וכעת אשאל למה?
א' יש הרבה תפלות שאיננו מכוונים לירושלים.
ב' גם כריעות יש חילוק במנהגים, אם מכוונים או לא. [אצלנו - מנהג אנגליה - אין נוהגים לכרוע בקדיש כלל,
להוציא מלב החושבים שהקב"ה נמצא רק במקום אחד.]
כמו שכתב אריך לעיל, אין חובה לכוון אפילו בקדושה, וכמעט כולם נוהגים לכוון בקדושה. וכן בברכו אף כי לא מעטים
אינם מכוונים בברכו.
מכאן נראה שיש הרגשה של רבים שתפלה [שאיננה נאמרת להקב"ה, אלא לקהל] שיש לה צורך במנין "דבר שבקדושה"
צריך להיות כמו הקדושה, אף כי לא מצאנו הצדקה אפילו במצדדים בצורך לכוון.
ועוד, 'לכוון' יכול אולי להתפרש 'לכוון את הלב', ולאו דוקא הגוף, גם כי זה פחות סביר.
למה הדבר דומה? אני נוהג להניח תפלה של ראש כאשר הרצועה עוברת קצת על הכפה, בעיקר שלא תיפול הכפה מן הקרחת. ולעתים באים ומעירים לי, ואני מפנה אותם לפוסקים, שאפילו אחד מהם אינו אוסר זאת, אלא רק ממליצים שבקשר [וקו"ח בקציצה] לא תהיה חציצה. נראה לי, כי החשש לחציצה חדרה כל כך חזק לתודעה, שכל חציצה - גם מותרת - נחשבת אצלם לחטא גדול.