יש לי קושיא, חפשי בספרים, לא מוצא מי שואל אותה וגם לא מצאתי תשובה.
איך שני עדים נאמנים להעיד על פלונית שנתגרשה או מת בעלה וכדומה, ולמה אינן נחשבים פסולים לעדות כיון שהעדות שהם מעידים נוגע להם, במה שאשה זו כבר מותרת להם.
והנה ידועה החקירה אם פסול נוגע הוי משום חשש משקר או קרוב , עי' קצוה"ח( לז, ה) דאם נאמר דפסול משום חשש משקר אפשר להבין שאין שום סיבה לחשוש לסתם עדים שמעוניינים לישא אשה זו, אבל אם הפסול הוא משום קרוב, לכאורה תקשי כנ"ל.
איך שני עדים נאמנים להעיד על פלונית שנתגרשה או מת בעלה וכדומה, ולמה אינן נחשבים פסולים לעדות כיון שהעדות שהם מעידים נוגע להם, במה שאשה זו כבר מותרת להם.
והנה ידועה החקירה אם פסול נוגע הוי משום חשש משקר או קרוב , עי' קצוה"ח( לז, ה) דאם נאמר דפסול משום חשש משקר אפשר להבין שאין שום סיבה לחשוש לסתם עדים שמעוניינים לישא אשה זו, אבל אם הפסול הוא משום קרוב, לכאורה תקשי כנ"ל.