הראשון אויקי אז לפי כמה שהוא משרת את הצדיק לפי זה הדין נפסק מה תיגידו על זה?! ואתה יכול לסוע אליו קצת קצת ככה קצת התקשרות קצת דיבורים קצת רבינו תתפלל עלי קצת נו אז מה תגיד על זה ואז אתה מגיע לראש השנה וקירבת כמה יהודים ובכללם גם את עצמך לצדיק הזה שהגמ' אומרת שכל העולם לא נברא אלא כדי לצוות לזה להיות צוות לצדיק יש צדיק הוא מגיע לו לחיות בשביל מה הוא חי הוא עושה שטויות כל היום אבל הוא משרת את הצדיק אה הוא משרת את הצדיק בסדר אז יש לו סיבה לחיות הוא משרת את הצדיק. אתה קונה כרטיס נוסע לטרמינל ואז אתה עולה על המטוס זהו זה פחות או יותר מחנה את הגוף שלך שמה במטוס וצצצצצ' ממריאים נוחתים מגיעים לזה נוסעים באוטבוס טי...טי...טי... מקבלים חדר אוכל יש שמה אוכל אוכל ואז אתה מחנה את עצמך בציון קצת זהו זה כל הסיפור מה להחנות את זה שם שניה מה לא יודע לא נשמע כזה סיפור ומה אתה מקבל מזה אתה מגיע למקום שכל ההשפעות המקור שכל הברכות כל ההשפעות הכל רבי נתן מסביר כל השפע של כל העולמות מגיע משם, עובר דרך הציון משמה זה מגיע לכל העלמות מה זה המקום הזה זה מקום פלא זה שדורי דורות עניקים היו עובדי ה' אמיתים דברים שאנחנו יכולים רק צריך קצת אמונה להאמין שהיו כאילו אנשים היו מוכנים לעשות הכל בשביל להגיע פעם אחת. יש סיפור על שני צדיקים זיקני ברסלב מהדור הקודם היה הרב הורביץ אחד מהם והשני זה היה זה עם השמירת עניים הרב שמואל שפירא היה פורים תשמעו מה זה ציון היו עובדי ה' ביו תלמידי חכמים עצומים דברים אין דברים כאלה טוב הגיע פורים ואחד מהם הוא זכה באותם ימים לא היה אפשר להגיע לציון הוא זכה בדרך לא דרך להגיע לציון באומן והוא אמר שמה כמה פעמים תיקון הכללי עשה שם עבודות היה שם יום משהו כזה זהו הספיק לעשות שם המון עבודת ה' לא ישן לא כלום תיקון הכללי טוב הגיע פורים כטוב ליבם ביין פונה הצדיק אחד לשני אומר לו תשמע יש לי עסק בשבילך בא תמכור לי תיקון הכללי אחד שאמרת על הציון הוא אמר לו לא פורים כן פורים לא מוכר זה לא למכירה אמר לו בסדר תמכור לי את התיקון הכללי הכי לא בכוונה שאמרת שם אחד רק אחד אומר לו לא מוכר מה אתה נותן בעד אומר לו תשמע נותן לך בעד את כל העולם הבא שלי. וזה עולם הבא רציני. אומר לו לא. אומר לו מה אכפת לך תתן לי את התיקון הכללי אחד אמרת שם לא יודע כמה תן לי אחד הכי הכי פחות עם הכי פחות כוונה תמכור לי אותו אני נותן לך את כל העולם הבא שלי מה אכפת לך תן לי את זה מצטער אני אוהב אותך והכל אבל אני לא זה לא למכירה לא יכול לתת לך את זה טוב ככה המשיך כל הפורים זה סיפור אמיתי בסוף שתו עוד קצת אמר לו טוב את התיקון הכללי הכי פחות זה יאלה עולם הבא שלך יאלה עשינו עסק כך את התיקון הכללי טוב היה שמחה גדולה וזה ושתו דברי תורה ענינים וזה וצדיקים טוב יצא פורים למחורת הרב הזה מקבל שליח בי"ד הזמנה לדיון מגיע לדיון אומר לו תשמע זה מקח טעות הצאת ממני בלי דעת לא אני מבטל את העסקה שום דבר אני לא מוכר לך שום דבר אמר לו לדיינים זה סיפור אמיתי הוא הוציא ממני ככה בדרך א"א אני רוצה לבטל את העסקה שיקח את העולם הבא שלו ויחזיר לי את התיקון הכללי וזה מה שנפסק זה סיפור אמיתי מגדולי עולם אתה מבין מה זה מה הולך שם מה זה הדבר הזה יש כזה דבר יש צדיק.

 
 
שימו לב לכמה נקודות
א. השפלות וענוה.
ב. מה הפתרון לאשה שלא אהובה, "זהו הפקר עפר ונפשי כעפר מי שדורך עלי שידרוך לא אכפת לי לא מעניין אותי לא אכפת לי אין לי יותר עניין עם האגו נגמר די לא מעניין אותי כלום"
ג. גם אם אדם לא מרגיש שפל וכו' לפחות שבהתבודדות יחווה את זה.
ככה כל כת מתחילה.....
ד. איך הוא משכנע לסע לאיתם לאומן.

ה. וגם כל הענין של צדיק האמת
 

עת לדבר

משתמש ותיק
אבל תענה לי - אני שלא מוכן לסמוך על אותו דבוש, איך הוא עושה דבר כזה?
אין אפוטרופוס לעריות, ובודאי שאין היתר בעולם שגבר יבחוש ברגשותיה האישיים של אשת איש ועוד בשיחות אישיות.
זה מסריח!!!
 
עת לדבר אמר:
אבל תענה לי - אני שלא מוכן לסמוך על אותו דבוש, איך הוא עושה דבר כזה?
אין אפוטרופוס לעריות, ובודאי שאין היתר בעולם שגבר יבחוש ברגשותיה האישיים של אשת איש ועוד בשיחות אישיות.
זה מסריח!!!
המקור לשמועה הוא אחד שבגד באשתו והולך עם פראק. אז הסירחון מגיע מכיוון אחר.

ואכן כתוב בספר המידות שהנואפים בד"כ חולקים על הצדיקים
 

יהודי

משתמש ותיק
לא מדויק, המקור לכך הוא מדברי סומך נופלים, שברצונו העז להגן על שקוף לא שם לב שהוא רק הורס.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
עת לדבר אמר:
אבל תענה לי - אני שלא מוכן לסמוך על אותו דבוש, איך הוא עושה דבר כזה?
אין אפוטרופוס לעריות, ובודאי שאין היתר בעולם שגבר יבחוש ברגשותיה האישיים של אשת איש ועוד בשיחות אישיות.
זה מסריח!!!
המקור לשמועה הוא אחד שבגד באשתו והולך עם פראק. אז..


אתה רוצה קישור להודאה של @סומך נופלים  בכך?

מעניין, אגב, שלכם בכלל אין בעיה להשמיץ בדברים הכי חמורים.
 
 
אני לא הולך לחזור לויכוח על שקוף, תעשה את זה ישירות מול סומך נופלים.
לא מבין בזה.

מה שברור שהמקור נגדם אינו בר סמכא מבחינתי.
גם אם לא היה מתגלה שעשה כאלה מעשים, עצם העובדה שכותב נגד רבינו (בחוברות נגד שקוף) מספיקה.
 
יהודי אמר:
לא מדויק, המקור לכך הוא מדברי סומך נופלים, שברצונו העז להגן על שקוף לא שם לב שהוא רק הורס.

ביררתי, זה לא ממנו. שמעתי דיבורים בעוד מקומות.
ועצם העובדה שאינו בוחל בדיבורים נגד רביה"ק מעידה כאלף עדים שזה נכון.
אלה דברים מפורשים בספה"ק לא הגזמות.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
רבינו כבר עלה בספר המידות על הטריק הזה, וחשף שכל אלה שלא מעזים לדבר על הצדיק ותולים בתלמידיו וכו' מתכוונים לצדיק.
אני עליתי על טריק אחר, שכל אלה שלא מעזים לענות על האשמות נוקבות, צועקים אתה מדבר נגד רב פלוני.
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
ואלה שמעזים לדבר על הצדיקים מתכוונים לקב"ה.
ואלה שמעזים להודות בהאשמות מתכוונים להתיר איסורים חמורים.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אני לא הולך לחזור לויכוח על שקוף, תעשה את זה ישירות מול סומך נופלים.
לא מבין בזה.
לא מבין, רק סומך.
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
מה שברור שהמקור נגדם אינו בר סמכא מבחינתי.
מה צריך מקור כשיש הודאת בעל דין?
 
עת לדבר אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
רבינו כבר עלה בספר המידות על הטריק הזה, וחשף שכל אלה שלא מעזים לדבר על הצדיק ותולים בתלמידיו וכו' מתכוונים לצדיק.
אני עליתי על טריק אחר, שכל אלה שלא מעזים לענות על האשמות נוקבות, צועקים אתה מדבר נגד רב פלוני.
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
ואלה שמעזים לדבר על הצדיקים מתכוונים לקב"ה.
ואלה שמעזים להודות בהאשמות מתכוונים להתיר איסורים חמורים.

לא מאמין שמלעיג על דברי חכמים הוא אדם שאכפת לו מקדושת ישראל.
גם אם לא יהיה לי מה לענות כי אני לא מספיק מבין בזה, (אין לי שום היכרות עם שקוף כנ"ל) כנראה שיש תשובות טובות.

וכן, אני סומך על אדם גדול ומקובל בברסלב כמו רבי שמעון טייכנר.
יותר מאשר על אנשים שפלים נקמניים שכותבים נגד רביה"ק זי"ע.
 

עת לדבר

משתמש ותיק
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אני סומך על אדם גדול ומקובל בברסלב כמו רבי שמעון טייכנר.
למה לסמוך אם אפשר להניח שהוא לא מודע?
בדיוק כמו שאתה לפני דקה טענת שזה השמצות, וכעת התברר לך שהם עצמם מודים בזה.
 
לא יודע במה הם מודים ומה לא.

שום דבר שתכתוב לא יעזור עכשיו.
אני לא יכול לנצח בויכוח על דבר שאני לא בקי בו, ומה לעשות, אני לא בקי בעניין שקוף, ואין לי דעה נחרצת לטובתם כברסלבר, כבר כתבתי שיש דעות לכאן ולכאן.

אני יודע דבר אחד. זה שיוצא נגדם הוא בודאות רשע גמור חוטא ומחטיא מלעיג על דברי חכמים ואולי גם אפיקורוס, ויש שמועות שהוא גם אלים ונואף.
אז ברור לי את דברי מי לקבל.
 

מממממ

משתמש ותיק
בינתיים לא היה לשקופים שום תשובות עניניות לטענות. שיטת שקוף כל כולה זה שקר אחד גדול, יבוא יום שהכל יתפוצץ, (שמעתי שעלה איזה פוסט נגד שקוף שמסביר בדיוק את כל האמת על שקוף ועל דבוש).
 

מסיח לפי תומו

משתמש ותיק
סומך נופלים אמר:
זמני קצר, ואענה על ראשון ראשון:
א. יש לי חבר שנמצא אצל תומך שאמר לו ש... באמת נשמע מפחיד, כמה חבל שזה לא ממקור ראשון. הרגע, כל זמן שהייתי שם לא שמעתי ולו פעם אחת את המשפטים הללו. יש דרישה מינימלית לתת 'אמון' במטפל, שזה דרישה בסיסית בכל טיפול פסיכולוגי.
ב. פסיכולוג שלא למד פסיכולגיה? למה? וכי מה זה פסיכולוגיה? הלכה למשה מסיני? האם תיאוריותיו הכפרניות והמופרכות של פרויד, מתאימים יותר לנפש היהודית מאשר תורותיו של רבי נחמן, או הגיגיו של הרב דסלר? האדם הזה עוסק למעלה מעשרים שנה ברפואת נפשים של אלפים, והצלחותיו יעידו יגידו על כך.
אגב, למרבה הפלא, דוקא אחרי גל ההתקפות האחרון, התרבו הספסלים במקום, והמקום נעשה הרבה יותר 'חרדי' ומלא באברכים 'ליטאיים'. חשבון נפש למי שרצה אחרת....
ג. מתוך כבוד עצום...... פה טמון הכלב יקירי! מה שכואב להרבה מה'חכמים' שקפצו על העגלה הוא שיש כאן בעל תשובה, פרענק, ברסלבר, שאומר לאברכים מסלתה ושמנה (כן! אין אני יכול למנות מאילו משפחות חשובות נמצאים שם, מקידמת העולם הליטאי והחסידי!) ומדריך אותם בעבודת השם. קשה לעיכול...

ד. יודעים גם יודעים, אני עברתי קורסים אחרים בתורת הנפש, כמותי ישנם שם עוד רבים וטובים שעברו את כל המסלולים הידועים, והם אומרים בפה מלא: זה המקום היחיד שבאמת נוגע בנקודות העיקריות, בפרט ליהודי מאמין. אי אפשר לקחת משהו אחד, או ציטוט של שיחה אחת ולהחליט שאתה כבר יודע מה קורה שם.
בנוסף, תאר לך מקום בו מתקבצים למעלה ממאה וחמישים יהודים, שכל שיגם ושיחם הוא כיצד אני יכול להתקדם בעבודת השם שלי? האם יש להשוות לכל סדנא אחרת? טעמו וראו...
לסיכום, אכן גם אני מסכים שיש לברר בצורה אינטלגנטית על המקום, אגב, הגבתי לך כי סוף סוף ראיתי מישהו שמנסה לדבר לענין, כל השאר פשוט לא אמרו כלום וירדו ישר לפסים אישיים.

אני שמח שאתה מוכן לדון איתי.

אין לי מידע מספיק על שקוף. יתכן ובאמת דבוש ושקוף זה אחד הדברים היותר טובים למי שמחפש עבודת השם.

אני כשלעצמי פגשתי אנשים שהלכו לשם ומשום מה הרושם שלי הוא שמשהו לא טוב ולא בריא עובר עליהם. אני לא מצפה שבגלל הרושם שלי מישהו יחליט החלטות לגבי החיים שלו אבל אני כן ביררתי על המקום מתוך דאגה כנה לאותם אנשים.

הממצאים שעלו בידי, מעוררים חשש כבד לגבי הסכנות והתקלות שיכולות להיות במקום הנ"ל וזה לא סותר בכלל את זה שיש אנשים שהתחזקו שם בעבודת השם.

למה הדבר דומה, לרפואה אלטרנטיבית. יש אנשים שמספרים שזה הציל להם את החיים ויש אנשים שלא טיפלו בסרטן בבית חולים בגלל כל מיני מרפאים טבעיים וכדו' וכמובן מצאו את מותם למגינת לב.

כשנותנים אמון באדם - זה דבר חיובי. כשמפתחים בו תלות זו בכנה!! לאדם שיש רגישות נפשית, זו סכנת נפשות!!

המומחיות של פסיכולוג זה לא רק בקיאות בתורת פרויד. אלא בעיקר איך לטפל באדם בצורה אחראית בלי לגרום לו נזק.
כשאדם נחשף בפני מטפל לאחר שהוא נותן בו אמון מלא, הוא נוגע במקומות מאד עמוקים בעצמו והכלל הוא - פצע שאתה לא יודע לסגור אל תפתח!! בדיוק כמו בחדרי ניתוח!!

זה כמובן מתבטא בעוד דברים אבל נתתי דוגמא.

הרב דסלר כשלמד פסיכלוגיה הוא קרא ספרים סל פסיכולוגיה. לא של דבוש ווגם לא של רבינו.
אולי כשרצה ללמוד חסידות למד ספרי רבינו.

ב. כן, אם אתה רוצה אתה יכול לקרוא לזה כך.

בעל תשובה ברסלבער זה בהחלט מחשיד. מה לעשות?

יותר מחשיד שאדמור שלא מרשה לחסידיו ללכת לקברו של רבינו. אומר להם לטפל אצל מטפלים של שקוף. זה אומר שמישהו כאן התבלבל קצת ומותר ליידע את הציבור מה מדובר.

האמירה שרבנו אמר שתגידו את הדברים שלי אבל לא בשמי היא מאד קשה לעיכול. כמו שאתה לא רוצה שאני ילמד את הבן שלך דברים נגד חסידות בשם הגר"א אבל לא אומר את בשמו כדי שבנך יקבל את הדברים....

אגב, אנ חושב שגם המטפלים הרגשיים שעוברים קורסים למיניהם יכולים להזיק. זה סוגיה לא פשוטה וחבל לי לראות אנשים שבשביל ציפורן חודרנית רצים לפירר שיביא להם את המנתח הכי טוב וכשיש להם בעיה בשלום בית הם הולכים לאיזה מטפל שהדבר היחיד שהוא ודע לעשות זה ללמד אותם כמה חסכים יש להם ועל מה הדברים "יושבים", וכו וכו'.

דבר נוסף, חשיפה קבוצתית יכולה לגרום נזק הרבה יותר גדול וגם התלות בקבוצה ובמנהיג היא בחשש יותר גדול וצריך עיון כמה השקעה משקיעים המטפלים למנוע את אותה תלות.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית